PZPN zaprezentował nową identyfikację wizualną programu licencyjnego
Przy udziale przedstawicieli partnerów biznesowych, sieci handlowych i dystrybutorów oraz mediów branżowych Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację swojego programu licencyjnego.
Odświeżony styleguide, zawierający siedem linii graficznych dopasowanych do różnych grup odbiorców, to odpowiedź na potrzeby wymagającego rynku oraz trendy marketingu sportowego.
Nowa identyfikacja graficzna programu licencyjnego powstała z myślą o kibicach reprezentacji Polski oraz firmach, które chcą tworzyć dla nich produkty na licencji PZPN. Dokument kompleksowo traktuje sposób opracowywania produktów licencyjnych oraz ich promocji. Podstawowym elementem modułu konstrukcyjnego identyfikacji jest korona, której inspiracją był znak pochodzący z logo Polska. Z kolei tarcza oraz jej obrys zostały wyodrębnione z przestrzeni negatywnej między dwoma koronami. Nowa strategia wizualna została opracowana w sposób kompleksowy przez zespół graficzny federacji piłkarskiej.
– „Nasz nowy styleguide jest odpowiedzią na to w jaki sposób chcemy budować relacje z kibicami
oraz partnerami biznesowymi, którzy na każdym kroku wspierają naszą drużynę narodową. Po raz pierwszy w historii zaprojektowaliśmy tak obszerny w treści materiał, wszystko po to by jeszcze efektywniej zarządzać markami i projektami Polskiego Związku Piłki Nożnej – komentuje Grzegorz Stańczuk, Dyrektor Marketingu i Sponsoringu PZPN.
Prezentacja nowego manuala miała miejsce podczas oficjalnego spotkania licencjobiorców PZPN, które odbyło się w Warszawie. Na spotkaniu przedstawiciele Związku podsumowali dotychczasowe działania w ramach projektu związanego z merchandisingiem, funkcjonowaniem sklepu kibica oraz współpracą z producentami różnego rodzaju gadżetów i akcesoriów dla kibiców. Podkreślono wówczas również olbrzymi potencjał związany z tworzeniem produktów w reprezentacyjnej odsłonie, w tym głównie ze względu na popularność piłki nożnej w Polsce oraz zbliżające się finały mistrzostw świata w Katarze.
Program licencyjny Polskiego Związku Piłki Nożnej to kolekcja produktówz wizerunkami zawodników
i zawodniczek reprezentacji Polski oraz rozpoznawalnymi znakami towarowymi, w tym z logo drużyny narodowej oraz hasłem Łączy nas piłka. To propozycja dla kibiców piłkarskich, aby być jeszcze bliżej reprezentacji Polski, a dla producentów szansa na stworzenie wyjątkowych artykułów. PZPN od 2013 roku rozwija ten projekt, stale współpracując z rynkowymi liderami w swoich kategoriach. Dziś mając w portfolio kilkaset produktów, sklep stacjonarny oraz online stawiany jest jako wzorzec dla innych piłkarskich europejskich federacji. W 2016 roku Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) wyróżniła PZPN i program licencyjny nagrodą UEFA KISS Marketing Award w kategorii Najlepsze partnerstwo komercyjne.
– Reprezentacja Polski w piłce nożnej to zdecydowanie najpopularniejsza drużyna sportowa w Polsce. 220 milionów sprzedanych produktów od 2013 roku jest dla nas klarownym komunikatem, że Polacy kochają piłkę i oczekują produktów sygnowanych marką drużyny narodowej – dodaje Karol Tatar, Senior Marketing Manager PZPN.
Wszystkie produkty licencyjne PZPN oznaczone są podpisem Oficjalny Produkt Licencyjny PZPN. Asortyment z taką notą to gwarancja najwyższej jakości oraz pewność, że powstały zgodnie ze standardami Polskiego Związku Piłki Nożnej. Trzystopniowa akceptacja produktów sprawia, że nasze produkty są sprawdzane pod wieloma względami: wizualnymi, użytkowymi oraz merytorycznymi.