Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Skoczkowie przyciągają miliony widzów

Właśnie zakończona rywalizacja skoczków narciarskich przyciągnęła przed trybuny rekordowe ilości widzów.

Właśnie zakończył się 38. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich. Zawody odbywały się w okresie od 25 listopada 2016 roku do 26 marca 2017 roku. W Polsce zawody skoków narciarskich relacjonowały dwie  stacje: TVP1 i Eurosport 1.

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2016/2017 w TVP 1 wyniosła 4,25 mln osób. Przełożyło się to na 35,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 29,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,28 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 579 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,78 proc., 2,93 proc. i 3,49 proc. udziału.

– „Zakończony Puchar Świata w skokach narciarskich był wyjątkowy, nie tylko dzięki historycznemu zwycięstwu polskiej drużyny, ale i znakomitym wynikom oglądalności” – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. – „Ta dyscyplina jest już sportem narodowym Polaków a Telewizja Polska jest jej najlepszym ambasadorem. To ogromna satysfakcja, że Polacy chcąc oglądać triumfy naszych zawodników wybierają TVP” – dodaje.

Najchętniej oglądanymi zawodami w skokach był finał Pucharu Czterech Skoczni, na drugim miejscu znalazły się zawody w Zakopanym. W trakcie transmisji skoków narciarskich telewizyjna jedynka nie miała konkurenta, w trakcie każdym zawodów była liderem oglądalności wśród innych stacji. Jak podaje portal Wirtualne Media wszystko to przełożyło się na znaczący zysk. Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 32,81 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 25,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Jak donoszą media widownia zawodów oglądanych w Eurosporcie podwoiła się!

– „Sezon 2016/2017 był jednym z najlepszych w historii polskich skoków narciarskich. Zwycięstwo Kamila Stocha w Turnieju Czterech Skoczni, złoty medal w drużynie i brązowy Piotra Żyły indywidualnie na mistrzostwach świata w Lahti, a także triumf w Pucharze Narodów to osiągnięcia, o których przed sezonem nawet nie marzyliśmy. Wszystko to sprawiło, że zainteresowanie skokami osiągnęło rekordowy poziom” – mówi Adam Widomski, dyrektor Eurosportu. – „Cieszę się, że tak wielu kibiców śledziło transmisje w Eurosporcie i wspólnie z nami towarzyszyło polskim skoczkom w drodze po sukcesy. Mam nadzieję, że przyszły sezon będzie również znakomity i nasza reprezentacja powalczy o najwyższe cele podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu, które będziemy relacjonować w pełnym wymiarze” – dodaje.

Źródło: Wirtualne Media

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›