Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Prawie milion złotych za sezon dla klubów Orlen Ekstraligi i Orlen 1. Ligi

Dokładnie 889 tysięcy złotych tylko za jeden sezon otrzymają łącznie kluby dwóch najwyższych klas rozgrywkowych piłki nożnej kobiet w Polsce. To o ponad pół miliona złotych więcej niż dotychczas. Dodatkowa nagroda jest efektem inwestycji PZPN w kobiecy futbol oraz realizacji przyjętej niedawno strategii.

Dodatkowe fundusze dla klubów mają związek z wprowadzeniem mechanizmu nagród finansowych za miejsca w końcowych tabelach poszczególnych rozgrywek. 27 marca zarząd PZPN przyjął uchwałę, na mocy której zwiększone zostały nagrody za miejsca w Orlen Ekstralidze Kobiet. Podobny system wprowadzony został również w rozgrywkach Orlen 1. Ligi Kobiet. Dzięki tej decyzji 24 kluby otrzymają dodatkowo 539 tysięcy złotych.

„Przyjęta uchwała rozszerzająca – na wzór modelu angielskiego – mechanizm nagradzania klubów za zajęte miejsce w najwyższej klasie rozgrywkowej na wszystkich uczestników ma w założeniu uatrakcyjnić rywalizację sportową. Jednocześnie stanowi ona dowód sukcesywnego podnoszenia standardów w klubowych rozgrywkach. Wprowadzenie analogicznego mechanizmu w Orlen 1. Lidze Kobiet zintensyfikuje z kolei rywalizację o awans na najwyższy szczebel rozgrywek, przy okazji pozwalając klubom na dostosowanie się do wymogów licencyjnych obowiązujących w Orlen Ekstralidze Kobiet. Długookresowo ta i podobne inicjatywy dotyczące współpracy z klubami mają przyczynić się do profesjonalizacji, będącej jednym z czterech kluczowych obszarów zatwierdzonej w listopadzie ubiegłego roku „Strategii piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-2026” – przekonuje Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.

Począwszy od sezonu 2022/2023, w zależności od miejsca zajętego w końcowej tabeli Orlen Ekstraligi Kobiet, poszczególne kluby otrzymają dodatkowo nagrody finansowe.

Oprócz powyższego wsparcia kluby Orlen Ekstraligi oraz Orlen 1. Ligi Kobiet, posiadające drużyny w rozgrywkach Centralnej Ligi Juniorek, mogą również korzystać ze wsparcia finansowego na ich działalność. Wszystkie kluby – niezależnie od poziomu rozgrywkowego, w którym występują – korzystają ponadto z Programu Premiowania Klubów Kobiecych, w ramach którego otrzymują premie finansowe za udział swoich zawodniczek w zgrupowaniach reprezentacji Polski – zarówno seniorskiej, jak i młodzieżowych: do lat 17 i 19. Kwota wsparcia w ostatniej, trzeciej edycji programu wyniosła milion złotych.

Co więcej, Polski Związek Piłki Nożnej obejmuje ubezpieczeniem zdrowotnym 100 najzdolniejszych zawodniczek wymienionych powyżej reprezentacji narodowych. Piłkarki te są zabezpieczone finansowo na wypadek kontuzji, niezależnie, czy przytrafi się ona podczas zgrupowania kadry, czy w czasie treningu lub meczu w klubie. Wszystkie kluby Orlen Ekstraligi korzystają również z bezpłatnie udostępnionego im przez PZPN Systemu Monitoringu Obciążeń (GPS).

Teraz do wszystkich tych benefitów dołącza dodatkowe wsparcie finansowe dla klubów Orlen Ekstraligi i Orlen 1. Ligi Kobiet. To pierwszy z projektów realizowanych w związku z przyjętą strategią, w tym z pozyskaniem sponsora tytularnego rozgrywek kobiecych. Polski Koncert Naftowy ORLEN, zaangażowany dotychczas w sponsoring reprezentacji, w ramach przedłużonej współpracy otworzył się dodatkowo na rozgrywki klubowe.

Obecnie trwają prace nad kolejnymi wspólnymi inicjatywami, które pomogą w realizacji „Strategii piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-2026” w zdefiniowanych w niej czterech kluczowych obszarach rozwojowych.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›