„Startupy w grze” – rusza program PZPN
Zgodnie z zapowiedziami ruszyła akcja „Startupy w grze” – pierwszy w Polsce program wspierający współpracę młodych spółek technologicznych z ekosystemem piłkarskim. Pomysłodawcą jest PZPN.
Jest efektem umowy zawartej przez PZPN, spółkę PZPN Invest, Państwowy Instytut Badawczy NASK, oraz partnerstwa z firmą Rebels Valley, specjalizującą się w akceleracji projektów technologicznych. „Startupy w grze” pozwolą najbardziej ambitnym przedsiębiorstwom zmierzyć się z wyzwaniami świata piłki nożnej, przygotowanymi przez ekspertów i potencjalnych odbiorców.
Każda ze zgłaszających się spółek będzie mogła odnieść się do wybranego przez siebie wyzwania z listy, która zostanie opublikowana na stronie programu. Najbardziej poszukiwane będą rozwiązania firm posiadających gotowe produkty i usługi, które w krótkim czasie mogą zostać wdrożone u odbiorców. – Chcemy wykorzystać najlepsze doświadczenia świata biznesu. Korporacje od lat aktywnie poszukują startupów, które mogą stać się dla nich wartościowymi partnerami, dostarczając unikalną propozycję wartości – mówi Arek Kwoska, Partner Zarządzający Rebels Valley. – Uczestnicy programu otrzymają wsparcie doradcze i mentorskie, dzięki któremu w wielkim finale zaprezentują swoją propozycję przed gronem ekspertów: przedstawicieli świata piłki nożnej, technologii i biznesu – dodaje.
Startupy uczestniczące w programie będą miały okazję spotkać się z przedstawicielami ekosystemu piłkarskiego w Polsce, zarówno z ramienia PZPN, jak również klubów piłkarskich i biznesowych partnerów Związku oraz mediów.
Trzy najlepsze zespoły dołączą do delegacji PZPN na mistrzostwa świata w Katarze. Poza możliwością uczestniczenia w piłkarskim święcie, dostaną one możliwość spotkania z zagranicznymi inwestorami, aktywnie finansującymi projekty z obszaru sporttech.
– „To pierwszy projekt realizowany przez spółkę PZPN Invest, która została powołana przez Polski Związek Piłki Nożnej w celu pozyskiwania środków finansowych na prowadzenie inwestycji w technologię i innowację. Sport i technologia idą ze sobą w parze. Największe kluby piłkarskie inwestują miliony, żeby zapewnić swoim piłkarzom i sztabom trenerskim jak najlepsze warunki do osiągania sukcesów. Do tego dochodzi komunikacja z kibicami i inne aspekty biznesowe” – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
Wspólnie ze środowiskiem piłkarskim w Polsce, spółka PZPN Invest, NASK i Rebels Valley przygotowały listę potrzeb, które mogą zainteresować startupy. – „Konkurs dla startupów to świetny sposób weryfikacji, ile mamy aktywnych technologicznych pomysłów piłkarskich. Od początku istnienia Komisji ds. Innowacji zgłasza się do mnie wiele firm, które chcą pracować z piłką nożną i dla piłki nożnej. Teraz będą miały okazję stanąć w szranki z najlepszymi zespołami w kraju i walczyć o nominację do czołowej dziesiątki, a potem o bilet do Kataru” – opowiada Michał Żukowski, Wiceprezes PZPN Invest S.A.
– „Projekt akceleratora wpisuje się w szersze portfolio wspólnych działań NASK-PIB i PZPN na rzecz rozwoju innowacji w polskim sporcie, w szczególności tych, które wykorzystują duże zbiory danych. NASK, jako wiodący ośrodek badawczy w obszarze cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji, jest naturalnym partnerem merytorycznym dla tego rodzaju przedsięwzięć. Czekamy na ciekawe zgłoszenia i innowacyjne pomysły, które będziemy mogli wspólnie wdrażać” – mówi Wojciech Pawlak, Dyrektor NASK PIB.