Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Sponsoring Ekstraklasy przyniósł PKO Bankowi Polskiemu 317 mln zł

PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł.

To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.

„Pozycja sponsora tytularnego najważniejszych rozgrywek piłkarskich w Polsce to szeroka obecność we wszystkich rodzajach mediów i ogromnej liczbie innych kanałów komunikacyjnych. To jednak nie tylko suche liczby, ale też emocje, które wiążą się z kibicowaniem i są przenoszone na markę. Korzyści z takiego zaangażowania – ze względu na popularność rozgrywek i ciągły rozwój produktu Ekstraklasa – są nieporównywalne z żadnym innym projektem marketingowym w Polsce. Jako spółka cały czas pracujemy nad zwiększaniem zasięgu naszej ligi w kraju i za granicą. Elementem tych działań jest choćby własna platforma streamingowa, która zapewnia dostęp do rozgrywek na całym świecie, czy sprzedaż praw mediowych w kolejnych krajach. Dzięki tym działaniom nasz sponsor może prezentować swoją markę na dodatkowych rynkach i zyskuje coraz to więcej możliwości promocji. Miniony, bardzo nietypowy sezon pokazuje, że niezależnie od warunków ekspozycja naszego partnera tytularnego jest bardzo wysoka, a inwestycja w Ekstraklasę zwraca się wielokrotnie” – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Według analiz Sponsoring Insight w sezonie 2019/20 największą ekspozycję marce PKO Bank Polski w kontekście Ekstraklasy przyniosły publikacje internetowe – zarówno pod kątem ich liczby (105,4 tys.), jak i ekwiwalentu reklamowego (154,8 mln zł), czyli sumy, jaką bank musiałby wydać, gdyby taka obecność w mediach była efektem reklamy. Drugim pod tym względem medium była telewizja. W tym przypadku ekwiwalent oszacowano na blisko 139,7 mln zł, co wynikało z pojawienia się bankowej marki w 12,3 tys. programów i łącznym czasem ekspozycji ok. 2,2 tys. godzin. Przeliczając tę ostatnią wartość na doby – daje to przeszło 90 dni emisji 24/7. Na trzecim miejscu znalazła się prasa – w sezonie 2019/20 w druku ukazało się niemal 7 tys. publikacji z PKO Bankiem Polskim jako sponsorem tytularnym rozgrywek Ekstraklasy, co dało ekwiwalent na poziomie 19,5 mln zł. Ekspozycja banku w radiu to 1,4 tys. publikacji i ponad 3 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Największy polski bank został sponsorem tytularnym Ekstraklasy 1 lipca 2019. Zapewnił sobie w ten sposób prezentację marki podczas wszystkich meczów, co w minionym sezonie oznaczało 296 spotkań. Logo rozgrywek znalazło się m.in. na koszulkach zawodników i w przestrzeni reklamowej stadionów, na których toczyły się ekstraklasowe zmagania. Dzięki transmisjom telewizyjnym zapewniło to bankowi szerokie dotarcie odbiorców w kraju i za granicą. Materiały wideo i inne publikacje były dystrybuowane także poprzez inne kanały komunikacji: nadawców, klubów oraz samej Ekstraklasy – jak platforma streamingowa Ekstraklasa.TV czy oficjalna aplikacja. W tej ostatniej bank współpracuje z ligą także jako partner quizów. Oprócz tego sponsor tytularny uczestniczył w wielu innych projektach edukacyjnych, biznesowych i programach partnerskich, skierowanych do klubów, piłkarzy oraz szeroko rozumianego środowiska fanów piłki nożnej. Takimi projektami realizowanymi przez PKO Bank Polski z Ekstraklasą w sezonie 2019/20 były m.in. konkurs Młodzieżowiec Miesiąca, Kanapa Kibica czy program oficjalnych kart z herbami klubów Ekstraklasy.

Najnowsze

Fundacja „Maraton Warszawski” i WK Dzik biegną razem

Fundacja „Maraton Warszawski” i WK Dzik ruszają w biegową trasę i ogłaszają partnerstwo Współpraca dotyczy Biegu Konstytucji 3 ...

Całość ›

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver Jeden z najlepszych siatkarzy na świecie zgarnął więc w tym roku pierwsze złoto ...

Całość ›

Drużyna Śląska w miniaturze

Erik Exposito, Matias Nahuel Leiva, Rafał Leszczyński, Patrick Olsen, Patryk Klimala, trener Jacek Magiera i prezes Patryk Załęczny ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›