Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Stoch przeskoczył również Lewandowskiego

Kamil Stoch w lutym wyprzedził Roberta Lewandowskiego pod względem liczby publikacji, dotarcia oraz ekwiwalentu reklamowego, piłkarz pierwszy raz od kilku miesięczny stracił pozycję lidera.

Wytężona praca polskich skoczków narciarskich przyniosła efekty. Na początku marca zdobyli drużynowo złoty medal na Mistrzostwach Świata w Lahti, a Piotr Żyła brąz indywidualnie. Jednak ich sukces, zwłaszcza medialny, rozpoczął się wcześniej. W lutym to Kamil Stoch był najpopularniejszym polskim sportowcem. Pod względem liczby publikacji, dotarcia i ekwiwalentu reklamowego wyprzedził nawet RL9, który do tej pory wiódł prym w mediach.

Według analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów o Kamilu Stochu w lutym opublikowano 8 525 publikacji, natomiast o Robercie Lewandowskim 6 018. Dotarcie materiałów na temat polskiego skoczka wyniosło 6,5 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcą, natomiast tych na temat piłkarza – 5,6 mld. Ekwiwalent reklamowy danych dotyczących Kamila Stocha oszacowano na przeszło 60 mln zł. Wartość AVE publikacji na temat Roberta Lewandowskiego była o 17 mln zł niższa i wyniosła – 42 mln zł.

Wykres 1. Liczba informacji na temat Roberta Lewandowskiego i Kamila Stocha, luty 2017

Odbiorcy najczęściej trafiali na doniesienia o obu sportowcach w przestrzeni internetowej. Największa przewaga między Stochem a Lewandowskim była widoczna w radiu. Zarówno o napastniku Bayern Monachium, jak i o polskim skoczku najczęściej informowały media o zasięgu ogólnopolskim. O Stochu i Lewandowskim najchętniej komunikował portal Sportowefakty.wp.pl. Co ciekawe o piłkarzu wspominano tam częściej niż o skoczku.

Obecność medialna Kamila Stocha była najwyższa 5, 11, 16 i 25 lutego. Miała ona związek z występem skoczka w Pucharze Świata w Oberstdorfie – gdzie polskiej drużynie kibicował Robert Lewandowski, w Pucharze Świata w japońskim Sapporo, zawodach w koreańskim Pjongczang, czy w Mistrzostwach Świata w Lahti. Robert Lewandowski najbardziej widoczny w mediach był 11 i 15 lutego. O piłkarzu wspominano nie tylko w kontekście sportowym, ale także m.in. w związku z pojawianiem się na Instagramie zdjęć jego siostry, informacjami o ciąży Anny Lewandowskiej, a także plotek jakoby Zenon Martyniuk tworzył piosenkę specjalnie dla sportowca. Wspominano też o dobrym występie piłkarza w meczu Bayern Monachium – Arsenal.

Wykres 2. Rozkład w czasie informacji na temat Roberta Lewandowskiego i Kamila Stocha

Choć Stoch przeskoczył Lewandowskiego w większości medialnych kategorii, piłkarz pozostał niezwyciężony, jeśli chodzi o media społecznościowe. O Robercie Lewandowskim pojawiło się aż o 41 tys. wzmianek więcej niż o Kamilu Stochu.

Pełny raport – LINK.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›