Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PZU sponsorem Amp Futbol Polska

Największy polski ubezpieczyciel został Partnerem Strategicznym Amp Futbol Polska. Przez najbliższe trzy lata PZU będzie wspierać reprezentację Polski Amp Futbol, Amp Futbol Ekstraklasę oraz najmłodszych zawodników z Junior Amp Futbol i z Futbolowej Bandy.

Będzie również kibicować zawodnikom w rywalizacji o tytuł Mistrza Europy w Amp Futbol EURO Kraków 2021. Pierwsze emocje już za moment – dwumecz reprezentacji Polski Amp Futbol z Turcją odbędzie się 8 i 9 maja w Krakowie.

– „PZU od lat wspiera sport i promuje zdrowy styl życia oraz pomaga rozwijać talenty. Naszym mecenatem sportowym objęliśmy właśnie wyjątkową inicjatywę: Amp Futbol Polska. Z podziwem obserwujemy pasję i zaangażowanie, zarówno dorosłych grających na dużych turniejach, jak również dzieci, które chcą rozwijać swoje umiejętności. Doceniamy ten hart ducha i z radością obejmujemy patronatem piłkarzy, których determinacja jest wzorem do naśladowania dla nas wszystkich. Będziemy wspierać Amp Futbol przez najbliższe lata i wierzymy, że zawodnicy dostarczą nam wielu sportowych wzruszeń.” – mówi Robert Lubański, dyrektor ds. Prewencji w PZU.

Amp Futbol (od ang. Amputee Football) to odmiana piłki nożnej, w której na boisku występują zawodnicy po jednostronnej amputacji, lub z wadą wrodzoną kończyny dolnej oraz bramkarze bez jednej ręki. W drużynie ampfutbolowej gra 7 osób – 6 zawodników i bramkarz, a trwające 50 minut spotkanie (dwie połowy po 25 minut) prowadzi dwóch sędziów. Podczas gry zawodnicy wspierają się na kulach, które są traktowane jako przedłużenie ręki i nie mogą mieć bezpośredniego kontaktu z piłką. Nie wolno korzystać z protez. Dyscyplina wymaga od zawodników wyjątkowo ciężkiej pracy i zaangażowania, co czyni każde spotkanie wyjątkowo emocjonującym i widowiskowym.

– „Jest nam niezwykle miło, że tak duża i uznana firma, jak PZU dołącza do naszej ampfutbolowej rodziny. Zaangażowanie i wejście tej marki we wszystkie projekty naszej organizacji pozwala nam z jeszcze większym optymizmem patrzeć w przyszłość. Jesteśmy pewni, że dzięki tej współpracy ampfutbol i piłka nożna osób niepełnosprawnych będą rozwijały się w Polsce jeszcze szybciej. Jest to dla nas kolejny bardzo duży krok w niesamowitej ampfutbolowej historii.” – mówi Mateusz Widłak, prezes Amp Futbol Polska.

Stowarzyszenie Amp Futbol stworzyło w 2012 roku uznaną przez Ministerstwo Sportu reprezentację Polski. Drużyna trzykrotnie brała udział w Mistrzostwach Świata, dochodząc w 2014 roku do półfinału i w 2018 roku do ćwierćfinału oraz w Mistrzostwach Europy w 2017 roku, zajmując trzecie miejsce. We wrześniu reprezentacja wystąpi na ampfutbolowym EURO 2021 w Krakowie, w czym dopingował ją będzie PZU. Największy polski ubezpieczyciel objął mecenatem także Amp Futbol Ekstraklasę, która zrzesza aktualnie pięć klubów: Legię Warszawę, Wisłę Kraków, Widzew Łódź, Podbeskidzie Kuloodpornych Bielsko-Biała i Wartę Poznań.

Oprócz rozgrywek dla dorosłych, każdego roku w ramach programu Junior Amp Futbol organizowane są ogólnopolskie i międzynarodowe zgrupowania dla młodych piłkarzy z jedną nogą, lub ręką. Stowarzyszenie prowadzi też pierwszą w Polsce akademię piłkarską dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności – Futbolową Bandę, oraz projekt mający rozwijać podobne akademie w całej Polsce, czyli Futbol Plus. W 2018 roku Stowarzyszenie Amp Futbol Polska otrzymało UEFA Foundation for Children Award – nagrodę za prowadzone projekty piłkarskie dla dzieci z niepełnosprawnościami. Ambasadorami Amp Futbol w Polsce są wybitni piłkarze: Robert Lewandowski, Kamil Grosicki i Łukasz Fabiański.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›