Rusza „Puchar 1000 Goli”. Niespodzianki pomagają w Fortuna Pucharze Polski
Sponsor Tytularny Pucharu Polski, zakłady bukmacherskie Fortuna ruszają z nowym projektem – „Puchar 1000 Goli”, skierowanym do wszystkich zespołów występujących w Pucharze Polski.
Fortuna Puchar Polski w sezonie 2021/22 będzie jeszcze bardziej wyjątkowy. Po raz pierwszy w historii sensacyjne bramki i niespodziewane rozstrzygnięcia, budujące dziedzictwo rozgrywek pucharowych w każdym kraju, będą dodatkowo nagradzane. Zgromadzone środki trafią zaś do mniej zamożnych klubów spoza szczebla centralnego, które przygotują najlepsze projekty na ich zagospodarowanie.
Kibice z całego kraju już od 21 września powinni jeszcze uważniej niż zwykle śledzić spotkania Fortuna Pucharu Polski. Polski Związek Piłki Nożnej, w ramach projektu o nazwie „Puchar 1000 Goli”, będzie dodatkowo premiował każdego gola strzelonego przez teoretycznie słabszy zespół. Do budżetu trafi 1000 złotych za każdą bramkę zdobytą przez „czarnego konia”, który będzie w każdym spotkaniu wyznaczany na podstawie kursów bukmacherskich sponsora tytularnego rozgrywek pucharowych. Nagradzane będą gole zespołów, które – według ekspertów Fortuny – miały przed spotkaniem mniejszą szansę na wygraną.
– „Rozgrywki pucharowe w każdym kraju są przede wszystkim opowieścią o niezwykłej szansie dla zespołów, które na co dzień nie biją się o najważniejsze laury. Większość kibiców doskonale pamięta chociażby sensacyjną postawę Błękitnych Stargard w edycji 2014/15, a dawniej niespotykane historie Czarnych Żagań czy Lechii Gdańsk, która – będąc trzecioligowcem – wygrała te rozgrywki w 1983 roku i wywalczyła sobie przepustkę do Europy. Takie opowieści budują dziedzictwo krajowego pucharu. Chcemy, żeby ambicja mniejszych zespołów w starciu z teoretycznie silniejszymi była szczególnie podkreślana i doceniana, stąd pomysł na „Puchar 1000 Goli” – powiedział rzecznik prasowy PZPN Jakub Kwiatkowski.
Organizatorom szczególnie zależy na tym, żeby zebrane w ramach akcji środki trafiły do tych, którym najbardziej się przydadzą. Dlatego cały budżet zostanie rozdany klubom spoza szczebla centralnego rozgrywek, czyli od IV ligi w dół. Przedstawiciele klubów będą zgłaszać projekty w trzech kategoriach: infrastrukturalnej, kibicowskiej oraz społeczno-kulturalnej, a fani piłki nożnej będą wybierać na stronie www.puchar1000goli.pl najlepsze pomysły na zagospodarowanie środków.
– „Zależy nam na tym, żeby sponsorując polską piłkę nożną, budować jej siłę nie tylko w ramach PKO BP Ekstraklasy czy Fortuna 1. Ligi. W niższych ligach jest wiele zespołów prowadzonych przez pasjonatów, którzy mają fantastyczne pomysły, ale nierzadko brakuje im środków na ich realizację. Wierzymy, że dzięki „Pucharowi 1000 Goli” sensacje w Fortuna Pucharze Polski będą budować naszą piłkę nożną na każdym poziomie. To, co do tej pory było głównie ciekawostką, czyli niezwykła postawa „underdogów”, przełoży się na trwały efekt” – tłumaczy Leszek Haba, dyrektor marketingu Fortuna Zakładów Bukmacherskich, sponsora nagród w „Pucharze 1000 Goli”. – „W niższych ligach jest wiele zespołów prowadzonych przez pasjonatów, którzy mają fantastyczne pomysły, ale nierzadko brakuje im środków na ich realizację. Wierzymy, że dzięki „Pucharowi 1000 Goli” sensacje w Fortuna Pucharze Polski będą budować naszą piłkę nożną na każdym poziomie” – dodaje Haba.
Projekty będzie można zgłaszać od grudnia na stronie internetowej projektu – www.puchar1000goli.pl, a wiosną ruszy głosowanie internetowe kibiców, którzy wybiorą po dwa najlepsze pomysły w każdej z trzech kategorii. Ich autorzy zostaną zaproszeni przez organizatorów na finał Fortuna Pucharu Polski na PGE Narodowym, gdzie jury złożone z przedstawicieli Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz Fortuny wybierze trzech zwycięzców, którzy podzielą się po równo budżetem zebranym w całej edycji rozgrywek.
W ramach projektu powstanie też seria reportaży pod tytułem „Święto Pucharu” przygotowanych przez dziennikarza stacji Eleven Sports Mateusza Święcickiego, współautora filmów dokumentalnych m.in. o Roberto Baggio, Gerdzie Muellerze, Filipe Luisie Kasmirskim czy Paulo Dybali. W ramach projektu będzie odwiedzał z kamerą kluby z niższych lig i wyszukiwał dla kibiców niezwykłe historie, których w lokalnym futbolu nie brakuje. Efekty jego pracy będą do obejrzenia na stronie internetowej „Pucharu 1000 Goli”. Na start projektu Święcicki przygotował pogłębiony reportaż o KS Wieczysta Kraków, czwartoligowcu, który ma szansę namieszać w tegorocznej edycji Fortuna Pucharu Polski.
– „Piłka nożna to nie tylko, a może nawet nie przede wszystkim, największe stadiony i sowicie opłacane gwiazdy z pierwszych stron gazet. Dla mnie miłość do futbolu zawsze zaczyna się lokalnie i dlatego idea „Pucharu 1000 Goli” jest mi bliska. Przy okazji tworzenia reportażu o Wieczystej miałem okazję porozmawiać nie tylko z miejscowymi gwiazdami, jak trener Franciszek Smuda czy były reprezentant Polski Radosław Majewski, ale też poznać kibiców i działaczy, którzy dla klubu oddali serce. Takich historii nie brakuje w każdej gminie czy powiecie, więc tym bardziej cieszę się, że przy okazji Fortuna Pucharu Polski i „Pucharu 1000 Goli” będziemy wspólnie mogli je odkrywać” – podkreśla Mateusz Święcicki.
Materiały z serii „Święto Pucharu” będzie można obejrzeć na stronie internetowej projektu, a także na kanale YouTube sponsora nagród w projekcie, Fortuna Zakładów Bukmacherskich. Poniżej, premiera pierwszego odcinka, poświęconego KS Wieczysta Kraków.