Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Raport Aktywność fizyczna Polaków 2017

Prawie tyle samo Polaków interesuje się sportem w sposób aktywny, co bierny; skokom narciarskim kibicuje więcej kobiet niż mężczyzn, zaś zdrowie jest najczęstszą motywacją, jak i wymówką od uprawiania sportu – wynika z badania „Aktywność fizyczna Polaków 2017”.

2/3 Polaków interesuje się sportem, 62 proc. uprawia go przynajmniej raz w miesiącu, najczęściej jeżdżąc na rowerze oraz biegając – wynika z raportu Kantar TNS „Aktywność fizyczna Polaków 2017”.

Sportem bardziej interesują się mężczyźni (73 proc.) niż kobiety (51 proc.). Nie powinno dziwić więc, że największym powodzeniem cieszy się piłka nożna, którą śledzi 67 proc. badanych mężczyzn. Skokom narciarskim kibicuje 29 proc. mężczyzn i 41 proc. kobiet. Siatkówka uplasowała się na trzecim miejscu w zestawieniu najbardziej podziwianych sportów.

Jeśli chodzi o aktywne zainteresowanie sportem, przynajmniej raz w miesiącu uprawia go 62 proc. Polaków, w tym 30 proc. co najmniej trzy razy w tygodniu, 20 proc. minimum raz w tygodniu, a 12 proc. minimum raz w miesiącu. Okazuje się, że Polacy najczęściej jeżdżą na rowerze (31 proc.) i biegają (29 proc.) – w zawodach masowych bierze udział 7 proc. deklarujących bieganie. 39 proc. aktywnych Polaków przynajmniej raz w tygodniu wybiera się na basen, siłownię, klub fitness czy lodowisko.

Najwięcej Polaków (32 proc.) jest aktywnych fizycznie w godzinach 18-21, co wynika z ich aktywności zawodowej. Prawie połowa (49 proc.) trenuje z kimś, najczęściej ze znajomym, rzadziej z partnerem czy dziećmi.

Dlaczego się ruszamy? Ankietowani wskazali, że dla zdrowia (63 proc.), przyjemności relaksu (49 proc.) oraz wyglądu (30 proc.). Co ciekawe, zdrowie jest nie tylko najczęstszym motywatorem, ale też wymówką. I tak jest ona argumentem usprawiedliwiającym brak ruchu dla 38 proc. badanych, dla 45 proc. jest to brak czasu, zaś niska motywacja dla 19 proc. Z raportu wynika też, że z aplikacji wspomagających treningi korzysta 13 proc. badanych.

Źródło: PAP

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›