Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Starcie lekkoatletycznych gigantów

Anita Włodarczyk i Paweł Fajdek to dwie najjaśniej świecące w ostatnich latach gwiazdy polskiej lekkoatletyki, w dodatku uprawiające tę samą dyscyplinę – rzut młotem. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak w minionych dwunastu miesiącach sprawowali się jedyni złoci polscy medaliści z zeszłorocznych mistrzostw świata w Londynie.

Od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018 roku medialny pojedynek Anity Włodarczyk z Pawłem Fajdkiem wygrała młociarka, która w tym okresie odnotowała 12 445 publikacji w prasie, Internecie, radiu i TV, podczas gdy młociarz 8 939. W przypadku obydwu sportowców najwięcej materiałów ukazało się w Internecie (7 957 – Włodarczyk, 5 817 – Fajdek), a najmniej w TV (976 do 544).

 

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk i Pawła Fajdka od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018

W analizowanym okresie publikacje z wzmiankami na temat Włodarczyk mogły wygenerować ponad 5,4 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami, podczas gdy te z doniesieniami na temat Fajdka – blisko 4,3 mld. W obu przypadkach szeroki odbiór informacji gwarantowały główne internetowe serwisy ogólnoinformacyjne i sportowe, wśród których w analizowanym okresie prym wiodły Sportowefakty.wp.pl oraz Przegladsportowy.pl.

Włodarczyk zdystansowała Fajdka także jeśli chodzi o ekwiwalent reklamowy publikacji, w których wzmiankowano o sportowcach. Wartość materiałów z doniesieniami o młociarce z Rawicza wyniosła ponad 96,7 mln zł, podczas gdy o pochodzącym ze Świebodzic 28-latku nieco ponad 60,2 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Anity Włodarczyk i Pawła Fajdka od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018

Losy sportowców splatały się ze sobą wielokrotnie podczas analizowanego okresu, jednak najmocniej podczas MŚ w Londynie, gdzie oboje byli faworytami do zdobycia złotych medali i tego czynu dokonali. W okresie od 4. do 14. sierpnia (mistrzostwa zakończyły się 13.08, jednak wiele podsumowań ukazało się właśnie dzień później) Włodarczyk odnotowała 4 120 publikacji, a Fajdek 2 471. Drugim najważniejszym medialnie wydarzeniem dla tej dwójki był rozegrany zaledwie kilka dni po zakończeniu MŚ Memoriał Kamili Skolimowskiej, w dniu którego oboje odnotowali po kilkaset materiałów.

W mediach społecznościowych Anita Włodarczyk zdobyła jeszcze większą przewagę niż w prasie, Internecie, radiu i telewizji. O młociarce ukazało się aż 13 859 wpisów i komentarzy, podczas gdy o młociarzu 6 075. Głównym kanałem komunikacji był Facebook (11 926 wpisów na temat Włodarczyk, 4 269 o Fajdku), a jedynym medium, w którym Fajdek wyszedł zwycięsko z tej sportowej wojny płci był Twitter (1 637 Fajdek, 1 469 Włodarczyk).

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›