Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Pucharowicze najbardziej medialni

W pierwszym miesiącu nowego sezonu PKO BP Ekstraklasy obyło się bez zaskoczeń – Legia Warszawa utrzymała miano najpopularniejszego klubu w mediach. Dobre wyniki odnotowali także pozostali polscy reprezentanci w europejskich pucharach – wynika z lipcowego raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Po kilku tygodniach przerwy na boiska wrócili piłkarze klubów PKO BP Ekstraklasy i Fortuna I ligi, a dodatkowo swoje mecze w europejskich pucharach rozgrywały: Piast Gliwice, Legia Warszawa, Lechia Gdańsk i Cracovia. I to właśnie te kluby odegrały pierwszoplanowe role w lipcowym zestawieniu medialności – choć Piast Gliwice reprezentował Polskę w Lidze Mistrzów i rozegrał w lipcu najwięcej oficjalnych meczów, to większą popularność w mediach odnotowała i tak Legia Warszawa.

„Piastunki” wyprzedziły w zestawieniu Lechię Gdańsk, Lecha Poznań i Cracovię. Poznaniakom wystarczyła siła marki, jaką jest Lech, aby wyprzedzić grających w europejskich pucharach krakowian. Na niższych pozycjach obyło się bez niespodzianek – ostatnie dwa miejsca zajęli beniaminkowie – Raków i ŁKS.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lipcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi na szczycie po raz kolejny znaleźli się spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Zagłębie Sosnowiec i Miedź Legnica. Kolejne miejsca zajęły: Stal Mielec, Radomiak Radom, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Warta Poznań. W przypadku zespołów z Radomia i Poznania to kolejny dobry miesiąc w zestawieniu medialności. Czas pokaże, czy to stały trend.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski i Krzysztof Piątek regularnie zamieniają się pozycjami. „Pjona” w poprzednim sezonie doskoczył do „Lewego”, który był niepodzielnym liderem zestawienia, i cały czas utrzymuje dobrą formę. Pozostali piłkarze zostali zdecydowanie za tą dwójką, co wyraźnie pokazuje modę na liderów zestawienia w mediach.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Kryniczanka oficjalną wodą mineralną siatkarskiego KSZO

Siatkarki KSZO Ostrowiec będą pić naturalną wodę mineralną Kryniczankę Umowa z firmą podpisana została na rok W przypadku ...

Całość ›

PKO Bank Polski i Ekstraklasa z kampanią reklamową wokół rozgrywek

Ruszyła kampania reklamowa PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy promująca rozgrywki piłkarskie i wspólne kibicowanie na stadionach Pod ...

Całość ›

Uponor na kolejny sezon z Developresem

KS Developres Rzeszów SA poinformował, że umowa sponsorka z firmą Uponor została przedłużona Współpraca pomiędzy klubem ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Code: 104
Please refer to our Error Message Reference.

Kryniczanka oficjalną wodą mineralną siatkarskiego KSZO.
#sponsoringsport #kszoostrowiec #siatkowka https://t.co/307Rjmcc3D

PKO Bank Polski i Ekstraklasa z kampanią reklamową wokół rozgrywek.
#sponsoringsport #ekstraklasa #pko https://t.co/WQJTAXmdKh