Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PZPN zaprezentował nową identyfikację wizualną programu licencyjnego

Przy udziale przedstawicieli partnerów biznesowych, sieci handlowych i dystrybutorów oraz mediów branżowych Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację swojego programu licencyjnego.

Odświeżony styleguide, zawierający siedem linii graficznych dopasowanych do różnych grup odbiorców, to odpowiedź na potrzeby wymagającego rynku oraz trendy marketingu sportowego.

Nowa identyfikacja graficzna programu licencyjnego powstała z myślą o kibicach reprezentacji Polski oraz firmach, które chcą tworzyć dla nich produkty na licencji PZPN. Dokument kompleksowo traktuje sposób opracowywania produktów licencyjnych oraz ich promocji. Podstawowym elementem modułu konstrukcyjnego identyfikacji jest korona, której inspiracją był znak pochodzący z logo Polska. Z kolei tarcza oraz jej obrys zostały wyodrębnione z przestrzeni negatywnej między dwoma koronami. Nowa strategia wizualna została opracowana w sposób kompleksowy przez zespół graficzny federacji piłkarskiej.

– „Nasz nowy styleguide jest odpowiedzią na to w jaki sposób chcemy budować relacje z kibicami
oraz partnerami biznesowymi, którzy na każdym kroku wspierają naszą drużynę narodową. Po raz pierwszy w historii zaprojektowaliśmy tak obszerny w treści materiał, wszystko po to by jeszcze efektywniej zarządzać markami i projektami Polskiego Związku Piłki Nożnej – k
omentuje Grzegorz Stańczuk, Dyrektor Marketingu i Sponsoringu PZPN.

Prezentacja nowego manuala miała miejsce podczas oficjalnego spotkania licencjobiorców PZPN, które odbyło się w Warszawie. Na spotkaniu przedstawiciele Związku podsumowali dotychczasowe działania w ramach projektu związanego z merchandisingiem, funkcjonowaniem sklepu kibica oraz współpracą z producentami różnego rodzaju gadżetów i akcesoriów dla kibiców. Podkreślono wówczas również olbrzymi potencjał związany z tworzeniem produktów w reprezentacyjnej odsłonie, w tym głównie ze względu na popularność piłki nożnej w Polsce oraz zbliżające się finały mistrzostw świata w Katarze.

Program licencyjny Polskiego Związku Piłki Nożnej to kolekcja produktówz wizerunkami zawodników
i zawodniczek reprezentacji Polski oraz rozpoznawalnymi znakami towarowymi, w tym z logo drużyny narodowej oraz hasłem Łączy nas piłka. To propozycja dla kibiców piłkarskich, aby być jeszcze bliżej reprezentacji Polski, a dla producentów szansa na stworzenie wyjątkowych artykułów. PZPN od 2013 roku rozwija ten projekt, stale współpracując z rynkowymi liderami w swoich kategoriach. Dziś mając w portfolio kilkaset produktów, sklep stacjonarny oraz online stawiany jest jako wzorzec dla innych piłkarskich europejskich federacji. W 2016 roku Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) wyróżniła PZPN i program licencyjny nagrodą UEFA KISS Marketing Award w kategorii Najlepsze partnerstwo komercyjne.

– Reprezentacja Polski w piłce nożnej to zdecydowanie najpopularniejsza drużyna sportowa w Polsce. 220 milionów sprzedanych produktów od 2013 roku jest dla nas klarownym komunikatem, że Polacy kochają piłkę i oczekują produktów sygnowanych marką drużyny narodowej – dodaje Karol Tatar, Senior Marketing Manager PZPN.

Wszystkie produkty licencyjne PZPN oznaczone są podpisem Oficjalny Produkt Licencyjny PZPN. Asortyment z taką notą to gwarancja najwyższej jakości oraz pewność, że powstały zgodnie ze standardami Polskiego Związku Piłki Nożnej. Trzystopniowa akceptacja produktów sprawia, że nasze produkty są sprawdzane pod wieloma względami: wizualnymi, użytkowymi oraz merytorycznymi.

Najnowsze

Do grona sponsorów ZAKSY dołączyło Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej

Od nowego sezonu do grona sponsorów Grupy Azoty ZAKSY Kędzierzyn-Koźle dołączyło Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej ...

Całość ›

Grupa DBK gra dalej ze Stomilem

Wieloletni partner Stomilu Olsztyn, grupa DBK, przedłużyła umowę sponsorską do końca sezonu 2022/2023 – Jest to dowód na to, że ...

Całość ›

Piwniczanka mocniej wsparła wielosekcyjny GKS Katowice

Piwniczanka jeszcze mocniej wsparła wielosekcyjny GKS Katowice, przedłużając trwającą umowę, na jej mocy firma będzie partnerem ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›