Sukces sprzedaży Renault Kadjar Runmageddon
Limitowana seria samochodów Renault Kadjar z brandingiem Runmageddonu wyprzedała się w przeciągu 1,5 miesiąca od daty premiery. Sprzedano całą serię 50 sztuk. Cena pojedynczego samochodu wynosiła 85 900 zł. Wprowadzony na rynek model był zwieńczeniem całorocznych działań marketingowych Runmageddonu z Renault Polska, które rozpoczęły się od umowy podpisanej na początku 2017 roku.
Limitowana seria modelu Renault Kadjar Runmageddon była kolejnym, dynamicznym rozwinięciem współpracy pomiędzy Renault Polska a Runmageddon. Auta z limitowanej serii Kadjar Runmageddon można było zamawiać od 21 września 2017 roku za pośrednictwem dedykowanej strony kadjar.renault.pl. Edycja specjalna Renault Kadjar była promowana na stronach kadjar.renault.pl oraz runmageddon.pl, a także na profilach marek na Facebooku oraz Instagramie.
– „Limitowana seria modelu Renault Kadjar Runmageddon sprzedała się zgodnie z naszymi oczekiwaniami i założeniami biznesowymi. Duże zainteresowanie naszą wspólną akcją potwierdza silne przywiązanie do marki Runmageddon, która daleko wyszła poza ramy imprezy sportowej i zyskuje miano kultowej i lifestylowej. Silne marki dostrzegają ten potencjał, atrakcyjność i wielkość naszej grupy docelowej oraz chętnie podejmują z nami współpracę marketingową. Wspólny projekt limitowanej serii modelu Renault Kadjar, sygnowanej nazwą i logo Runmageddonu, pokazuje, że jesteśmy poważnym partnerem biznesowym.” – mówi Grzegorz Kita, wiceprezes i współwłaściciel Runmageddonu.
Renault Kadjar to kompaktowy crossover, wyróżniający się atletyczną sylwetką połączoną z atrakcyjnymi, płynnymi liniami nadwozia. Auto łączy cechy SUV-a, kombi i hatchbacka. Dla serii Runmageddon przygotowana została specjalna konfiguracja samochodów oparta na wersji INTENS. Model był dostępny w kolorystyce czerwony Flamme oraz prezentował charakterystyczne logo Runmageddonu na tylnym słupku, podkreślając ekstremalny charakter marki. Ponadto, na wyposażeniu auta znajdowały się felgi w rozmiarze 19 cali, reflektory przednie Full LED „Pure Vision”, koło zapasowe dojazdowe oraz pakiet Techno Premium (aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS, system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” z kamerą cofania, system wspomagania parkowania przód/tył/bok, system kontroli martwego pola). Cena podstawowej wersji modelu wynosiła 85 900 zł.
– „Limitowana edycja modelu Renault Kadjar z brandingiem Runmageddonu jest wspaniałym zwieńczeniem tegorocznej współpracy między markami. Nasz crossover idealnie uosabia ideę aktywnego życia wypełnionego pasją i przygodą. Sukces w postaci 50 szybko sprzedanych samochodów Renault Kadjar potwierdza założenie, że to najlepszy samochód dla fanów Runmageddonu.” – powiedział Frano ŠUŠNJARA, Marketing Director Eastern Europe, Groupe Renault.
Wprowadzenie serii limitowanej Kadjar Runmageddon było działaniem innowacyjnym i pionierskim. Pierwszy raz zdarzyło się na polskim rynku, że producent samochodów wprowadził do otwartej sprzedaży model samochodu sygnowany i tak mocno oparty o polską marką sportową. – „Na polskim rynku marketingowym to jedna z najciekawszych aktywacji sponsoringowych w ostatniej dekadzie. Zarówno na poziomie wartości całej transakcji i liczby samych samochodów, ale też wysokiej, indywidualnej wartości tego dobra konsumpcyjnego oraz jego rodzaju. Imponuje też tempo sprzedaży. Z reguły marketing sportowy opiera się na różnorodnych aspektach transferu wizerunku oraz jego efektów marketingowych i zasięgowych. Rzadko pojawiają się transakcje sponsoringowe, gdzie na bazie 'produktu sportowego’ można całkowicie bezpośrednio i transparentnie wyodrębnić powiązanie sprzedażowe i realny wolumen przychodów. Tutaj to zjawisko zachodzi w pełnej krasie. Wspólnie z Renault stworzyliśmy koncepcję serii limitowanej zaledwie cztery miesiące temu. Całość pomysłu, a także jego istota były całkowicie oparte o markę Runmageddonu i ten bodziec sprzedażowy wygenerował konkretne zachowania i decyzje konsumenckie. To pokazuje nie tylko siłę marki czy jej pozycję love brandu, ale przede wszystkim udowadnia jak zaangażowana jest społeczność Runmageddonu – powiedział Grzegorz Kita, wiceprezes i współwłaściciel Runmageddon.
W ramach dotychczasowej współpracy z Runmageddonem Renault Polska, oprócz wyprodukowania limitowanej serii Renault Kadjar, stworzył kampanię Renault True Stories, która zaangażowała pracowników Renault Polska w biegi. Zorganizowane zostały także „porwania” na Runmageddon – innowacyjne akcje bezpośrednio angażujące konsumentów za pomocą konkursów i bezpośredniego uczestnictwa. Renault było także obecne ze specjalną strefą EXPO na największych eventach z cyklu Runmageddonu w 2017 roku. Producent udostępnił ponadto ekipie Runmageddonu trzy samochody modelu Kadjar – specjalnie przygotowane i w całości obrandowane charakterystycznymi elementami, kojarzącymi się z Runmageddonem.
Źródło: Runmagedon