Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Superliga sprzedała audiowizualne prawa bukmacherskie

Superliga sp. z o.o. sprzedała prawa do transmisji meczów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet w ramach audiowizualnych praw bukmacherskich. Prawa umożliwiają pokazywanie spotkań firmom z branży bukmacherskiej w swoich platformach internetowych, aplikacjach mobilnych i punktach stacjonarnych.

Prawa licencyjne od Superligi sp. z o.o. zakupiła firma Sportfive Global Media, która nabyła prawa do wyświetlania oraz udostępniania transmisji z meczów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet dla podmiotów z branży bukmacherskiej. Sportfive Global Media zakupił prawa do dystrybucji transmisji zarówno w Polsce jak i zagranicą do 30 czerwca 2028 roku. W ramach zakupionego pakietu, Sportfive Global Media nabył również prawo do rozpowszechniania i wykorzystywania przez bukmacherów rozbudowanych statystyk meczowych.

W ramach licencji, bukmacherzy, którzy zakupili prawa do transmisji meczów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet, mogą dystrybuować sygnał telewizyjny na ściśle określonych zasadach. To między innymi prowadzenie transmisji w swoich aplikacjach mobilnych, stronach internetowych oraz na ekranach TV w punktach stacjonarnych. Firmy bukmacherskie, które zakupiły pakiet, mogą transmitować wszystkie spotkania najwyższego szczebla rozgrywek mężczyzn i kobiet – zarówno te produktowane przez Telewizję Polsat oraz internetową telewizję Emocje.TV. To łącznie około 350 meczów w ORLEN Superlidze i ORLEN Superlidze Kobiet w każdym sezonie.

Prawa bukmacherskie to jeden z elementów scentralizowanych praw mediowych, które Superliga sp. z o.o., sprzedała w ostatnim czasie. Prawa do produkcji i transmiji najciekawszych spotkań ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet nabyła Telewizja Polsat, która będzie pokazywać mecze najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej do 2030 roku. Sportowe kanały Telewziji Polsat pokazują obecnie „na żywo” 2 spotkania z każdej serii ORLEN Superligi oraz minimum połowę spotkań fazy play-off (łącznie min. 60 meczów w sezonie) oraz 1 spotkanie z każdej serii ORLEN Superligi Kobiet (min. 28 spotkań w sezonie). Pozostałe około 200 spotkań obu lig transmituje internetowa telewizja Emocje.TV, która nabyła prawa do produkcji i transmiji meczów do końca seoznu 2023/2024.

– „W trakcie pandemii po raz pierwszy doprowadziliśmy do realizacji transmisji ze wszystkich meczów z rozgrywek, którymi zarządza Superliga sp. z o.o.. Następnie, podchodząc do sprzedaży praw mediowych, przygotowaliśmy kilka pakietów, w ramach których nie tylko znalazł się pakiet Głównego Nadawcy ale również szereg mniejszych w ramach tzw. praw zachowanych. Tych obszarów Spółka wcześniej nie komercjalizowała lub robiła to w ograniczonym zakresie. Jednym z takich pakietów są audiowizualne prawa bukmacherskie. Bardzo się cieszę, że ten pakiet znalazł nabywcę. To kolejny obszar z którego generujemy wartościowe przychody, które zasilają budżety klubów i pomogą rozwijać nasze ligi” – mówi Piotr Należyty, Prezes Superligi sp. z o.o.

Najnowsze

TAURON sponsorem tytularnym Parku Śląskiego

Park Śląski zyskał nowego sponsora tytularnego Od 28 maja 2025 r będzie nim TAURON – największy dystrybutor energii elektrycznej w ...

Całość ›

LOJA nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów

Nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów została firma LOJA, z którą klub związał się umową, dotyczącą wsparcia prężnie ...

Całość ›

Robotnicze znów w sprzedaży

Widzew Łódź wspólnie z DRINK ID, właścicielem Browaru Piotrków, reaktywuje markę Robotnicze w nowej odsłonie: Robotnicze ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›