Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PZPN zaprezentował nową strategię biznesową

Nowe podejście do współpracy sponsoringowej, sprzedaży praw telewizyjnych oraz realizacji programów licencyjnych – Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował zaktualizowaną strategię biznesową na lata 2023-26.

Dokument zakłada zwiększenie sumy przychodów generowanych z działalności komercyjnej w perspektywie czterech lat o 30%.

– „Polski Związek Piłki Nożnej ma dzisiaj stabilną sytuację finansową i organizacyjną. Dysponujemy największym budżetem w historii, mamy wypełnioną piramidę sponsoringową. W ostatnich 7 latach zwiększyliśmy roczne wpływy w tym obszarze o 250%. Zarządzamy dobrze funkcjonującym ekosystemem mediów własnych, mamy rozwinięte marki z wyrazistym wizerunkiem i know-how marketingowe. Mimo to wiemy, że musimy się dalej rozwijać. Wypracowaliśmy strategię biznesową, która zakłada innowacyjne podejście do świadczeń sponsorskich i otwiera nas na innowacyjne projekty cyfrowe i licencyjne. W kolejnych latach zbudujemy nowe modele biznesowe, które pozwolą nam jeszcze więcej zainwestować w szkolenie młodzieży, piłkarstwo amatorskie czy futbol kobiet” – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

Strategia biznesowa PZPN tworzy pola do zwiększania efektywności obecnych projektów komercyjnych i realizacji nowych. W najbliższych latach federacja skupi się na maksymalizacji potencjału płynącego z obecnych partnerstw sponsoringowych. Stworzy nowe pakiety świadczeń, odpowiadające branżom i potrzebom biznesowym sponsorów. Udoskonali system monitoringu efektywności współpracy z PZPN. Zwiększy też wartość komercyjną produktów w fazie wzrostu, które mają wielki potencjał – piłki kobiecej czy Centralnej Ligi Juniorów. Wreszcie, zrealizuje nowe projekty w obszarze digitalu, wykorzystując technologiczne zaplecze partnerów i dobre praktyki wdrażane przez zagraniczne federacje piłkarskie.

W najbliższych miesiącach federacja wdroży też wypracowany we współpracy z jednym z partnerów nowy model współpracy licencyjnej, zakładający partycypację związku w dochodach ze sprzedaży produktów.
Dokument zakłada zwiększenie sumy przychodów ze sprzedaży niescentralizowanych praw telewizyjnych w perspektywie czterech lat kolejno o 90%. Podobnie jak inne publikowane w ostatnim kluczowe dokumenty federacji poświęcone futbolowi kobiecemu i szkoleniu młodzieży, strategia została zaprezentowana w formie symbolicznej jedenastki piłkarskiej – gotowej do wyjścia na boisko i walki o jak najlepszy wynik. Te 11 strumieni komercyjnych to: sponsoring, prawa telewizyjne, produkty licencyjne, bilety i hospitality, digitalizacja, e-commerce, e-futbol, platforma biznesowa, obszar money can’t buy, własność intelektualna oraz ewaluacja zaangażowania we współpracę PZPN.

„Łączy nas więcej niż piłka. To coś więcej niż slogan. W futbolu drzemie ogromny potencjał marketingowy. Mecze reprezentacji Polski przyciągają miliony kibiców przed telewizory i aplikacje mobilne. Zawsze są gwarantem kompletu kibiców na trybunach. Futbol to emocje, ciężka praca i poświęcenie, a nasi piłkarze to herosi dla wielu Polaków. Te wartości to dla marketerów znacznie więcej niż to, co można zmierzyć ekwiwalentem reklamowym. Dlatego przygotowaliśmy strategię otwartą na biznes. PZPN ma wielkie zasoby medialne, ale jednocześnie wciąż niewykorzystany potencjał produktowy oraz cyfrowy w takich obszarach jak e-commerce czy aplikacje mobilne. Na ich rozwoju skupimy się w najbliższych latach” – wskazuje Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon Sport, wyłącznego partnera marketingowego PZPN.

Strategia powstała we współpracy z wybranymi departamentami i działami Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz agencji Publicon Sport. Można ją przeczytać na stronie internetowej PZPN.

Najnowsze

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON, oficjalnym dystrybutorem produktów marki NAMEDSPORT w ...

Całość ›

Świątek na okładce gry

Iga Świątek co chwilę trafia na pierwsze strony sportowych i lifestyleowych pism, a teraz zaliczy swój okładkowy debiut w świecie ...

Całość ›

Śląsk Wrocław i Panthers Wrocław grają razem

Piłkarski Śląsk Wrocław oraz Panthers Wrocław, którzy grają w futbol amerykański, nawiązali współpracę Oba kluby rywalizują ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›