Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Przedstawiciele Mazowieckiego najbardziej medialni

Pomimo przełożenia jednego z ligowych meczów, Legia Warszawa rozegrała w sierpniu aż osiem spotkań, z czego pięć w Lidze Europy. Pozwoliło jej to zdystansować pozostałe zespoły w rankingu medialności – wynika z najnowszego raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Pierwsze miejsce Legii to żadna niespodzianka – stołeczny klub i bez europejskich pucharów jest najczęściej najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy. W sierpniu w związku z występami w Lidze Europy ta przewaga tylko się zwiększyła. Najwięcej uwagi przyniosły jej mecze z Atromitosem Ateny i Glasgow Rangers. W tym pierwszym przypadku liczbę publikacji zwiększył fakt, iż warszawskiemu klubowi przełożono ligowe spotkanie, co spotkało się z krytyką, także ze strony prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka.

Świetny wynik odnotował także Śląsk. Zespół z Wrocławia znalazł się na drugim miejscu zestawienia – po raz pierwszy od lutego 2016 roku. To oczywiście zasługa świetnej postawy w lidze, która zaskoczyła nie tylko rywali wrocławian, ale także kibiców i ligowych ekspertów.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi doszło do zmian na szczycie – spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy nadal znajdują się w czołówce zestawienia, jednak pierwsze miejsce tym razem zajął Radomiak Radom. W pierwszej piątce poza wspominanym Radomiakiem, Miedzią Legnica, Stalą Mielec i Zagłębiem Sosnowiec po raz kolejny znalazło się także miejsce dla Warty Poznań, która odnotowała udany początek sezonu. Sportowo na drugim biegunie znajdują się ekipy Odry Opole i Chrobrego Głogów, które znajdują się w strefie spadkowej Fortuna 1. Ligi, ale w rankingu medialności znalazły się w pierwszej dziesiątce.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po raz drugi z rzędu okazał się lepszy od Krzysztofa Piątka. „Lewy” zaliczył świetny miesiąc w Bundeslidze – 6 goli w 3 meczach, a ponadto rozegrał całościowo pięć spotkań, podczas gdy „Pjona” tylko dwa. Piątek w tych dwóch meczach nie zdobył gola, co także wpłynęło na mniejszą liczbę publikacji. Pozostali piłkarze po raz kolejny zostali zdecydowanie za tą dwójką.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›