Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sportigio znalazło inwestorów

Zbigniew Jagiełło, Verestro i WP2 Investments inwestują w platformę sportową Sportigio, ma to pozwolić na dalszy rozwój platformy.

Sportigio dostarcza komplementarną platformę digitalową dla klubów, lig i federacji sportowych, zmieniając w ten sposób funkcjonowanie profesjonalnego sportu w internecie. Spółka pozyskała właśnie nowych inwestorów – Zbigniewa Jagiełłę przez lata zarządzającego bankiem PKO BP oraz fundusz WP2 Investments, coraz mocniej widoczny na polskiej scenie venture capital. W spółkę zaangażowane jest również Verestro prowadzone przez Krzysztofa Drzyzgę.

Zawodowy sport od kilku lat stoi przed nowymi wyzwaniami. Młode pokolenia coraz rzadziej przychodzą na stadiony i hale sportowe. Jednocześnie zmienia się charakter interakcji pomiędzy kibicami i klubami. W przeszłości wszystko kręciło się wokół dnia meczowego. Kibice kupowali bilety, najczęściej przy tej okazji zaopatrywali się w firmowe gadżety lub korzystali ze stadionowej gastronomii. Dziś, równie ważną rolę odgrywa okres międzymeczowy.

„Tradycyjnie przyjęło mówić się o dniach meczowych i niemeczowych. Sportigio zmienia tę filozofię i wspiera kluby w skutecznym angażowaniu kibiców przez cały sezon. Naszą misją jest pomoc w trudnym okresie, kiedy sport konkuruje o czas wolny kibica z social mediami, grami komputerowymi i platformami streamingowym takimi jak Netflix. Bez ciekawych form angażowania i obecności w smartfonie, sport w obecnej odsłonie nie ma szans przetrwać najbliższych lat” – mówi Marcin Zwierzychowski, założyciel i COO Sportigio.

Kierunek w jakim zmierza digitalizacja w świecie sportu doskonale widać na przykładzie największych lig i klubów. NBA, NHL, Premier League, FC Barcelona, czy Juventus inwestują ogromne pieniądze w tworzenie contentu oraz angażowanie kibiców każdego dnia, niezależnie od kalendarza sportowego sezonu.

– „Cyfryzuj albo zgiń” – to hasło rzucone przeze mnie w kierunku sektora bankowego ładnych parę lat temu, jest obecnie bardzo aktualne w stosunku do wydarzeń sportowych. Oferta Sportigio idealnie wpisuje się w potrzeby klubów różnych dyscyplin sportowych, na wszystkich szczeblach rozgrywek” – mówi Zbigniew Jagiełło, który w ostatniej rundzie finansowania zaangażował się w rozwój Sportigio.

„Tworząc Sportigio chcieliśmy zmienić oblicze sportu oferując sprawdzoną, prostą w zarządzaniu i atrakcyjną od strony kosztowej platformę, na którą będą mogły pozwolić sobie nawet małe kluby i federacje. Dziś dysponujemy produktem sprawdzonym przez pierwszoligowe kluby w kilku dyscyplinach sportowych i wiemy jak skutecznie wdrażać je u kolejnych klientów” – tłumaczy Mariusz Zwierzychowski, .

Według danych GUS  w Polsce działa 14 tysięcy klubów sportowych, a wg danych zebranych przez Sportigio w 40. ligach rozgrywek dla dorosłych występuje ponad 5 tysięcy drużyn.

– „Wytypowaliśmy około 300 polskich klubów, które działają na szczeblu profesjonalnym i są w naszym kręgu zainteresowań. Chcemy wspólnie z nimi rozwijać projekt zwiększając przychody klubów oraz wzmacniając relacje z fanami i sponsorami. Nasz docelowy rynek jest jednak znacznie większy. Każdy odbiorca rozrywki potencjalnie zainteresowany sportem i każda firma zainteresowana promocją przez sport jest na naszym radarze” – dodaje Mariusz Zwierzychowski, CEO i założyciel Sportigio.

Kluby i federacje współpracujące ze Sportigio osiągają korzyści na kilku poziomach. Strategicznym, dzięki wdrożeniu sprawnego kanału komunikacji z kibicami zwiększającego ich zaangażowanie. Przychodowym, poprzez łatwą integrację sklepu oraz systemu biletowego i płatności ze stroną internetową. A także kosztowym. Wdrożenie usług oferowanych przez Sportigio nie wymaga zaangażowania zasobów IT po stronie klubu. Korzyści dostrzegają również sponsorzy, dzięki pozytywnej ekspozycji marki do zaangażowanych grup kibiców.

„Marketing sportowy to wciąż bardzo niedoceniany segment działań promocyjno-sprzedażowych, zdominowany w naszym kraju przez państwowe firmy. Usługi oferowane klubom przez platformę Sportigio dostarczają klubom pierwszą tego typu platformę, dzięki której z jednej strony można skutecznie prowadzić działania kierowane do kibiców i budować aktywną społeczność wokół klubów, a z drugiej umożliwiając skuteczną monetyzację działań dzięki współpracy ze sponsorami i firmami promującymi się przez sport” – mówi Wojciech Pysiewicz, założyciel WP2 Investments, a jednocześnie współautor książki poświęconej marketingowi sportowemu.

„Dzięki możliwościom personalizacji i zaawansowanej segmentacji kluby i firmy mogą dzięki platformie Sportigio kreatywniej prowadzić swoje działania marketingowe i lojalnościowe precyzyjniej docierając do swoich grup docelowych. Koszty dla klubów są wtedy wielokrotnie niższe, a korzyści finansowe ze sprzedaży biletów, czy klubowych gadżetów znacznie wyższe. To wszystko, w połączeniu z młodzieńczym zapałem i znajomością specyfiki klubów sprawia, że Sportigio jest na dobrej drodze do odniesienia sukcesu nie tylko na polskim rynku” – dodaje Wojciech Pysiewicz

– „Zdecydowaliśmy się zwiększyć stopień współpracy ze Sportigio, gdyż widzimy potencjał w platformie produktowej w obszarze sportu, eSportu i rozwiązaniach biznesowych dla firm. Nowe produkty Sportigio, takie jak tokeny, bilety, eShop doskonale uzupełniają portfolio produktowe Verestro, a kluby sportowe i eSportowe zwiększają możliwości cross-sellingu produktów Verestro w Polsce i globalnie” – tłumaczy Krzysztof Drzyzga, CEO i założyciel Verestro.

nieco ponad ok temu mieliśmy okazje przeprowadzić wywiad z założycielami Sportigo – LINK.

Najnowsze

Firma PayPo została kolejnym sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej

Firma PayPo została nowym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej, partner będzie widoczny min na tegorocznych finałach ...

Całość ›

4MOVE Oficjalnym Sponsorem Cracovii

Polski producent żywności FoodCare z marką 4MOVE został Oficjalnym Sponsorem Cracovii, a co za tym idzie stał się jednym z ...

Całość ›

TOTALbet oficjalnym bukmacherem Prime Show MMA i FEN

Firma bukmacherska TOTALbet nawiązała współpracę z organizatorami – Prime Show MMA i FEN (Fight Exclusive Night) TOTALbet będzie ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›