Rekuten sponsorem strategicznym Barcelony
Japońska marka, Rekuten została nowym sponsorem Barcelony płacąc jej ogromne pieniądze.
Rekutem to japoński gigant w internetowej sprzedaży sprzętu elektronicznego. Marka zastąpi dotychczasowego partnera – Qatar Airways. W ramach współpracy z Barceloną zawarła historyczny kontrakt sponsoringowy. W ciągu jednego roku konto klubowe powiększy się o 60 mln euro. Dotychczasowym liderem pod względem umowy sponsoringowej był Manchester United, który od Chevroleta otrzymuje 54 miliony euro.
Umowa podpisana została na okres czterech lat, zaczynając od początku sezonu 2017/2018. Dotychczasowy partner Qatar Airways oskarżany było o łamanie praw człowieka. Barcelona jako wielki klub nie chciała już być wspierana przez przewoźnika mającego coraz gorszy wizerunek.
Według medialnych doniesień z Rekutenem do walki o kontrakt z Barceloną konkurował chiński sklep internetowy Alibaba. Wcześniej swoje propozycje złożyli jeszcze m.in. Huawei czy Amazon, amerykański gigant sprzedaży internetowej, który buduje w Katalonii największe centrum magazynowe w Europie Zachodniej.
Źródło: FC Barcelona