Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polski triathlon już wkrótce w kinach. Enea mecenasem filmu „WinEverything”

Enea, koncern energetyczny z Wielkopolski, jest mecenasem filmu dokumentalnego „WinEverything” o wyjątkowych ludziach, dla których triathlon, jest czymś więcej niż sport. Twórcy produkcji przez dwa i pół roku uczestniczyli z kamerą w przygotowaniach do zawodów szóstki triathlonistów, obserwując ich wysiłek i determinację.

Pokaz przedpremierowy odbędzie się już 28 marca. Natomiast film trafi do kin w całej Polsce w drugiej połowie kwietnia w ramach pokazów specjalnych organizowanych przez Woodpecker Motion Pictures – producenta oraz sieć kin Multikino.

Film „WinEverything” opowiada historie sportowców przekraczających granice wydolności ludzkiego organizmu, pokonujących własne słabości i przeciwności losu. To produkcja nie tylko o sportowej rywalizacji, ale przede wszystkim o niezwykłych ludziach, dla których triathlon stał się celem i sensem życia. Twórcy filmu przez dwa i pół roku podglądali treningi i zmagania sportowców oraz starty w zawodach w kilku krajach. Wśród nich znaleźli się profesjonaliści: Agnieszka Jerzyk i Robert Wilkowiecki, zawodnik startujący na dystansach kwalifikowanych: Mateusz Głuszkowski oraz trzej zawodnicy startujący jako amatorzy: Agnieszka Nowak, Małgorzata Nowak oraz Łukasz Szałkowski.

– „Chciałabym serdecznie podziękować twórcom filmu za uchwycenie istotnego momentu w moim życiu – chwili, gdy zdecydowałam się przejść z zawodowego uprawiania sportu w pełnym wymiarze na rzecz uprawiania triathlonu w mniejszym wymiarze. Cieszę się nie tylko dlatego, że mogłam wziąć udział w tym niezwykłym projekcie, ale również dlatego, że jest to dla mnie bardzo osobista i wyjątkowa pamiątka na całe życie” – powiedziała Agnieszka Jerzyk, dwukrotna olimpijka oraz triathlonowa mistrzyni świata oraz Europy.

– „Nasz dokument sportowy to próba uchwycenia tego co dla zawodników występujących w filmie jest najważniejsze. Dla każdego z nich „WinEverything” to zupełnie co innego. Każdy z nich jest na innym etapie życia i innym etapie swojej kariery sportowej. Łączy ich natomiast jedna rzecz: aktywna postawa życiowa, którą chcemy pokazać i w ten sposób inspirować naszych widzów” – powiedział Dariusz Kabsch, producent „WinEverything”, właściciel studia filmowego Woodpecker Motion Pictures.

– „Z Darkiem znam się od niemal dwudziestu lat. Regularnie śledzi on moje treningi i zawsze wspiera mnie w social mediach. W czasie premiery jego ostatniego filmu „Allseasons”, zapytał mnie, co sądzę o pomyśle stworzenia filmu o triathlonie. Po obejrzeniu, jak mistrzowsko potrafi pokazać sport na ekranie, bez wahania powiedziałem: to świetny pomysł” – powiedział Łukasz Szałkowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych triahlonistów-amatorów w Polsce.

Dzięki „WinEverything” widzowie w Polsce i na całym świecie będą mieli okazję dowiedzieć się, co dzieje się za kulisami tego wyjątkowego sportu. Film pokaże nie tylko niezwykle wymagające treningi i przygotowania do zawodów, ale również rolę triathlonu w życiu zawodników i ich otoczenia. Rok premiery filmu nie jest przypadkowy – właśnie obchodzimy 40. rocznicę pierwszego polskiego triathlonu, który odbył się 14 lipca 1984 r. w podpoznańskim Kiekrzu.

Mecenasem projektu została Enea, która już od dekady związana jest z największymi zawodami triathlonowymi w kraju. Sponsoruje m.in. Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, Enea IRONMAN 70.3 Poznań, Enea Bydgoszcz Triathlon.

–”Triathlon jest dla nas szczególną dyscypliną sportu, której rozwój w Polsce Enea wspiera od wielu lat. W zawodach, obok profesjonalistów, do sportowej walki stają amatorzy, dla których są one próbą sprawdzenia własnych możliwości i zmierzenia się z samym z sobą. Ogromnie cieszy nas rosnąca popularność tej dyscypliny sportu. Liczymy, że film „WinEverything” wzmocni to zainteresowanie i przyczyni się do jeszcze większego udziału triathlonistów w nadchodzących, tegorocznych zawodach” – powiedziała Berenika Ratajczak, rzecznik prasowy Enei.

–”Triathlon to fenomen społeczny, który wykracza daleko poza ramy sportowe. Ludzie utożsamiają się z tą dyscypliną tak mocno, że często poświęcają na nią nawet czterdzieści godzin tygodniowo, to jak drugi etat. Dziesięć lat temu triathlon w Polsce uprawiało około 500 osób, obecnie szacujemy, że ta liczba wynosi nawet 60 tys. – mało która dyscyplina sportowa może pochwalić się takim wzrostem zainteresowania” – powiedział Michał Drelich, prezes Sport EvolutionGroup, organizator imprez z cyklu IRONMAN.

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›