Siatkarze Trefla Gdańsk łączą się online z karnetowiczami
Dwa tygodnie przed Świętami siatkarze Trefla Gdańsk właśnie za pośrednictwem internetu łączą się z posiadaczami karnetów, by złożyć świąteczne życzenia, porozmawiać o tym nietypowym sezonie, podziękować za wsparcie i spędzić wspólnie choć pół godziny.
Trefl Gdańsk uruchamiając przed rozgrywkami 2020/2021 sprzedaż całosezonowych karnetów brał pod uwagę niebezpieczeństwo zamknięcia trybun i od razu wprowadził dla karnetowiczów formę ewentualnej rekompensaty – jeśli co najmniej pięć meczów domowych w rundzie zasadniczej odbywa się bez udziału kibiców, do każdego z posiadaczy karnetów powędruje replika koszulki meczowej Mariusza Wlazłego z autografami całej drużyny. Te pięć meczów nastało niestety bardzo szybko, bo już z początkiem listopada, a kibice mogli być obecni w hali tylko podczas domowej inauguracji sezonu 25 września. Mimo braku obecności fanów na trybunach „gdańskie lwy” cały czas czują wsparcie swoich kibiców.
– „Siatkówka jest sportem, który wymaga kibiców. Oczywiście brakuje nam fanów na trybunach, wspólnego przeżywania emocji, ale czujemy to wsparcie, które płynie z komentarzy w mediach społecznościowych, czy dopingu nagranego przez kibiców i puszczanego z głośników w hali” – mówi kapitan Trefla Mariusz Wlazły.
By podziękować za tę formę wsparcia, a także złożyć świąteczne życzenia zawodnicy Trefla Gdańsk łączą się w tym tygodniu ze swoimi najwierniejszymi fanami w formie online. W sumie zorganizowane zostały cztery takie spotkania, a na każde zaproszonych było około 50 osób.
– „Od połowy marca, gdy przerwany został sezon 2019/2020, musieliśmy przeorganizować swoje dotychczasowe działania marketingowe i komunikacyjne, ponieważ te skupiające się na celach frekwencyjnych po prostu przestały mieć sens. Zaczęliśmy od zorganizowania na Twitterze Wirtualnego Pucharu Polski, dzięki któremu zanotowaliśmy w jeden weekend trzykrotnie większy przyrost followersów w tym medium niż wcześniej w ciągu całego miesiąca, następnie zaczęliśmy przeprowadzanie live’ów na Instagramie, gdzie kibice mogli grać z siatkarzami w lekko zmodyfikowane formy planszówek Trefla, przygotowywaliśmy naukę języków obcych w InstaStory z naszymi zawodnikami zagranicznymi, a także razem ze Sponsorami i Partnerami tworzyliśmy konkursy i cykle ciekawostek w portalu Facebook. Nowy sezon także oczywiście rozpoczęliśmy z już zmodyfikowanym podejściem do naszych działań i skupiamy się na wzmacnianiu wizerunku klubu oraz aktywnościach komunikacyjnych. Powstały między innymi dwa cykle materiałów wideo za pośrednictwem których kibice mogą lepiej poznać naszych najmłodszych zawodników, a także zobaczyć jak „gdańskie lwy” odpowiadają na czasem niewygodne pytania. Przedświąteczne łączenia online z posiadaczami karnetów to kolejne z działań, dzięki któremu cały czas jesteśmy blisko fanów, a to jest dla nas niezmiernie ważne” – mówi Justyna Gdowska, odpowiedzialna w Treflu Gdańsk za komunikację i marketing.
Z dwiema pierwszymi grupami kibiców połączyli się kapitan drużyny Mariusz Wlazły i rozgrywający Marcin Janusz, a w kolejnych rozmowach w czwartkowy wieczór uczestniczyć będą Bartłomiej Lipiński i Kewin Sasak.