Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sport Biznes Polska – nowy podmiot na rynku biznesu sportowego

Powstało Stowarzyszenie Sport Biznes Polska, którego celem będzie integracja branży biznesu sportowego i wspieranie jej rozwój.

Nowo powstałe Stowarzyszenie Sport Biznes Polska ma za zadanie tworzyć przestrzeń do dyskusji dla środowiska sportowego, dostrzegać, doceniać i promować najlepsze praktyki w obszarze biznesu sportowego a także dbać o szerzenie wiedzy na temat skutecznych strategii wzrostu. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy trzynastu ekspertów reprezentujących różne sektory i organizacje.

Wartość rynku sportowego w Polsce systematycznie wzrasta. Dotyczy to zarówno wydatków na prawa sponsoringowe czy prawa telewizyjne, jak i inwestycji w infrastrukturę sportową. Ambicją Stowarzyszenia Sport Biznes Polska jest jak najszersza reprezentacja i zostanie znaczącym głosem branży sportowej, wsłuchującym się w problemy i potrzeby podmiotów działających na tym rynku oraz wspierającym ich rozwój.

„W ostatnich latach obserwowaliśmy znaczny rozwój branży sportu i biznesu w Polsce, jednak w niektórych obszarach wciąż widzimy ogromny potencjał. Pandemia COVID-19 w negatywny sposób wpłynęła na większość branż, również na biznes sportowy. Z pewnością wiele zmian i obostrzeń pozostanie z nami na dłużej, jednak wierzymy, że po tym trudnym czasie, przyjdzie okres odbudowy i rozwoju. W ramach prac Stowarzyszenia będziemy również poruszać kwestie problemów i wyzwań z jakimi sport i biznes musiały zmierzyć się w tym roku. Jestem pewny, że dzięki współpracy z podmiotami i osobami ze świata biznesu sportowego, nawet pomimo pandemicznych okoliczności, jesteśmy w stanie tworzyć pozytywne środowisko dla ciągłego podnoszenia jakości i efektywności działań w tym ważnym sektorze polskiej gospodarki” – mówi Prezes Stowarzyszenia SBP, Marcin Herra.

Organizacja za swój podstawowy cel przyjęła również dbanie o interesy i wizerunek przedstawicieli środowiska. Zaplanowane inicjatywy, jak kongres, szkolenia, seminaria czy raporty rynkowe, będą platformą służącą branży sportowej i jej przedstawicielom, a także okazją do dyskusji na temat najbardziej efektywnych kierunków działań i rozwijania rynkowych kooperacji. Pierwsze wydarzenie organizowane przez SBP – Kongres Sport Biznes Polska, odbędzie się już 13-15 stycznia 2021 r. w formule online. Podczas konferencji poruszane będą najważniejsze tematy związane z przyszłością polskiego sportu i biznesu. Zaprezentowane zostaną również najnowsze trendy i rozwiązania, które będą dominowały w branży w nadchodzących miesiącach.

W najbliższych dniach Stowarzyszenie Sport Biznes Polska zaprezentuje również szczegółowy plan i obszary współpracy dla poszczególnych grup docelowych w branży. Przedstawione zostaną konkretne inicjatywy oraz działania jakie stowarzyszenie chcę podjąć względem firm sponsorujących polski sport, organizacji sportowych, sportowców, agencji i domów mediowych, ale również przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za sport.

Założycielami Stowarzyszenia Sport Biznes Polska są Marcin Herra, Wojciech Biliński, Łukasz Banaszak, Michał Gradzik, Łukasz Strzelecki, Ireneusz Kutyła, Tomasz Rożenek, Jakub Świsłowski, Seweryn Plotan, Krzysztof Kropielnicki, Aleksandra Marciniak, Tomasz Koprowski i Klaudia Czarniecka.

Stowarzyszenie SBP jest otwarte dla wszystkich osób, które działając w branży sportowej, chcą wspierać proces budowania jej pozycji w polskiej gospodarce.

Więcej informacji na temat Sport Biznes Polska dostępne jest na stronie: www.sbpolska.pl

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›