Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Solne trofeum dla zwycięzcy 75. Tour de Pologne

Zwycięzca 75. Tour de Pologne otrzyma wyjątkową solną rzeźbę przygotowaną w pracowni górników-rzeźbiarzy z Kopalni Soli „Wieliczka” – wieloletniego partnera polskiego narodowego wyścigu.

Tour de Pologne i Kopalnia Soli „Wieliczka” już od ponad dwóch dekad piszą wspólną historię. Trudno dokładnie zliczyć ile przez te wszystkie lata solnych rzeźb i statuetek, które wyszły spod dłuta wielickich górników-rzeźbiarzy, trafiło do rąk sportowców. Także w tym roku najlepsi kolarze zostaną uhonorowani solnymi trofeami.

W pracowni rzeźbiarskiej Kopalni Soli „Wieliczka” powstała już solna rzeźba, która trafi do zwycięzcy 75. Tour de Pologne. Wręczona zostanie 10 sierpnia na mecie wyścigu w Bukowinie Tatrzańskiej. Rzeźba jest wyjątkowa, tak jak wyjątkowy jest tegoroczny tour organizowany w roku jubileuszu 90-lecia Wyścigu i 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

O tym jak powstawało unikatowe solne dzieło sztuki opowiada twórca rzeźby, Marek Stachura: -“Przygotowanie rzeźby w formie solnego pucharu wypełnionego kryształami soli, udekorowanego kołem od roweru i polską flagą z logo Niepodległej, zajęło tydzień. Do jej wykonania użyto aż trzech rodzajów soli: spizowej zielonej, kryształowej oraz kalafiorowej. Jedynym elementem, który nie został wykuty w soli, są szprychy w rowerowym kole” – stwierdza rzeźbiarz.

  1. Tour de Pologne odbywa się w stulecie odzyskania niepodległości Polski. Nasz narodowy wyścig aktywnie włącza się w obchody wyjątkowej rocznicy także poprzez współpracę z Biurem Programu Niepodległa – stąd także biało-czerwone barwy i charakterystyczny napis na trofeum.

– “Kopalnia Soli „Wieliczka” to nie tylko fundator wspaniałych trofeów, ale również gospodarz startu piątego etapu Tour de Pologne. „Kopalnia Soli „Wieliczka” to wyjątkowy partner, z którym współpracujemy od wielu lat. Imponujące solne rzeźby ozdabiają półki wielu znakomitych kolarzy. Jestem bardzo szczęśliwy, że także w tym roku to wyjątkowe trofeum trafi do rąk najlepszych zawodników. Cieszę się również, że ósmego sierpnia będziemy mogli wystartować z Kopalni Soli „Wieliczka” na trasę piątego etapu Tour de Pologne” – mówi Dyrektor Generalny Tour de Pologne Czesław Lang.

Oprócz nagrody dla zwycięzcy Tour de Pologne, wieliccy rzeźbiarze przygotowują także statuetki dla zawodników, którzy zajmą drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz statuetki dla najlepszych drużyn tegorocznych zmagań.

Najnowsze

Śląsk Wrocław otwiera kolejny fanshop

Po FanShopie #NaStadionie pryszła pora na kolejny sklep Śląska Wrocław - przy legendarnym obiekcie na ul Oporowskiej, który zostanie ...

Całość ›

Roma przedłużyła umowę z siecią centrów handlowych

AS Roma przedłużyła współpracę z siecią centrów handlowych RomaEst na sezon 2019/20 zyskując szereg świadczeń Roma po raz ...

Całość ›

TotalBet sponsorem meczu Warta-Stal

Firma bukmacherska TOTALbet została sponsorem niedzielnego meczu piłkarzy Warty Poznań i Stali Mielec w pierwszej kolejce rundy ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.