Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PZKosz startuje z kampanią wśród przedszkolaków

„Jej świat, jej zasady”, taką nazwę nosi najnowsza globalna kampania FIBA, mająca na celu przyciągnięcie do koszykówki dziewcząt w wieku 6-15 lat. Inicjatywa jest oparta na szeregu działań angażujących we współpracę przedszkola, szkoły sportowe i kluby koszykarskie.

W 2018 r. spośród wielu zgłoszeń narodowych federacji, Komitet Zarządzania Projektami FIBA Europe, przeznaczający środki na realizację kampanii, wyłonił 25 najlepszych projektów, wśród których znalazła się propozycja Polskiego Związku Koszykówki. FIBA wraz z PZKosz stali się częścią największego w Europie cyklu imprez sportowych dla dzieci w wieku 5-6 lat pod nazwą ORLEN Przedszkoliada Tour 2019, którą honorowym patronatem objął Prezydent RP Pan Andrzej Duda.

W okresie od stycznia do marca odbędzie się 70 eventów w ponad 40 lokalizacjach na terenie całego kraju. We wszystkich eventach udział weźmie ponad 15 000 tysięcy młodych sportowców. – „Zaangażowanie w taki projekt, obejmujący zasięgiem całą Polskę pokrywa się z naszym celem, jakim jest przede wszystkim promocja koszykówki, także wśród najmłodszych. Dzięki temu, że przedszkolaki już w tak młodym wieku będą mieć kontakt z piłką do kosza, być może pozwoli im szybciej podjąć decyzję w podstawówce do uprawiania właśnie basketu – mówi Radosław Piesiewicz, Prezes PZKosz. – Dodatkowo realizacja takiego projektu wzmacnia naszą pozycję w Europejskiej Federacji, jako związku angażującego się w rozwój i promocję dyscypliny” – dodaje Piesiewicz.

  • „Zabawa w koszykówkę stanowi jedną z misji ogólnopolskiego systemu rozrywki ruchowej PRZEDSZKOLIADA.PL. Nie ukrywam, że kangur Przedszkoliada.pl bardzo się ucieszył, gdy otrzymał wiadomość, że Polski Związek Koszykówki aplikował do FIBA w sprawie zaangażowania w ORLEN Przedszkoliada Tour. Gdy dotarła do nas informacja, że projekt zyskał akceptację „koszykarskiego świata” i marka FIBA z projektem dedykowanym dzieciom będzie obecna na największym w Europie cyklu imprez sportowych dla dzieci w wieku przedszkolnym, skokom Kangura Przedszkoliada.pl towarzyszyły okrzyki ogromnej radości” – mówi Michał Sieczko, Prezes Przedszkoliada.pl.

ORLEN Przedszkoliada Tour wpisuje się także w statutowe działania PZKosz, czyli kreowania zasad Fair Play, promocję aktywności ruchowej jako doskonałej formy spędzania wolnego czasu, a przede wszystkim poznania podstawowych zasad sportowych. – Uważam, że każdy projekt, którego celem jest promowanie gry w koszykówkę czy uprawiania innych sportów powinno być promowane i nagłaśniane, a my sportowcy powinniśmy w pozytywny sposób korzystać z naszego statusu, w którym często jesteśmy wzorem dla tych małych dzieci, i wspierając te projekty, pomagać im spełniać ich marzenia – mówi Emma Meesseman, MVP Final Four Euroligi, ambasadorka projektu.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›