Projekt Warszawa wdraża zmiany
Wdrożenie kompleksowej strategii rozwoju i komunikacji klubu, utworzenie akademii siatkarskiej, nawiązanie współpracy z międzynarodową agencją marketingu sportowego SPORTFIVE oraz nowi partnerzy biznesowi – IMMERGAS i SKI TEAM – to najważniejsze zmiany w Projekcie Warszawa.
Podczas konferencji zakomunikowano nawiązanie długofalowej współpracy pomiędzy klubem, a międzynarodową agencją marketingu sportowego SPORTFIVE, która w Polsce działa od 1997 roku, współpracując z podmiotami sportowymi, stacjami telewizyjnymi i markami.
– „Globalne doświadczenia SPORTFIVE w różnych obszarach biznesu sportowego potwierdzają, że sponsoring sportowy jest ważnym elementem budowania rozpoznawalności oraz pozytywnych i długotrwałych skojarzeń z marką. Wdrożenie opracowanej przez nas strategii rozwoju i komunikacji pozwoli Projektowi Warszawa na osiągnięcie celów biznesowych i wizerunkowych. Natomiast nawiązanie mocnych partnerstw marketingowych wpłynie na zapewnienie stabilności finansowej klubu i zainteresowania marką, co w konsekwencji przyniesie także pożądane sukcesy sportowe” – zapewnia Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży SPORTFIVE POLAND Sp. z o.o.
Dzięki staraniom SPORTFIVE pozyskano już nowych partnerów klubu. Jednym z nich jest Immergas Polska, producent pomp ciepła, hybrydowych pomp ciepła i kotłów gazowych.
– „W Immergas od lat wspieramy sport, głównie zespołowy, gdzie liczą się takie same wartości, jak w biznesie. Oprócz pasji, zaangażowania, kluczowa dla sukcesu jest współpraca. Niezbędna jest świadomość, że sukces jest wspólnym dziełem wszystkich tych, którzy na niego pracują. Z tą wartością chcemy być utożsamiani jako marka i jako organizacja. Współpracę z Projektem Warszawa traktujemy także jako platformę komunikacji – z mieszkańcami Warszawy, ale także kibicami siatkówki, którzy zaufają Projektowi i będą go wspierać. Mamy wiele spójnych celów. Jako producent m.in. hybrydowych pomp ciepła chcemy wspólnie z klubem pracować nad obszarem edukacji i promowania ekologicznych rozwiązań grzewczych w stolicy w celu poprawy jakości życia i powietrza” – powiedziała Magdalena Oskiera, dyrektor marketingu Immergas Polska.
Powodem dumy władz klubu jest powołanie od nowego sezonu międzynarodowej akademii siatkarskiej Projektu Warszawa, w której trenować będą młodzi sportowcy z Polski i Ukrainy, a docelowo także z innych krajów. Fundacja Projektu Warszawa zarządza akademią, a jej głównym partnerem została sieć specjalistycznych sklepów rowerowo-narciarskich SKI TEAM. Młodych siatkarzy szkolić będzie sztab trenerski pod kierownictwem Pawła Mikołajczaka, który wraca do klubu w nowej roli.
– „Siatkówka to moja wielka pasja i bardzo się cieszę, że dzięki współpracy z naszymi partnerami możemy walczyć o najwyższe cele sportowe, a także zwiększać zainteresowanie klubem w stolicy. W nowym sezonie powracamy także z cyklicznymi spotkaniami w Klubie Biznesu” – powiedział Piotr Gacek, wiceprezes i dyrektor sportowy Projektu Warszawa.
– „Jednak szczególne znaczenie ma dla mnie długo oczekiwany start międzynarodowej akademii siatkarskiej Projektu Warszawa. Jestem przekonany, że dzięki akademii wychowamy wspaniałych zawodników, którzy pójdą w ślady obecnie grających w naszym klubie mistrzów świata – Andrzeja Wrony, Damiana Wojtaszka, Piotra Nowakowskiego i Artura Szalpuka” – dodał Gacek, który sam sięgał z reprezentacją Polski po wicemistrzostwo globu w 2006 roku i złoto mistrzostw Europy 2009.
– Sport młodzieżowy jest dla nas niesłychanie ważny – buduje silne więzi i jednoczy. Zaangażowanie SKI TEAMU w powstanie międzynarodowej Akademii Projektu Warszawa zrodziło się właśnie z chęci wsparcia integracji młodzieży polskiej i ukraińskiej poprzez sport. Zależało nam też na tym, żeby Projekt Warszawa miał wychowanków, którzy kontynuować będą bogate tradycje siatkarskie stolicy – powiedział Tomasz Piątkowski, prezes zarządu SKI TEAM.
Partnerem głównym klubu jest miasto stołeczne Warszawa. Dorota Ognicha, zastępca dyrektora Biuro Sportu i Rekreacji UM Warszawy docenia, że siatkarze Projektu Warszawa mocno identyfikują się ze swoim miastem.
– „Zespołowość, pracowitość, pasja i zaangażowanie to wartości reprezentowane przez klub, które są ważne także dla nas. Nie ma lepszej i efektywniejszej formy promocji, niż poprzez sport, dodatkowo w dyscyplinie, która wyzwala pozytywne emocje, na trybunach jest bezpiecznie, a kibice zachowują się i wspierają drużynę kulturalnie” – zapewnia Ognicha.
Podczas konferencji poinformowano także o zmianach organizacyjnych i powiększeniu zespołu komunikacji klubu, którym pokieruje doświadczony PR manager sportowy Sławomir Rykowski.