Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Press Service z kolejną odsłoną wojny płci, tym razem w bokserskim wydaniu

Press Service zbadał medialność kolejnych sportowców dwóch płci, tym razem przyjrzał się Tomaszowi Adamkowi i Agnieszce Rylik. 

Uprawianie boksu jest domeną mężczyzn. Kobiet reprezentujących tę dyscyplinę jest ciągle niewiele, ale sport ten zyskuje coraz więcej zwolenniczek. Czy kobiecy boks jest na tyle wyjątkowy, by skutecznie przebić się w zdominowanym przez mężczyzn świecie sportów walki i przyciągnąć media? W cyklicznej analizie „Sportowa wojna płci” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, kto ma silniejszą pozycję – Tomasz Adamek czy Agnieszka Rylik.

Od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018 roku Tomasz Adamek odnotował 16 043 publikacji z Internetu, social media, prasy, radia i TV. Na temat Agnieszki Rylik w tym samym czasie ukazało się blisko czterokrotnie mniej materiałów, a dokładnie 4 196.

Oboje największą popularnością cieszyli się w mediach społecznościowych. „Góral” zebrał aż 10 335 wpisów i komentarzy, co stanowiło 64 proc. wszystkich doniesień na jego temat. O „Lady Tyson” użytkownicy social media wspominali w 3 034 informacjach (72 proc. przekazu). 53 proc. wpisów na jej temat dostarczyły kobiety. W przypadku Adamka głównymi komentatorami byli mężczyźni, do których należało 78 proc. materiałów. Połowa wszystkich doniesień o nim w mediach społecznościowych miała neutralny wydźwięk, 46 proc. – pozytywny. W przypadku Rylik przeważały informacje pozytywne – 50 proc., a 47 proc. było nacechowanych dodatnio. Większość wpisów zarówno na temat Adamka, jak i Rylik pochodziła z Facebooka. O Adamku mówiono także na Twitterze, Instagramie i YouTube’ie, a o Rylik na Instagramie.

Drugim głównym źródłem doniesień o analizowanych sportowcach były serwisy internetowe – 4 198 publikacji w przypadku Adamka i 1 038 na temat Rylik. Z podsumowania wynika, że bokser często pojawiał się także w telewizji – 886 materiałów.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Rafała Adamka i Agnieszki Rylik od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oszacowali również wartość publikacji na temat sportowców w mediach tradycyjnych. Ekwiwalent reklamowy materiałów o Tomaszu Adamku wyniósł 46,2 mln zł. AVE doniesień na temat Agnieszki Rylik to 8,5 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Tomasz Adamka i Agnieszki Rylik od 1 Iipca 2017 do 30 czerwca 2018 w mediach tradycyjnych.

 

Najnowsze

Kryniczanka oficjalną wodą mineralną siatkarskiego KSZO

Siatkarki KSZO Ostrowiec będą pić naturalną wodę mineralną Kryniczankę Umowa z firmą podpisana została na rok W przypadku ...

Całość ›

PKO Bank Polski i Ekstraklasa z kampanią reklamową wokół rozgrywek

Ruszyła kampania reklamowa PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy promująca rozgrywki piłkarskie i wspólne kibicowanie na stadionach Pod ...

Całość ›

Uponor na kolejny sezon z Developresem

KS Developres Rzeszów SA poinformował, że umowa sponsorka z firmą Uponor została przedłużona Współpraca pomiędzy klubem ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Code: 104
Please refer to our Error Message Reference.

Kryniczanka oficjalną wodą mineralną siatkarskiego KSZO.
#sponsoringsport #kszoostrowiec #siatkowka https://t.co/307Rjmcc3D

PKO Bank Polski i Ekstraklasa z kampanią reklamową wokół rozgrywek.
#sponsoringsport #ekstraklasa #pko https://t.co/WQJTAXmdKh