Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sporty zimowe lubiane przez Polaków pod warunkiem, że są sukcesy

Ulubioną dyscypliną sportową Polaków są skoki narciarskie, a wśród pięciu najbardziej znanych sportowców czterej to przedstawiciele sportów zimowych. Popularne i chętnie oglądane są jednak tylko te dyscypliny, gdzie Polacy odnoszą sukcesy – tak wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z badaniem za cały 2017 rok skoki narciarskie wyprzedziły piłkę nożną i stały się najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce. Oprócz skoków w pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych dyscyplin znalazło się narciarstwo biegowe – na pozycji szóstej. Kolejne dyscypliny zimowe zajmują dalsze pozycje: narciarstwo zjazdowe na 12-tej pozycji, łyżwiarstwo szybkie – na 22-giej, biathlon na 23-giej, hokej na lodzie – na 25-tej oraz snowboard – na 34-tej.

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich sportowców jest aż czterech przedstawicieli sportów zimowych. Pierwsze miejsce od lat należy do Adama Małysza, który z karierą skoczka narciarskiego pożegnał się już wiele lat temu.

1. Adam Małysz (1. miejsce w zestawieniu ogólnym)
2. Kamil Stoch (3. miejsce w zestawieniu ogólnym)
3. Piotr Żyła (4. miejsce w zestawieniu ogólnym)
4. Justyna Kowalczyk (5. miejsce w zestawieniu ogólnym)

Zaczynające się zimowe igrzyska olimpijskie mogą – poprzez sukcesy polskich sportowców wypromować wśród kibiców dyscypliny, które dotychczas były niszowe. Podczas poprzednich igrzysk zimowych w Soczi, którymi interesowało się 43% respondentów, dzięki sukcesom polskich panczenistów, w szczególności Zbigniewa Bródki, łyżwiarstwo szybkie, mimo niszowego charakteru, zyskała bardzo dużą widownię.

“W sportach zimowych zdecydowany prym popularności w Polsce wiodą skoki narciarskie, które w 2017 roku wysunęły się na pierwsze miejsce wśród najbardziej lubianych dyscyplin i które w zasadzie od lat ścigają się o palmę pierwszeństwa z piłką nożną. To wielki sukces tej dyscypliny biorąc pod uwagę jej sezonowość – skoczkowie narciarscy mają zdecydowanie mniej czasu i mniej okazji niż piłkarze, aby pokazać się publiczności i podbić jej serca, a jednak to się udaje. Styczniowe sukcesy naszych skoczków z pewnością jeszcze bardziej wzmocniły pozycję tej dyscypliny. Oprócz skoków w sportach zimowych tak naprawdę liczy się w Polsce jeszcze narciarstwo biegowe, co jest zasługą wieloletnich sukcesów Justyny Kowalczyk. Niestety inne sporty zimowe mają znaczenie marginalne, ale przed nami olimpiada zimowa w Korei Południowej, która z pewnością wpłynie na, przynajmniej chwilowy, wzrost zainteresowania sportami zimowymi. Być może pojawią się sukcesy polskich sportowców, które spowodują, że również inne dyscypliny zimowe zyskają na popularności.” – komentuje Grzegorz Sygnowski, autor raportu “Sponsoring Monitor 2017”.

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1501 wywiadów CATI oraz N=3510 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

 

Najnowsze

Odra Opole pokazała jubileuszowe koszulki

Z okazji 75-lecia naszego klubu został przygotowany nowy komplet strojów, w których zespół będzie występował w 2020 ...

Całość ›

Elcor partnerem Krispol 1 Ligi

Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Elcor Sp z oo zostało Partnerem KRISPOL 1 Ligi Mężczyzn To już kolejna firma, która podjęła ...

Całość ›

East Rent partnerem Jagielloni

Wypożyczalnia samochodów East Rent wraz z początkiem 2020 roku została nowym partnerem Jagiellonii Białystok - "East Rent to ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.