Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Słaba płeć, a jednak silniejsza?

Tenis należy do najchętniej oglądanych sportów indywidualnych. Przestał być uznawany za sport niszowy, przyciąga rzesze sponsorów, ma coraz więcej zwolenników, a dzięki sukcesom Polaków stał się niezwykle atrakcyjny dla fanów.

Od 1 lutego 2017 do 31 stycznia 2018 roku Agnieszka Radwańska odnotowała ponad dwa razy więcej publikacji w mediach tradycyjnych niż Łukasz Kubot – w sumie 27,8 tys. Najwięcej, bo aż 66 proc. wszystkich informacji na temat tenisistki ukazało się w Internecie, 19 proc. to doniesienia radiowe, 8 proc. opublikowała prasa, a pozostałe 7 proc. materiałów wyemitowała telewizja.

W tym samym czasie na temat Łukasza Kubota ukazało się 13,3 tys. informacji, w tym 7,5 tys. w sieci, a 3,2 tys. w radiu. Do prasy należało 1,5 tys. publikacji.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej i Łukasza Kubota od 1 lutego 2017 do 31 stycznia 2018

Oboje sportowcy byli znacznie popularniejsi w mediach ogólnopolskich. Radwańska odnotowała w nich 71 proc. przekazu, a Kubot – 68 proc.

Publikacje w tradycyjnych mediach w przypadku Agnieszki mogły wygenerować dotarcie rzędu nawet 112 mln kontaktów. Dla Łukasza dotarcie wyliczono na 49 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami na jego temat.

Wartość publikacji na temat Radwańskiej oszacowano na 182 mln złotych. Jest to kwota ponad dwukrotnie wyższa niż ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Kubota – 90 mln złotych. O ile w internecie, prasie i radiu przewaga Agnieszki była miażdżąca, o tyle w telewizji Łukasz odnotował wynik tylko o 1,1 mln niższy – 26,5 mln zł do 27,6 mln zł. Polskie Radio Program 1 w przypadku Kubota było głównym źródłem publikacji na jego temat – 0,5 tys. informacji. W pierwszej piątce najaktywniejszych mediów znalazły się także: 4sails.eu, Polsat News, Polsatsport.pl i Polskie Radio 24. O Radwańskiej najczęściej komunikowały: 4sails.eu, Sportowefakty.wp.pl, Sport.tvp.pl, Przegladsportowy.pl oraz Najnowsze-wiadomosci.eu.

 

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej i Łukasza Kubota od 1 lutego 2017 do 31 stycznia 2018

Miesiącem największej aktywności medialnej zarówno dla Radwańskiej, jak i Kubota był lipiec. Z pewnością miał na to wpływ Wimbledon 2017, w którym Kubot wygrał finał z Marcelo Melo, a Radwańska odpadła po przegranym meczu ze Swietłaną Kuzniecową. Na wynik Agnieszki złożyło się z pewnością także wydarzenie z jej prywatnego życia – ślub z Dawidem Celtem. 2,8 tys. materiałów w styczniu 2018 to wynik udziału Radwańskiej w Autralian Open. Kubot zebrał wtedy 1,3 tys. W jego przypadku wyraźnie zaznaczają się również marzec 2017 (ATP World Tour Masters 1000 w Miami) oraz listopad 2017 (ATP Finals w Londynie).

W social media przewaga Radwańskiej nad Kubotem była miażdżąca – 61 tys. do 13 tys. wpisów i komentarzy. Najaktywniejsi byli użytkownicy Facebooka, którzy o Agnieszce wspominali w 49,5 tys. informacji. Kubot zgromadził w tym źródle 9,5 tys. materiałów. Mniejszy dystans w liczbie publikacji dzielił sportowców na Twitterze – 9 tys. do 3,3 tys., w przeciwieństwie do Youtube’a, gdzie Radwańska odnotowała 1,1 tys. publikacji, a Kubot tylko 38.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›