Poznaliśmy logotyp EURO 2024
![](https://sponsoringsport.pl/wp-content/uploads/2016/09/Uefa-logo.png)
Wczoraj w Berlinie o 20:24 na Stadionie Olimpijskim zaprezentowano logotyp EURO 2024. Turniej odbędzie się w dziesięciu miastach w Niemczech za niecałe trzy lata.
Logo turnieju zaprojektowała agencja VMLY&R, znak wywodzi się z flag 55 federacji członkowskich UEFA i ich kolorów, które układają się w różne kombinacje, odzwierciedlając kształt dachu Stadionu Olimpijskiego. Słynny Puchar Henri Delaunaya znajduje się w centrum logo.
![Article](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/euro2024-logo655.png)
Hasło turnieju brzmi „Zjednoczeni przez piłkę nożną”, czyli w oryginale „Vereint im Herzen Europas” ma ono na celu wzmocnienie jedności, wspólnoty i integracji. Jest to to samo hasło, które zostało użyte w procesie przetargowym i zostało wybrane wspólnie z miastami gospodarzami.
– „Wspaniale jest widzieć logo UEFA EURO 2024 ożywające na kultowym Stadionie Olimpijskim. Od teraz turniej ma tożsamość marki, która odzwierciedla ambicję, jaką mamy razem ze stowarzyszeniem gospodarzy i miastami gospodarzami: EURO, które jest naprawdę dla wszystkich! Przez miesiąc w 2024 roku połączy nas piłka nożna w sercu Europy” – powiedział prezydent UEFA Aleksander Čeferin.
51 meczów UEFA EURO 2024 odbędzie się w dziesięciu obiektach gospodarzy w Niemczech w czerwcu i lipcu 2024 roku. Pełny harmonogram meczów zostanie potwierdzony na początku 2022 roku. Miastami – gospodarzami turnieju są Berlin, Kolonia, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Lipsk, Monachium i Stuttgart.