Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

System TRACAB startuje na wszystkich stadionach LOTTO Ekstraklasy

Od startu 22. kolejki kluby LOTTO Ekstraklasy mogą korzystać z udogodnień systemu TRACAB dostarczanego przez firmę ChyronHego. Rozwiązanie to pozwala na śledzenie zawodników oraz piłki na boisku i umożliwia dostęp do całkowicie nowych danych fitness z meczów.

Na TRACAB składa się sześć kamer oraz serwer z urządzeniami dodatkowymi. System został zainstalowany na każdym stadionie ligi przez, należącą do Ekstraklasy, spółkę Ekstraklasa Live Park. Zajmie się ona także pełną obsługą systemu. Technologia optyczna TRACAB wykorzystuje obrazy, by ustalać pozycję na boisku wszystkich przemieszczających się „obiektów” – piłkarzy, sędziów oraz piłki. Na tej bazie, na żywo generowane są koordynaty wspomnianych „obiektów”. Dane mogą być prezentowane graficznie podczas transmisji oraz na wszystkich kanałach multimedialnych.

– „Wprowadzenie technologii trackingu na stadionach LOTTO Ekstraklasy wiązało się z niemałą inwestycją, ale będzie ona miała bezpośredni wpływ na dalsze budowanie wartości i profesjonalizmu ligi. Jesteśmy obecnie w stanie gromadzić dokładnie takie same dane, jakie generują topowe ligi w Europie. Pozwoli to znacznie wzbogacić przekaz telewizyjny i potencjalne zwiększyć wpływy z tytułu praw mediowych. Przede wszystkim zapewni klubom dane pozwalające na bardzo dokładną analizę zachowań zawodników na boisku. Trenerzy i sztaby szkoleniowe wszystkich klubów LOTTO Ekstraklasy od najbliższego sezonu będą więc dysponować unikatowym narzędziem, które pozwoli im na bieżąco wprowadzać korekty do planu treningowego” – mówi prezes Ekstraklasy S.A. Marcin Animucki.

Dzięki współpracy z ChyronHego Ekstraklasa oferuje ekskluzywny produkt na polskim rynku piłkarskim. Wszystkie kluby LOTTO Ekstraklasy otrzymają dane fitness zawodników, na żywo w trakcie meczu. Będą one także szeroko prezentowane na oficjalnej stronie Ekstraklasa.org oraz na social mediach LOTTO Ekstraklasy. Dane z nowej usługi znajdą się w raportach dla mediów, a w przyszłości także w oficjalnej aplikacji mobilnej.

Statystyki obejmują m. in. liczbę przebiegniętych kilometrów, liczbę sprintów, tempo poruszania się po boisku, maksymalną prędkość, pozycję na boisku, itp. Pod względem realizacji telewizyjnej jest to dla ligi ogromny krok naprzód. Będzie to istotne w kontekście przetargu na prawa mediowe LOTTO Ekstraklasy od sezonu 2019/20, który ma być przeprowadzony w tym roku. Dane z systemu TRACAB pozwolą bowiem uatrakcyjnić transmisje i potencjalnie zwiększyć wpływy dla klubów.

„Co sezon staramy się podnieść jakość transmisji. Wprowadzenie danych fitness do przekazu telewizyjnego to niewątpliwie ważny krok, dzięki któremu możemy śmiało stać w jednym rzędzie z najlepszymi ligami w Europie. Liczymy, że dzięki dostarczanym przez nas bardzo szczegółowym informacjom, do zbierania których potrzebny jest specjalistyczny, wysokiej klasy sprzęt, dołożymy małą cegiełkę do wzrostu poziomu sportowego rozgrywek LOTTO Ekstraklasy” – mówi dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park Marcin Serafin.

„Dodanie LOTTO Ekstraklasy do naszej stale rozwijającej się listy czołowych lig i największych międzynarodowych turniejów to ogromny zaszczyt dla ChyronHEGO. Z systemu TRACAB korzystały wcześniej m.in. Premier League, Bundesliga, La Liga. Technologia staje coraz bardziej dostępna, gdyż ligi zdają sobie sprawę z przydatności naszych danych. To zwiększa wartość ligi i przynosi korzyści wszystkim podmiotom zaangażowanym w rozgrywki” – zapewnia Rickard Ohrn, prezes Chyron Hego.

Źródło: Lotto Ekstraklasa

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›