Pucharowicze najbardziej medialni
W pierwszym miesiącu nowego sezonu PKO BP Ekstraklasy obyło się bez zaskoczeń – Legia Warszawa utrzymała miano najpopularniejszego klubu w mediach. Dobre wyniki odnotowali także pozostali polscy reprezentanci w europejskich pucharach – wynika z lipcowego raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Po kilku tygodniach przerwy na boiska wrócili piłkarze klubów PKO BP Ekstraklasy i Fortuna I ligi, a dodatkowo swoje mecze w europejskich pucharach rozgrywały: Piast Gliwice, Legia Warszawa, Lechia Gdańsk i Cracovia. I to właśnie te kluby odegrały pierwszoplanowe role w lipcowym zestawieniu medialności – choć Piast Gliwice reprezentował Polskę w Lidze Mistrzów i rozegrał w lipcu najwięcej oficjalnych meczów, to większą popularność w mediach odnotowała i tak Legia Warszawa.
„Piastunki” wyprzedziły w zestawieniu Lechię Gdańsk, Lecha Poznań i Cracovię. Poznaniakom wystarczyła siła marki, jaką jest Lech, aby wyprzedzić grających w europejskich pucharach krakowian. Na niższych pozycjach obyło się bez niespodzianek – ostatnie dwa miejsca zajęli beniaminkowie – Raków i ŁKS.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lipcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi na szczycie po raz kolejny znaleźli się spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Zagłębie Sosnowiec i Miedź Legnica. Kolejne miejsca zajęły: Stal Mielec, Radomiak Radom, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Warta Poznań. W przypadku zespołów z Radomia i Poznania to kolejny dobry miesiąc w zestawieniu medialności. Czas pokaże, czy to stały trend.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski i Krzysztof Piątek regularnie zamieniają się pozycjami. „Pjona” w poprzednim sezonie doskoczył do „Lewego”, który był niepodzielnym liderem zestawienia, i cały czas utrzymuje dobrą formę. Pozostali piłkarze zostali zdecydowanie za tą dwójką, co wyraźnie pokazuje modę na liderów zestawienia w mediach.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.