Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Stoch, Żył i Kot – najbardziej medialni skoczkowie

Press Service Monitoring Mediów zrealizował badania dotyczące medialności polskich skoczków, na czele Stoch, Żyła i Kot.

Polacy ostatnio święcili triumfy na światowych skoczniach narciarskich. Wygrywali zarówno zawody indywidualnie jak i grupowe. To, że miniony sezon w ich wykonaniu był mistrzowski potwierdzają medale, które podopieczni Stefana Horngachera zdobyli w Lahti i w Pucharze Narodów. Czy tak wielkie sukcesy idą w parze z zainteresowaniem mediów, sprawdzili analitycy z „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Najnowszy raport dotyczący medialności skoczków narciarskich oraz trenera reprezentacji przygotowano na podstawie informacji medialnych, które ukazały się od listopada 2016 r. do marca 2017 r.

Z badania wynika, że Kamil Stoch bije rekordy nie tylko na skoczniach. To właśnie o najlepszym polskim skoczku najchętniej rozpisują się polskie media. Przez pięć analizowanych miesięcy pojawiło się na jego temat 45 tys. informacji, które wygenerowały szacunkowy ekwiwalent reklamowy na poziomie 283,5 mln zł. Tuż za Stochem w rankingu uplasował się Maciej Kot (30,7 tys.). Trzeci na podium był złotousty Piotr Żyła (29,5 tys.).

Najrzadziej dziennikarze wspominali o trenerze reprezentacji – Stefanie Horngacherze. Ukazało się o nim ponad pięć razy mniej materiałów niż o Stochu.

Wykres 1. Rozkład w czasie publikacji na temat polskich skoczków narciarskich i trenera reprezentacji, listopad 2016 – marzec 2017

Warto również zauważyć, że najwięcej uwagi skoczkom poświęciły media ogólnopolskie. Przekaz zdominował internet, radio i prasa. W tym ostatnim przypadku prym wiodą oczywiście dzienniki, które przez cały sezon na bieżąco informowały o kolejnych trofeach sportowców. Dwumiesięczniki i prasa okazjonalna niemal milczą o polskiej kadrze.

Trio: Stoch, Kot i Żyła wznosi się też na wyżyny w na pierwszych stronach gazet. Skoczkowie zdominowali okładki czasopism aż 1175 razy. Najsłabiej w tym zestawieniu wypada Jan Ziobro i Stefan Hula.

Wykres 2. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych na temat polskich skoczków narciarskich i trenera reprezentacji, listopad 2016 – marzec 2017

Z kolei w internecie liczył się tylko portal www.sportowefakty.pl. To redaktorzy tej niezwykle popularnej strony opublikowali najwięcej materiałów o skoczkach. W zależności od zawodnika, liczba doniesień w ciągu pięciu miesięcy wyniosła od 300 do ponad 1,8 tys. Lidera nieśmiało gonił www.eurosport.onet.pl i www.sportinteria.pl oraz tvp.info.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili też ile wpisów o skoczkach pojawiło się w social media. Pod lupę wzięli najpopularniejsze platformy: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube oraz mikroblog Wykop. Internauci najchętniej korzystali z portalu Marka Zuckerberga. To na Facebooku pojawiło się najwięcej wpisów i komentarzy z analizowanymi nazwiskami sportowców. Na podium znalazł się również Twitter i Instagram. Z raportu jasno wynika, że social media kochają zwycięzców: Kamila Stocha, Piotra Żyłę i Macieja Kota.

Wykres 3. Liczba interakcji w social media na temat polskich skoczków narciarskich i trenera reprezentacji, listopad 2016 – marzec 2017

O tym, że to trio skutecznie podbiło serca internautów świadczą też statystki polubień, komentarzy i udostępnień w social media. Najwięcej interakcji dotyczyło Stocha (5,2 mln), Żyły (2,8 mln) i Kota (1,9 mln).

Z raportu jednoznacznie wynika, że liczba opublikowanych materiałów o zawodnikach jest ściśle skorelowana z ich sukcesami.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›