Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sport Management Polska wypromuje Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej plażowej

Związek Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP) rozpoczyna współpracę ze Sport Management Polska (SMP) w celu promocji plażowej piłki ręcznej.

Celem umowy jest promocja Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej oraz działania komunikacyjne wokół imprezy. W ramach umowy SMP będzie świadczyło także usługi w zakresie konstrukcji planu działań strategicznych, doradztwa, budowy strategii promocyjnej imprezy oraz działań PR i komunikacji kanałami social media. Umowa została zawarta na okres pięciu miesięcy.

W tym roku Polska będzie gospodarzem XI Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej. W zawodach weźmie udział 40 reprezentacji (20 damskich i 20 męskich) – w tym obydwie reprezentacje Polski. Będą to największe mistrzostwa w historii europejskiej plażówki. Turniej odbędzie się w Starych Jabłonkach, na atrakcyjnie położonych terenach hotelu Anders nad jeziorem Szeląg Mały. Zawody będą trwały od 2 do 7 lipca.

– „Postanowiliśmy podjąć współpracę ze Sport Management Polska ze względu na posiadane referencje i wieloletnie doświadczenie tej firmy. Wierzę, że wspólnie osiągniemy cel jakim jest promocja polskiej piłki ręcznej plażowej i wejście na najwyższy poziom komunikacji tego wydarzenia. Tym bardziej, że turniej odbędzie się w pięknej scenerii Warmii i Mazur a udział w nim wezmą najsilniejsze, europejskie reprezentacje” – powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP.

– „Rozpoczynamy współpracę z jednym z wiodących związków sportowych, który może poszczycić się piękną historią oraz wieloma sukcesami sportowymi. Wprawdzie piłka ręczna plażowa to nadal nowość i na pewno nie będzie to łatwy ani prosty do wypromowania projekt ale posiada tyle atrakcyjnych walorów i aspektów, że warto zmierzyć się z takim wyzwaniem” – mówi Grzegorz Kita, prezes SMP.

– „Nie unikamy zresztą trudnych wyzwań i projektów. Sport to nie tylko piłka nożna, siatkówka czy skoki narciarskie ale bogactwo różnorodności, które fascynują i inspirują ludzi. Piłka ręczna plażowa to dyscyplina dynamiczna i witalna. Sport z mającego duży potencjał gatunku: słońce/plaża. Warto zaangażować się w jej promocję, tym bardziej, że będą to największe Mistrzostwa Europy w historii tej dyscypliny” – dodaje Kita.

Piłka ręczna plażowa od samego początku swego istnienia stawia na efektowność i dynamikę co m.in. znajduje odbicie w specjalnie skonstruowanych przepisach i swoją atrakcyjnością przyciąga widzów i kibiców. Na przykład za bramki spektakularne i widowiskowe (określone przepisami) przyznaje się 2 punkty podczas gdy za bramki zdobywane w zwykły, „tradycyjny” sposób przyznawany jest tylko 1 punkt.

– „Aby jednak dodatkowo podnieść atrakcyjność Mistrzostw znacząco postawimy też na zdynamizowanie polityki komunikacyjnej. Zarówno na poziomie tradycyjnych działań PR jak i kanałów social media. Zgodnie z rekomendacjami SMP będziemy starali się pozyskać partnerów zasięgowych oraz reklamować mistrzostwa poprzez nośniki reklamowe środowiska piłki ręcznej. Planujemy też działania promocyjne oparte o event marketing i sporo akcji nieszablonowych” – mówi Marek Góralczyk, Dyrektor ds. Współpracy z Zagranicą i Piłki Ręcznej Plażowej ZPRP, a zarazem dyrektor turnieju o mistrzostwo Europy w Starych Jabłonkach.

Piłka ręczna plażowa jest dyscypliną stosunkowo młodą. Pierwszy turniej rozegrany został na plaży San Antonio w włoskim Ponza, w 1992 roku. Sama dyscyplina została oficjalnie uznana przez Międzynarodową Federację Piłki Ręcznej w 1994 roku. Z kolei Komitet Wykonawczy International World Games Association (IWGA) w czerwcu 2010 roku oficjalnie ogłosił piłkę ręczną plażową jednym ze sportów włączonych do programu Światowych Igrzysk Sportowych.

– „Pomimo, że Sport Management Polska kojarzony jest z największymi polskimi projektami marketingu sportowego takimi choćby jak T-Mobile Ekstraklasa czy „Złote lata polskiego pływania” to w rzeczywistości zawsze byliśmy otwarci na nowe dyscypliny i na swoistą pomoc dla mniej popularnych sportów. Szerokie zainteresowanie sportem i kulturą fizyczną to część zarówno mojego DNA jak i mojej firmy. Mamy przecież szereg doświadczeń w promocji zarówno dyscyplin określanych mianem niszowych jak i niemainstreamowych eventów.
Promowaliśmy już przecież z sukcesami Mistrzostwa Europy w kajakarstwie górskim w Krakowie, Reprezentację Polski w Taekwondo przed Mistrzostwami Świata w Mar del Plata czy Runmageddon, gdy jeszcze był mało znany. Wzbudzaliśmy też ponadstandardowe zainteresowanie takimi projektami jak dziecięca Energa Basket Cup czy Ekspedycja Campus Syberia-Mongolia, które osiągały zasięgi mediowe i ekwiwalenty reklamowe kilku a nawet kilkunastokrotnie większe niż ich standardowy, organiczny potencjał” – mówi Grzegorz Kita.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›