Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Udany 2019 rok PGNiG Superliga

251 meczów, 13 682 rzuconych bramek, ponad 250 000 kibiców w halach oraz 2,4 mln przed telewizorami. Nowe umowy sponsorskie, większe wpływy do budżetów klubów, zupełnie nowa telewizja, wzrosty oglądalności i medialności, stabilizacja i systematyczny rozwój, tak w skrócie wyglądał 2019 rok w PGNiG Superlidze.

PGE VIVE Kielce zdobyło rekordowy 16 tytuł mistrzowski i wskoczyło na pierwsze miejsce klasyfikacji wszechczasów pod względem liczby tytułów Mistrzostw Polski. Z kolei opolanie po 55 latach cieszyli się wywalczeniem upragnionego medalu sięgając po brązowy krążek. W 2019 r. Marcin Schodkowski z Zagłębia Lubin ustanowił rekord PGNiG Superligi, pod względem obronionych piłek w jednym meczu (22 obrony). Najwięcej bramek padło w starciu mistrza Polski z beniaminkiem, w meczu PGE VIVE Kielce z Grupą Azoty Tarnów – sumie 82 (52:30). Z kolei Orlen Wisła Płock po 17 z rzędu przegranych Świętych Wojnach, potrafiła przełamać złą passę i pokonać kielczan. Dzięki temu spędzi przerwę świąteczną w fotelu lidera, po raz pierwszy w historii zawodowej PGNiG Superligi.

„To był niezwykle pasjonujący rok w PGNiG Superlidze. Czwarty sezon profesjonalizacji rozgrywek o mistrzostwo Polski w piłce ręcznej mężczyzn, był niezwykle wymagający. Praktycznie wszystkie strategiczne umowy wygasały w 2019 r. – poczynając od umów sponsorskich, a na telewizyjnej kończąc. Dodatkowo powstała zawodowa PGNiG Superliga Kobiet. Zmieniliśmy partnera telewizyjnego dzięki czemu ligowa piłka ręczna jest dostępna w każdym domu w Polsce, zachowaliśmy też prawa do skrótów z meczów które można oglądać m.in. na stronie pgnig-superliga.pl. Co najważniejsze – zrealizowaliśmy wszystkie cele założone na ostatnie 12 miesięcy. W efekcie osiągnęliśmy ogromne wzrosty w wielu obszarach. Obecnie jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż przed rokiem. To był bardzo pracowity czas.” – mówi, prezes Superligi sp. z o.o. Marek Janicki.

Dużym wyzwaniem 2019 roku była zmiana partnera telewizyjnego. Dzięki Telewizji Polskiej PGNiG Superliga stała się dostępna w każdym domu w Polsce – obecnie dostęp do niej ma około 35 mln osób w naszym kraju. Wskaźniki oglądalności znacząco wzrosły. W każdym miesiącu odnotowaliśmy wzrost oglądalności o około 1000-1200% względem poprzedniego roku. W tym momencie PGNiG Superliga to jedna z najchętniej oglądanych lig sportowych w Polsce. Średnio każdy mecz śledzi ok. 80 tys. telewidzów na antenie TVP Sport, mobilnej aplikacji TVP Sport i www.tvpsport.pl.

Najlepiej oglądany mecz w 2019 roku to Święta Wojna, czyli starcie Orlenu Wisły Płock – PGE VIVE Kielce z 9 października. To spotkanie w szczytowym momencie śledziło ponad 337 tys. osób, a średnia oglądalność wyniosła 166 tys. osób.

To był także pierwszy rok, w pełni rozegrany w gruntownie zmienionym systemie rozgrywek. Po 3 latach wróciły spadki, gwarantując emocje w każdym etapie. – „Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecnie wypracowanego system. Runda finałowa polegającą na dwumeczu jest bardzo atrakcyjna dla kibiców i telewizji, natomiast w dolnej części tabeli, drużyny rywalizują w grupie spadkowej co również budzi ogromne emocje. Walka o utrzymanie jest prawie tak zacięta, jak ta o medale. W tym sezonie wprowadziliśmy niewielką modyfikację i gratyfikujemy drużyny w rundzie spadkowej, adekwatnie do wyniku jaki osiągnęły w sezonie zasadniczym.” – dodaje Marek Janicki.

PGNiG Superliga stawia na rozwój. To był rok, w którym kibicom zaprezentowała została zupełnie nowa, w pełni zintegrowana strona internetowa. Fani znajdą na niej skróty z meczów, najciekawsze akcje, wywiady, statystyki i sporo wiadomości ze świata piłki ręcznej. Po trzech miesiącach od uruchomienia nową stronę odwiedza ponad 75% więcej użytkowników, którzy w porównaniu z poprzednią witryną generują blisko 35% więcej odsłon. Rozegrano także pierwszy mecz w historii polskich lig halowych w technologii 4K. Na potrzeby nowego partnera telewizyjnego powstała zupełnie nowa oprawa graficzna transmisji. Obecnie trwają pracę nad aplikacją mobilną i managerem, dzięki któremu kibice będą mogli wcielić się w rolę managera drużyny PGNiG Superligi.

– „W 2019 roku postawiliśmy na tworzenie fundamentów dzięki którym PGNiG Superliga stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla kibiców i biznesu. Kolosalnie zwiększyliśmy medialność, zainteresowanie rozgrywkami, oglądalność meczów, wartość ekspozycji sponsorów i zainwestowaliśmy w nowoczesne rozwiązania digitalowe. Te ostatnie będą niezwykle ważne w zwiększaniu wartości umów sponsorskich, frekwencji na meczach i jeszcze wyższej oglądalności. To był niezwykle pracowity rok, który daje nam doskonałe możliwości do dalszego, dynamicznego rozwoju w 2020 roku.” – mówi Piotr Należyty wiceprezes do spraw marketingu Superligi sp. z o.o.

Arena Jaskółka Tarnów stała się nowym domem beniaminka PGNiG Superligi Grupy Azoty Tarnów. Nowy obiekt może pomieścić aż 4 317 osób. Tym samym tarnowianie dołączyli do licznego grona drużyn PGNiG Superligi, które mogą się poszczycić nowoczesnymi obiektami. W tym momencie łączna pojemność hal w których mecze rozgrywają drużyny PGNiG Superligi mężczyzn wynosi ponad 36 000. W 2020 oddana do użytku ma zostać nowoczesna hala w Puławach, mogąca pomieścić 3 350 kibiców, a na początku 2021 długo wyczekiwana hala w Mielcu z trybunami na 3 056 osób.

Liczby PGNiG Superligi 2019:
250 tys. – wyniosła frekwencja na wszystkich meczach
2,4 mln – tyle telewidzów obejrzało wszystkie mecze rozgrywek
27 tys. – tyle materiałów o rozgrywkach pojawiło się w mediach (telewizja, internet, radio, prasa)
4 317 – tylu widzów może pomieścić oddana w listopadzie 2019 Arena Jaskółka Tarnów, dom Grupy Azoty Tarnów

Najnowsze

STS na froncie koszulek Ruchu

STS podpisał kontrakt sponsorski z Ruchem Chorzów, na mocy którego został sponsorem strategicznym 14-krotnego mistrza Polski Logo ...

Całość ›

DB Protection współpracuje z Pogonią

Marka DB Protection dołącza do grona Partnerów Srebrnych idei Biznesowej Dumy Pomorza, czyli biznesowego projektu Pogoni Szczecin DB ...

Całość ›

Enea partnerem projektu „Poznaj Mistrzów – Zostań Mistrzem”

Enea, jako sponsor główny, wspólnie z Miejskim Klubem Lekkoatletycznym Szczecin będzie realizować projekt „Poznaj Mistrzów – ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›