fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Solne trofeum dla zwycięzcy 75. Tour de Pologne

Zwycięzca 75. Tour de Pologne otrzyma wyjątkową solną rzeźbę przygotowaną w pracowni górników-rzeźbiarzy z Kopalni Soli „Wieliczka” – wieloletniego partnera polskiego narodowego wyścigu.

Tour de Pologne i Kopalnia Soli „Wieliczka” już od ponad dwóch dekad piszą wspólną historię. Trudno dokładnie zliczyć ile przez te wszystkie lata solnych rzeźb i statuetek, które wyszły spod dłuta wielickich górników-rzeźbiarzy, trafiło do rąk sportowców. Także w tym roku najlepsi kolarze zostaną uhonorowani solnymi trofeami.

W pracowni rzeźbiarskiej Kopalni Soli „Wieliczka” powstała już solna rzeźba, która trafi do zwycięzcy 75. Tour de Pologne. Wręczona zostanie 10 sierpnia na mecie wyścigu w Bukowinie Tatrzańskiej. Rzeźba jest wyjątkowa, tak jak wyjątkowy jest tegoroczny tour organizowany w roku jubileuszu 90-lecia Wyścigu i 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

O tym jak powstawało unikatowe solne dzieło sztuki opowiada twórca rzeźby, Marek Stachura: -“Przygotowanie rzeźby w formie solnego pucharu wypełnionego kryształami soli, udekorowanego kołem od roweru i polską flagą z logo Niepodległej, zajęło tydzień. Do jej wykonania użyto aż trzech rodzajów soli: spizowej zielonej, kryształowej oraz kalafiorowej. Jedynym elementem, który nie został wykuty w soli, są szprychy w rowerowym kole” – stwierdza rzeźbiarz.

  1. Tour de Pologne odbywa się w stulecie odzyskania niepodległości Polski. Nasz narodowy wyścig aktywnie włącza się w obchody wyjątkowej rocznicy także poprzez współpracę z Biurem Programu Niepodległa – stąd także biało-czerwone barwy i charakterystyczny napis na trofeum.

– “Kopalnia Soli „Wieliczka” to nie tylko fundator wspaniałych trofeów, ale również gospodarz startu piątego etapu Tour de Pologne. „Kopalnia Soli „Wieliczka” to wyjątkowy partner, z którym współpracujemy od wielu lat. Imponujące solne rzeźby ozdabiają półki wielu znakomitych kolarzy. Jestem bardzo szczęśliwy, że także w tym roku to wyjątkowe trofeum trafi do rąk najlepszych zawodników. Cieszę się również, że ósmego sierpnia będziemy mogli wystartować z Kopalni Soli „Wieliczka” na trasę piątego etapu Tour de Pologne” – mówi Dyrektor Generalny Tour de Pologne Czesław Lang.

Oprócz nagrody dla zwycięzcy Tour de Pologne, wieliccy rzeźbiarze przygotowują także statuetki dla zawodników, którzy zajmą drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz statuetki dla najlepszych drużyn tegorocznych zmagań.

Najnowsze

STS z Asseco Resovią Rzeszów przez kolejne dwa lata

Polski bukmacher, marka STS przedłużyła umowę z Asseco Resovią Rzeszów, współpraca potrwa minimum dwa lata STS – największy ...

Całość ›
Raporty

Legia na czele od początku sezonu

Na przestrzeni lipca, kolejny miesiąc z rzędu, to Legia była najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy – wynika z analizy ...

Całość ›

Eurolocum.pl nowym sponsorem klubu

Oficjalnym sponsorem PGE VIVE Kielce została firma Eurolocumpl zajmująca się doradztwem w obrocie nieruchomościami Logotyp firmy w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

STS z Asseco Resovią Rzeszów przez kolejne dwa lata.
#sponsoringsport #assecoresoviarzeszow #siatkowka https://t.co/3ZWJ6dWxp3

Legia na czele medialności już od początku.
#sponsoringsport #legiawarszawa #medialnosc https://t.co/pFlruFVJyf