Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polskie kolarstwo związało się z Orlenem

PKN ORLEN oficjalnie rozpoczął, obowiązującą do 2020 roku, współpracę w zakresie sponsoringu strategicznego z Polskim Związkiem Kolarskim.

Spółka wspierać będzie między innymi zawodników reprezentacji Polski przygotowujących się do Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020, a także obejmie kompleksowym sponsoringiem kolarstwo młodzieżowe. Ta strategiczna współpraca wpisuje się w Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych przygotowany przez Ministerstwo Sportu i Turystki.

Współpraca w latach 2017-2020 z PKN ORLEN pozwoli Polskiemu Związkowi Kolarskiemu na stworzenie znakomitych warunków przygotowań polskich kolarzy torowych, szosowych oraz górskich do startów w Igrzyskach XXXII Olimpiady Tokio 2020. Ministerstwo Sportu i Turystyki wskazuje tę dyscyplinę jako jedną z największym potencjałem medalowym, umieszczając PZKol na liście związków rekomendowanych do wsparcia, zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk Sponsoringowych.

– „Dążymy do podnoszenia standardów w polskim sporcie. Właśnie po to powstał Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych. Tylko nowoczesne i profesjonalne spojrzenie na zawodowy sport oraz wysoki poziom zarządzania przyciągają biznes. Cieszy mnie, że nasze działania przynoszą skutek i kolejna dyscyplina zyskała silnego partnera. Polscy kolarze swoimi wynikami udowadniają, że warto na nich stawiać. Wierzę, że rozpoczynająca się współpraca PKN ORLEN z Polskim Związkiem Kolarskim to zapowiedź jeszcze większych sukcesów” – powiedział Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.

Umowa obejmuje bardzo szerokie wsparcie dyscypliny, w tym reprezentacji narodowych kobiet i mężczyzn wszystkich kategorii wiekowych w kolarstwie szosowym i torowym, a także m.in. MTB, BMX, kolarstwie przełajowym, zjazdowym oraz maratonów MTB. Na jej mocy PKN ORLEN otrzymał prawo do tytułu Sponsora Strategicznego Polskiego Związku Kolarskiego stając się tym samym najważniejszym partnerem PZKol. Spółka pozyskała także prawa do wizerunków reprezentantów Reprezentacji Polski i może je wykorzystać w kampaniach produktowych, promocyjnych oraz wizerunkowych. Logotyp spółki pojawi się także na flocie reprezentacji Polski oraz na strojach reprezentantów podczas wszystkich najważniejszych wyścigów kolarskich w kraju i za granicą, w tym na mistrzostwach świata i Europy.

– „Kolarstwo profesjonalne stoi w Polsce na coraz wyższym poziomie, o czym świadczą wspaniałe wyniki osiągane przez naszych mistrzów. Jednak sport ten zyskuje coraz większą popularność również wśród amatorów. Można się o tym przekonać obserwując nasze drogi i ulice miast. Sponsorując Polski Związek Kolarski chcemy wpisywać się w ten trend, wspierać sukcesy osiągane przez najlepszych zawodników, a także zachęcać Polaków do uprawiania tej pięknej dyscypliny. To część działań z zakresu naszej społecznej odpowiedzialności, którą zadeklarowaliśmy w strategii rozwoju Koncernu” – powiedział Wojciech Jasiński, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Podpisanie umowy z PKN Orlen to również sukces nowo wybranych władz związku w tym prezesa Dariusza Banaszka, który pół roku temu objął stery w Polskim Związku Kolarskim. Za jego kadencji PZKol otrzymał prawo do organizacji inauguracyjnych zawodów Pucharu Świata w kolarstwie torowym, rozpoczął starania o organizację mistrzostw świata, a teraz pozyskał silnego sponsora strategicznego.

– „To wielki dzień dla polskiego kolarstwa. Pozyskanie takiego wsparcia to milowy krok w naszej historii. Jestem pewien, że nasi kolarze odwdzięczą się sukcesami i nie zawiodą oczekiwań sponsorów. Igrzyska Olimpijskie w Tokio to na pewno główny cel, ale po drodze mamy również mistrzostwa Europy oraz świata, z których również chcemy wracać z medalami” – dodał Dariusz Banaszek, Prezes Polskiego Związku Kolarskiego.

Źródło: PZKol

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›