Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Prawie 2,8 mln na trybunach oglądało Ekstraklasę

Dwieście dziewięćdziesiąt sześć meczów sezonu 2017/2018 w LOTTO Ekstraklasie zgromadziło na trybunach łącznie 2 794 779 kibiców. To druga najwyższa sumaryczna liczba fanów w jednej edycji, odkąd prowadzone są oficjalne statystyki przez Ekstraklasę S.A.

Liczba ta ustępuje wyłącznie wynikowi z poprzedniej edycji, który wynosił 2,85 miliona (spadek o 1,79%). Była jednak o 5,77% wyższa niż w sezonie 2015/2016. W drugim sezonie z rzędu frekwencja wyniosła ponad 2,7 miliona kibiców. Początek sezonu wskazywał, że wynik może być znacznie wyższy, gdyż pierwszy milion na trybunach został odnotowany najszybciej w historii. Jednak niesprzyjające warunki atmosferyczne spowodowały spadek frekwencji.

Wyjątkowe niskie temperatury na przełomie lutego i marca nie zachęcały kibiców do przychodzenia na trybuny. Z powodu napiętego kalendarza rozgrywek (i nielicznych terminów rezerwowych, co związane było między innymi z mundialem), a także obawy przed zapowiadanymi na wiosnę ulewami, organizator rozgrywek postanowił nie przekładać spotkań. Wszystkie odbyły się planowo, podczas gdy inne ligi były zmuszone do przekładania pojedynczych spotkań i całych kolejek. W tym okresie na meczach LOTTO Ekstraklasy pojawiło się jednak o około 50 tysięcy osób mniej.

Dowodem sporego udziału pogody w frekwencji jest między innymi rezultat uzyskany w rundzie finałowej. W tej części rozgrywek na trybunach zasiadało średnio 10 444 widzów na jednym spotkaniu! To najwyższa frekwencja tej fazy rozgrywek od wprowadzenia formatu ESA37. W całej edycji zmagań wyniosła ona 9442 fanów na spotkanie i jest to drugi najwyższy wynik od prowadzenia statystyk przez Ekstraklasę S.A.

Najwyższą średnią frekwencję w przekroju całego sezonu zanotował Lech Poznań, który jako jedyny przekroczył liczbę 20 tysięcy. Jeden mecz przy Bułgarskiej był oglądany z trybun przez średnio 20 697 osób. Kolejne dwa stadiony z największą widownią w tym sezonie to Zabrze (18 920) oraz Warszawa (16 987).

Klub
Średnia w sezonie

Lech Poznań 20 697
Górnik Zabrze 18 920
Legia Warszawa 16 987
Wisła Kraków 14 421
Jagiellonia Białystok 10 995
Lechia Gdańsk 10 790
Śląsk Wrocław 10 748
Arka Gdynia 8 136
Korona Kielce 7 465
Pogoń Szczecin 6 527
KGHM Zagłębie Lubin 6 195
Wisła Płock 5 001
Cracovia 4 844
Piast Gliwice 4 416
Bruk-Bet Termalica 2 777
Sandecja Nowy Sącz 1 684

ZAPEŁNIENIE – BENIAMINEK NA CZELE

Średnie zapełnienie trybun wyniosło w tym sezonie 43,62% przy 44,88% w sezonie 2016/2017. Największy udział w tym wyniku miał Górnik Zabrze. Po powrocie z nowym stadionem do Ekstraklasy, zespół 14-krotnych mistrzów Polski dołączył do czołówki ligi nie tylko pod względem sportowym, ale też frekwencyjnym. Przeciętnie na jednym spotkaniu Górnika 77.02% siedzeń było zajętych. W październiku zapełnienie wynosiło jeszcze powyżej 98%, co dawało tej drużynie pozycję w ścisłej czołówce Europy.

Klub z Zabrza był także liderem pod względem liczby wyprzedanych meczów. Aż dziewięć spotkań przy Roosevelta odbyło się przy pełnym zapełnieniu trybun. To lepszy wynik niż wszystkich piętnastu pozostałych klubów razem wziętych. Bruk-Bet Termalica Nieciecza zanotowała dwa takie starcia, Arka Gdynia, Korona Kielce, Pogoń Szczecin oraz Wisła Kraków – po jednym.

Listę meczów z najwyższą frekwencją też otwiera spotkanie Górnika, ale tym razem już w roli gości. W tym rekordowym meczu zabrzanie zmierzyli się z Lechem w Poznaniu. W ostatniej kolejce rundy zasadniczej na trybunach INEA Stadionu zasiadło wówczas 36 941 kibiców. Na drugim miejscu znajduje się inny mecz na tym obiekcie – w 11. kolejce spotkanie Kolejorza z Legią Warszawa przyciągnęło 36 829 osób. Podium zamyka z kolei mecz Wisły Kraków i Legii z 13. kolejki, z wynikiem 33 tysięcy fanów.

SZEŚĆ WZROSTÓW

Oprócz Górnika Zabrze średnie zapełnienie powyżej 50% odnotowano też na obiektach Legii Warszawa, Arki Gdynia oraz Bruk-Betu Termaliki Nieciecza. Z czternastu klubów, które uczestniczyły zarówno w rozgrywkach 2016/2017, jak i w 2017/2018 największy wzrost frekwencji zanotował Śląsk Wrocław (średnio 1659 osób więcej). Poza nim wskaźnik ten poprawił się w Lechu Poznań, Pogoni Szczecin, Wiśle Kraków, Arce Gdynia oraz w Koronie Kielce.

Sezony 2015/2016 i 2016/2017 przynosiły nowe rekordy frekwencji łącznej. W rozgrywkach 2016/17 nie udało się kolejny raz poprawić tego wyniku, ale w drugiej edycji z rzędu odnotowano wynik powyżej 2,7 miliona kibiców. W przyszłym sezonie kluby powalczą o kolejne wzrosty frekwencji Ekstraklasy, a pomóc w tym mogą beniaminkowie – Miedź Legnica i Zagłębie Sosnowiec.

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›