Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Rusza „Puchar 1000 Goli”. Niespodzianki pomagają w Fortuna Pucharze Polski

Sponsor Tytularny Pucharu Polski, zakłady bukmacherskie Fortuna ruszają z nowym projektem – „Puchar 1000 Goli”, skierowanym do wszystkich zespołów występujących w Pucharze Polski.

Fortuna Puchar Polski w sezonie 2021/22 będzie jeszcze bardziej wyjątkowy. Po raz pierwszy w historii sensacyjne bramki i niespodziewane rozstrzygnięcia, budujące dziedzictwo rozgrywek pucharowych w każdym kraju, będą dodatkowo nagradzane. Zgromadzone środki trafią zaś do mniej zamożnych klubów spoza szczebla centralnego, które przygotują najlepsze projekty na ich zagospodarowanie.

Kibice z całego kraju już od 21 września powinni jeszcze uważniej niż zwykle śledzić spotkania Fortuna Pucharu Polski. Polski Związek Piłki Nożnej, w ramach projektu o nazwie „Puchar 1000 Goli”, będzie dodatkowo premiował każdego gola strzelonego przez teoretycznie słabszy zespół. Do budżetu trafi 1000 złotych za każdą bramkę zdobytą przez „czarnego konia”, który będzie w każdym spotkaniu wyznaczany na podstawie kursów bukmacherskich sponsora tytularnego rozgrywek pucharowych. Nagradzane będą gole zespołów, które – według ekspertów Fortuny – miały przed spotkaniem mniejszą szansę na wygraną.

– „Rozgrywki pucharowe w każdym kraju są przede wszystkim opowieścią o niezwykłej szansie dla zespołów, które na co dzień nie biją się o najważniejsze laury. Większość kibiców doskonale pamięta chociażby sensacyjną postawę Błękitnych Stargard w edycji 2014/15, a dawniej niespotykane historie Czarnych Żagań czy Lechii Gdańsk, która – będąc trzecioligowcem – wygrała te rozgrywki w 1983 roku i wywalczyła sobie przepustkę do Europy. Takie opowieści budują dziedzictwo krajowego pucharu. Chcemy, żeby ambicja mniejszych zespołów w starciu z teoretycznie silniejszymi była szczególnie podkreślana i doceniana, stąd pomysł na „Puchar 1000 Goli” – powiedział rzecznik prasowy PZPN Jakub Kwiatkowski.

Organizatorom szczególnie zależy na tym, żeby zebrane w ramach akcji środki trafiły do tych, którym najbardziej się przydadzą. Dlatego cały budżet zostanie rozdany klubom spoza szczebla centralnego rozgrywek, czyli od IV ligi w dół. Przedstawiciele klubów będą zgłaszać projekty w trzech kategoriach: infrastrukturalnej, kibicowskiej oraz społeczno-kulturalnej, a fani piłki nożnej będą wybierać na stronie www.puchar1000goli.pl najlepsze pomysły na zagospodarowanie środków.

– „Zależy nam na tym, żeby sponsorując polską piłkę nożną, budować jej siłę nie tylko w ramach PKO BP Ekstraklasy czy Fortuna 1. Ligi. W niższych ligach jest wiele zespołów prowadzonych przez pasjonatów, którzy mają fantastyczne pomysły, ale nierzadko brakuje im środków na ich realizację. Wierzymy, że dzięki „Pucharowi 1000 Goli” sensacje w Fortuna Pucharze Polski będą budować naszą piłkę nożną na każdym poziomie. To, co do tej pory było głównie ciekawostką, czyli niezwykła postawa „underdogów”, przełoży się na trwały efekt” – tłumaczy Leszek Haba, dyrektor marketingu Fortuna Zakładów Bukmacherskich, sponsora nagród w „Pucharze 1000 Goli”. – „W niższych ligach jest wiele zespołów prowadzonych przez pasjonatów, którzy mają fantastyczne pomysły, ale nierzadko brakuje im środków na ich realizację. Wierzymy, że dzięki „Pucharowi 1000 Goli” sensacje w Fortuna Pucharze Polski będą budować naszą piłkę nożną na każdym poziomie” – dodaje Haba.

Projekty będzie można zgłaszać od grudnia na stronie internetowej projektu – www.puchar1000goli.pl, a wiosną ruszy głosowanie internetowe kibiców, którzy wybiorą po dwa najlepsze pomysły w każdej z trzech kategorii. Ich autorzy zostaną zaproszeni przez organizatorów na finał Fortuna Pucharu Polski na PGE Narodowym, gdzie jury złożone z przedstawicieli Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz Fortuny wybierze trzech zwycięzców, którzy podzielą się po równo budżetem zebranym w całej edycji rozgrywek.

W ramach projektu powstanie też seria reportaży pod tytułem „Święto Pucharu” przygotowanych przez dziennikarza stacji Eleven Sports Mateusza Święcickiego, współautora filmów dokumentalnych m.in. o Roberto Baggio, Gerdzie Muellerze, Filipe Luisie Kasmirskim czy Paulo Dybali. W ramach projektu będzie odwiedzał z kamerą kluby z niższych lig i wyszukiwał dla kibiców niezwykłe historie, których w lokalnym futbolu nie brakuje. Efekty jego pracy będą do obejrzenia na stronie internetowej „Pucharu 1000 Goli”. Na start projektu Święcicki przygotował pogłębiony reportaż o KS Wieczysta Kraków, czwartoligowcu, który ma szansę namieszać w tegorocznej edycji Fortuna Pucharu Polski.

– „Piłka nożna to nie tylko, a może nawet nie przede wszystkim, największe stadiony i sowicie opłacane gwiazdy z pierwszych stron gazet. Dla mnie miłość do futbolu zawsze zaczyna się lokalnie i dlatego idea „Pucharu 1000 Goli” jest mi bliska. Przy okazji tworzenia reportażu o Wieczystej miałem okazję porozmawiać nie tylko z miejscowymi gwiazdami, jak trener Franciszek Smuda czy były reprezentant Polski Radosław Majewski, ale też poznać kibiców i działaczy, którzy dla klubu oddali serce. Takich historii nie brakuje w każdej gminie czy powiecie, więc tym bardziej cieszę się, że przy okazji Fortuna Pucharu Polski i „Pucharu 1000 Goli” będziemy wspólnie mogli je odkrywać” – podkreśla Mateusz Święcicki.

Materiały z serii „Święto Pucharu” będzie można obejrzeć na stronie internetowej projektu, a także na kanale YouTube sponsora nagród w projekcie, Fortuna Zakładów Bukmacherskich. Poniżej, premiera pierwszego odcinka, poświęconego KS Wieczysta Kraków.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›