Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Press Service z kolejną odsłoną wojny płci, tym razem w bokserskim wydaniu

Press Service zbadał medialność kolejnych sportowców dwóch płci, tym razem przyjrzał się Tomaszowi Adamkowi i Agnieszce Rylik. 

Uprawianie boksu jest domeną mężczyzn. Kobiet reprezentujących tę dyscyplinę jest ciągle niewiele, ale sport ten zyskuje coraz więcej zwolenniczek. Czy kobiecy boks jest na tyle wyjątkowy, by skutecznie przebić się w zdominowanym przez mężczyzn świecie sportów walki i przyciągnąć media? W cyklicznej analizie „Sportowa wojna płci” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, kto ma silniejszą pozycję – Tomasz Adamek czy Agnieszka Rylik.

Od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018 roku Tomasz Adamek odnotował 16 043 publikacji z Internetu, social media, prasy, radia i TV. Na temat Agnieszki Rylik w tym samym czasie ukazało się blisko czterokrotnie mniej materiałów, a dokładnie 4 196.

Oboje największą popularnością cieszyli się w mediach społecznościowych. „Góral” zebrał aż 10 335 wpisów i komentarzy, co stanowiło 64 proc. wszystkich doniesień na jego temat. O „Lady Tyson” użytkownicy social media wspominali w 3 034 informacjach (72 proc. przekazu). 53 proc. wpisów na jej temat dostarczyły kobiety. W przypadku Adamka głównymi komentatorami byli mężczyźni, do których należało 78 proc. materiałów. Połowa wszystkich doniesień o nim w mediach społecznościowych miała neutralny wydźwięk, 46 proc. – pozytywny. W przypadku Rylik przeważały informacje pozytywne – 50 proc., a 47 proc. było nacechowanych dodatnio. Większość wpisów zarówno na temat Adamka, jak i Rylik pochodziła z Facebooka. O Adamku mówiono także na Twitterze, Instagramie i YouTube’ie, a o Rylik na Instagramie.

Drugim głównym źródłem doniesień o analizowanych sportowcach były serwisy internetowe – 4 198 publikacji w przypadku Adamka i 1 038 na temat Rylik. Z podsumowania wynika, że bokser często pojawiał się także w telewizji – 886 materiałów.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Rafała Adamka i Agnieszki Rylik od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oszacowali również wartość publikacji na temat sportowców w mediach tradycyjnych. Ekwiwalent reklamowy materiałów o Tomaszu Adamku wyniósł 46,2 mln zł. AVE doniesień na temat Agnieszki Rylik to 8,5 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Tomasz Adamka i Agnieszki Rylik od 1 Iipca 2017 do 30 czerwca 2018 w mediach tradycyjnych.

 

Najnowsze

FedEx oficjalnym sponsorem UEFA Champions League

FedEx i UEFA podpisały trzyletnią umowę, zgodnie z którą FedEx zostanie sponsorem rozgrywek UEFA Champions League Umowa wejdzie w ...

Całość ›

TOTALbet Sponsorem Tytularnym FEN 34

TOTALbet i organizacja FEN współpracują ze sobą od ponad 2 lat, tym razem polski, legalny bukmacher postanowił zostać Sponsorem ...

Całość ›

ECO-cars Sponsorem Biznes Warty Poznań

Firma ECO-cars została Sponsorem Biznes Warty Poznań, a podpisana właśnie umowa będzie obowiązywała do końca czerwca 2022 roku ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.