Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ponad 21 milionów złotych na reprezentację

Ponad 21 milionów złotych przeznaczy PZPN na reprezentację narodową w 2018 roku, z czego 13,5 mln na mistrzostwa świata w Rosji – poinformowano podczas Walnego Zgromadzenia Sprawozdawczego federacji w Warszawie. Tego dnia m.in. zatwierdzono preliminarz budżetowy.

Czwartkowy zjazd, z udziałem 109 delegatów (na 118 możliwych), był najspokojniejszym i najkrótszym od wielu lat. Kolejne punkty programu obrad realizowano bardzo szybko, bez głosów sprzeciwu lub wstrzymujących się.

– „Panowie, poszło nam tak sprawnie, że… w kuluarach nie wniesiono jeszcze ciepłych dań. Dlatego poczekajmy jeszcze chwilę na sali, porozmawiajmy w naszym gronie” – przyznał pod koniec zjazdu prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek, chyba sam zaskoczony takim tempem obrad.

W czwartek głównymi elementami Walnego Zgromadzenia Sprawozdawczego były sprawy związane z budżetem. Najpierw przegłosowano jednogłośnie zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2016 rok. Z raportu przedstawiciela firmy sporządzającej audyt wynika, że sytuacja finansowa PZPN jest bardzo dobra. Zanotowano rekordowy wzrost przychodów.  Na koniec 2016 roku PZPN miał prawie 200 mln zł, co zabezpiecza statutową działalność związku na ponad rok.

Zysk netto za 2016 rok wyniósł prawie 48 milionów złotych, a jeśli policzyć zysk z działalności statutowej – ponad 61 mln zł. Przychody z działalności statutowej wyniosły prawie 233 mln zł (koszty – 171,7 mln), podczas gdy w 2015 roku – ponad 182 mln zł (koszty 145,5 mln).

W czwartek zatwierdzono wybór firmy audytorskiej w celu zbadania sprawozdania finansowego za 2017 rok, a wiceprezes PZPN ds. organizacyjno-finansowych Eugeniusz Nowak przedstawił preliminarz budżetowy na 2018 rok, również przegłosowany jednogłośnie.

– „Zawsze staramy się tak sporządzać preliminarz, żeby wydatki były pokryte przez przychody. I tym razem również taki projekt zakładamy” – przyznał. Jak zaznaczył, w 2018 roku przewiduje się wpływy na poziomie 205,3 mln zł.

Na koszty reprezentacji Polski federacja przeznaczy w 2018 roku ponad 21 mln zł (21 mln 262 tys.). W 2017 roku wyniosły one 7 mln zł. Powody większych wydatków są oczywiste – reprezentacja weźmie udział w mistrzostwach świata w Rosji.

– „Te pieniądze, które otrzymamy z FIFA, będą przeznaczone na przygotowanie reprezentacji, pobyt i rozegranie meczów w Rosji, zakwaterowanie oraz przeloty, jakie będą miały miejsce w pierwszej fazie, czyli rozgrywkach grupowych. Jestem jednak przekonany, że będziemy tam dłużej. Że reprezentacja będzie miała okazję uzyskiwać znakomite wyniki, a tym samym pozyskamy kolejne środki, które oczywiście też będą generować następne koszty” – przyznał wiceprezes Nowak.

Z puli ponad 21 mln zł na reprezentację prawie 13,5 mln zł (13 mln 464 tys.) zostanie przeznaczone tylko na mundial w Rosji. Z kolei prawie 2,6 mln zł to koszty na sparingpartnerów w 2018 roku.

Głosowanie nad sprawami budżetowymi praktycznie zakończyło obrady. Później przypomniano jeszcze najważniejsze wydarzenia z poprzedniej edycji Pucharu Polski, którego rangę PZPN znacznie podniósł w ostatnich latach. Według prezesa Bońka o tym, że w federacji wszystko działa prawidło, świadczy frekwencja wśród… dziennikarzy obecnych podczas obrad.

– „Kiedyś na sali było prawie 120 delegatów i 240 dziennikarzy. Dzisiaj liczba delegatów pozostała bez zmiany, a dziennikarzy jest siedmiu-ośmiu. To pokazuje, że mają do nas zaufanie. Potrafiliśmy zbudować swój autorytet. Udowodniliśmy, że umiemy zarządzać federacją” – przyznał szef PZPN.

Źródło: PAP

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›