Skoczkowie przyciągają miliony widzów
Właśnie zakończona rywalizacja skoczków narciarskich przyciągnęła przed trybuny rekordowe ilości widzów.
Właśnie zakończył się 38. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich. Zawody odbywały się w okresie od 25 listopada 2016 roku do 26 marca 2017 roku. W Polsce zawody skoków narciarskich relacjonowały dwie stacje: TVP1 i Eurosport 1.
Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2016/2017 w TVP 1 wyniosła 4,25 mln osób. Przełożyło się to na 35,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 29,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,28 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 579 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,78 proc., 2,93 proc. i 3,49 proc. udziału.
– „Zakończony Puchar Świata w skokach narciarskich był wyjątkowy, nie tylko dzięki historycznemu zwycięstwu polskiej drużyny, ale i znakomitym wynikom oglądalności” – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. – „Ta dyscyplina jest już sportem narodowym Polaków a Telewizja Polska jest jej najlepszym ambasadorem. To ogromna satysfakcja, że Polacy chcąc oglądać triumfy naszych zawodników wybierają TVP” – dodaje.
Najchętniej oglądanymi zawodami w skokach był finał Pucharu Czterech Skoczni, na drugim miejscu znalazły się zawody w Zakopanym. W trakcie transmisji skoków narciarskich telewizyjna jedynka nie miała konkurenta, w trakcie każdym zawodów była liderem oglądalności wśród innych stacji. Jak podaje portal Wirtualne Media wszystko to przełożyło się na znaczący zysk. Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 32,81 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 25,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Jak donoszą media widownia zawodów oglądanych w Eurosporcie podwoiła się!
– „Sezon 2016/2017 był jednym z najlepszych w historii polskich skoków narciarskich. Zwycięstwo Kamila Stocha w Turnieju Czterech Skoczni, złoty medal w drużynie i brązowy Piotra Żyły indywidualnie na mistrzostwach świata w Lahti, a także triumf w Pucharze Narodów to osiągnięcia, o których przed sezonem nawet nie marzyliśmy. Wszystko to sprawiło, że zainteresowanie skokami osiągnęło rekordowy poziom” – mówi Adam Widomski, dyrektor Eurosportu. – „Cieszę się, że tak wielu kibiców śledziło transmisje w Eurosporcie i wspólnie z nami towarzyszyło polskim skoczkom w drodze po sukcesy. Mam nadzieję, że przyszły sezon będzie również znakomity i nasza reprezentacja powalczy o najwyższe cele podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu, które będziemy relacjonować w pełnym wymiarze” – dodaje.
Źródło: Wirtualne Media