Stacja Fox zarobiła 509 mln dolarów na Super Bowl
Stacja Fox w związku ze sprzedaż reklam w trakcie Super Bowl zarobiła 509 mln dolarów, dogrywka zapewniła jej dodatkowe 20 mln.
W finale Super Bowl zagrały drużyny New England Patriots i Atlanta Falcons, spotkanie rozegrano na obiekcie w Houston. Drużyna New England Patriots pokonała rywala w dogrywce wynikiem 34:28. To piąty tytuł mistrzowski dla klubu ze stanu Massachusetts, poprzednie zdobywali w latach 2015, 2005, 2004 oraz 2002.
Całe wydarzenie transmitowane było przez stację Fox. Według firmy analitycznej iSpot jak podaje portal Wirtualne Media.pl przychody z emisji spotów według cenników wyniosły 509,6 mln dol. W trakcie pierwszej w historii Super Bowl dogrywki wyemitowano kolejne cztery spoty reklamowe, które kosztowały 20 mln dolarów. W trakcie dogrywki wyemitowano spoty Hulu oraz Sprinta, a także marek Proactiv i SoFi, które zostały z kolei powtórzone także później, już po zakończeniu programu. Fox wyznaczył cenę jednego spotu na poziomie 5 mln dol. Według danych firmy Nielsen tegoroczny finał Super Bowl zgromadził przed telewizorami średnio 111,3 mln widzów.
Źródło: Wirtualne Media.pl