Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sporty zimowe lubiane przez Polaków pod warunkiem, że są sukcesy

Ulubioną dyscypliną sportową Polaków są skoki narciarskie, a wśród pięciu najbardziej znanych sportowców czterej to przedstawiciele sportów zimowych. Popularne i chętnie oglądane są jednak tylko te dyscypliny, gdzie Polacy odnoszą sukcesy – tak wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z badaniem za cały 2017 rok skoki narciarskie wyprzedziły piłkę nożną i stały się najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce. Oprócz skoków w pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych dyscyplin znalazło się narciarstwo biegowe – na pozycji szóstej. Kolejne dyscypliny zimowe zajmują dalsze pozycje: narciarstwo zjazdowe na 12-tej pozycji, łyżwiarstwo szybkie – na 22-giej, biathlon na 23-giej, hokej na lodzie – na 25-tej oraz snowboard – na 34-tej.

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich sportowców jest aż czterech przedstawicieli sportów zimowych. Pierwsze miejsce od lat należy do Adama Małysza, który z karierą skoczka narciarskiego pożegnał się już wiele lat temu.

1. Adam Małysz (1. miejsce w zestawieniu ogólnym)
2. Kamil Stoch (3. miejsce w zestawieniu ogólnym)
3. Piotr Żyła (4. miejsce w zestawieniu ogólnym)
4. Justyna Kowalczyk (5. miejsce w zestawieniu ogólnym)

Zaczynające się zimowe igrzyska olimpijskie mogą – poprzez sukcesy polskich sportowców wypromować wśród kibiców dyscypliny, które dotychczas były niszowe. Podczas poprzednich igrzysk zimowych w Soczi, którymi interesowało się 43% respondentów, dzięki sukcesom polskich panczenistów, w szczególności Zbigniewa Bródki, łyżwiarstwo szybkie, mimo niszowego charakteru, zyskała bardzo dużą widownię.

“W sportach zimowych zdecydowany prym popularności w Polsce wiodą skoki narciarskie, które w 2017 roku wysunęły się na pierwsze miejsce wśród najbardziej lubianych dyscyplin i które w zasadzie od lat ścigają się o palmę pierwszeństwa z piłką nożną. To wielki sukces tej dyscypliny biorąc pod uwagę jej sezonowość – skoczkowie narciarscy mają zdecydowanie mniej czasu i mniej okazji niż piłkarze, aby pokazać się publiczności i podbić jej serca, a jednak to się udaje. Styczniowe sukcesy naszych skoczków z pewnością jeszcze bardziej wzmocniły pozycję tej dyscypliny. Oprócz skoków w sportach zimowych tak naprawdę liczy się w Polsce jeszcze narciarstwo biegowe, co jest zasługą wieloletnich sukcesów Justyny Kowalczyk. Niestety inne sporty zimowe mają znaczenie marginalne, ale przed nami olimpiada zimowa w Korei Południowej, która z pewnością wpłynie na, przynajmniej chwilowy, wzrost zainteresowania sportami zimowymi. Być może pojawią się sukcesy polskich sportowców, które spowodują, że również inne dyscypliny zimowe zyskają na popularności.” – komentuje Grzegorz Sygnowski, autor raportu “Sponsoring Monitor 2017”.

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1501 wywiadów CATI oraz N=3510 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

 

Najnowsze

Wspieraj swój klub z Columbusem

Fani piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, ale też rugby czy tenisa stołowego, mogą zostać sponsorami swojej ulubionej drużyny, ...

Całość ›

Marek Jóźwiak odchodzi z Wisły Płock

W poniedziałek 30 listopada 2020 roku zarząd Wisły Płock podjął decyzję o zakończeniu współpracy z Markiem ...

Całość ›

Zaprojektuj medal na Mistrzostwa Polski

Polski Związek Lekkoatletyki zaprasza wspólnie z MCC Medale do wzięcia udziału w konkursie, w którym można zaprojektować medal ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Wspieraj swój klub z Columbusem.

#sponsoringsport #columbus #fotowoltanika https://sponsoringsport.pl/wspieraj-swoj-klub-z-columbusem/

Marek Jóźwiak odchodzi z Wisły Płock.

#sponsoringsport #wislaplock #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/marek-jozwiak-odchodzi-z-wisly-plock/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.