Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polska marka BIZUU ubierze olimpijczyków

Polski Komitet Olimpijski ogłosił współpracę z poznańską marką modową BIZUU, która zaprojektuje i uszyje oficjalne galowe stroje dla polskich olimpijczyków na ceremonię otwarcia Igrzysk XXXIII Olimpiady Paryż 2024. Tym samym Olimpijska Reprezentacja Polski będzie reprezentować kulturę, styl i tradycje rodzimych projektantów na międzynarodowej scenie sportowej.

Igrzyska olimpijskie, które rozpoczną się 26 lipca i potrwają do 11 sierpnia 2024 będą szczególne z trzech powodów. Po pierwsze, igrzyska olimpijskie wracają do stolicy Francji po 100 latach. Po drugie, to wyjątkowe wydarzenie dla Polski i Polskiego Komitetu Olimpijskiego, który będzie obchodził 100-lecie startów Olimpijskiej Reprezentacji Polski w igrzyskach. Po raz pierwszy olimpijska reprezentacja pod biało-czerwoną flagą wystartowała w I Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Chamonix 1924 i w Igrzyskach VIII Olimpiady Paryż 1924.

Igrzyska olimpijskie to również widowiskowa ceremonia otwarcia, na której można podziwiać wspaniałe kreacje sportowców reprezentujących kraje biorące udział w tej najważniejszej sportowej imprezie na świecie. Przygotowanie strojów dla reprezentacji jest zawsze ogromnym wyróżnieniem i jednocześnie największym wyzwaniem, z jakim mierzą się najwybitniejsi projektanci mody i marki modowe. Stroje, w których występują sportowcy podczas ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich, powinny zarówno odzwierciedlać kulturę, charakter, tożsamość danego kraju, jak również zapadać w pamięć, wyróżniać się fasonem, krojem, stylem czy kompozycją kolorystyczną. Do współpracy przy projektowaniu strojów olimpijskich zapraszani są najwybitniejsi twórcy mody z całego świata, m.in.: Stella McCartney, Ralph Lauren, Armani, Christian Louboutin czy René Lacoste.

W Polsce, na nadchodzące igrzyska olimpijskie, Polski Komitet Olimpijski powierzył przygotowanie galowych strojów marce modowej BIZUU.

BIZUU to prężnie działająca na polskim rynku marka modowa dla kobiet, która powstała w 2011 roku. Założyły ją poznanianki – siostry Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan. Znakiem rozpoznawczym BIZUU jest wysoka jakość materiałów, dbałość o detale oraz autorskie wzory. BIZUU to również połączenie aktualnych trendów z nowatorskimi rozwiązaniami.

Marka posiada 4 butiki stacjonarne w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Gdyni oraz sklep internetowy na www.bizuu.pl.

– „Kierując się wyborem projektanta strojów na ceremonię otwarcia Igrzysk XXXIII Olimpiady w Paryżu, braliśmy pod uwagę kilka elementów. Jednym z głównych był fakt, że Olimpijska Reprezentacja Polski będzie obchodzić 100-lecie występu na IO. Stulecie to przypada w Paryżu, który niezaprzeczalnie jest stolicą światowej mody. Marka BIZUU to połączenie elegancji, wyszukanych wzorów, niezwykłego wyczucia stylu oraz wykorzystania wysokiej jakości materiałów. Siostry Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan wielokrotnie udowodniły, że potrafią zaproponować niebanalne ubrania dostosowane do każdej sylwetki. Jestem przekonany, że Olimpijska Reprezentacja Polski będzie najlepiej ubraną reprezentacją w historii” – powiedział Radosław Piesiewicz, prezes PKOl.

– „Decyzja o zaangażowaniu marki BIZUU w igrzyska olimpijskie jest wyrazem naszego głębokiego zamiłowania do sportu oraz dumy z reprezentacji Polski na międzynarodowej arenie. Sport to nie tylko rywalizacja i wysiłek, ale także symbol jedności, determinacji i współpracy. Dlatego właśnie zależy nam, aby nasi sportowcy czuli się pewnie i mieli poczucie, że godnie reprezentują kraj w wyjątkowym otoczeniu, jakim jest stolica mody Paryż. Przyszłoroczny gospodarz igrzysk staje się dla nas inspiracją do stworzenia wyjątkowych projektów odzwierciedlających zarówno unikatowy styl BIZUU, jak i polskie tradycje modowe. Chcemy, aby nasze projekty ubrań dla polskich olimpijczyków były symbolem dumy z przynależności do wspólnoty sportowej i kulturowej, a jednocześnie szansą na eksplorację nowych, inspirujących ścieżek projektowych. Niech to partnerstwo przyczyni się do większego rozkwitu reprezentacji Polski na igrzyskach olimpijskich, zarówno w dziedzinie sportu, jak i mody” – mówi Blanka Jordan, współzałożycielka marki BIZUU.

Umowa o współpracę przewiduje przygotowanie strojów reprezentacyjnych dla zawodniczek i zawodników.

W konferencji prezentującej nowego Partnera PKOl nie mogło zabraknąć pięknych polskich zawodniczek, mistrzyń w swoich sportach, które wystąpiły w kreacjach przygotowanych dla nich przez BIZUU.

Martyna Swatowska-Wenglarczyk (drużynowa mistrzyni świata w szpadzie): – „Pierwszym krokiem będzie dla nas 100-procentowe potwierdzenie kwalifikacji, więc na razie przed nami mniejsze cele i kroczki. Ciężko jest teraz mówić o tym, jaki i czy, przywieziemy z Paryża medal, ale zapewniam, że zrobimy wszystko, żeby wrócić z Francji ze złotym krążkiem.”

Aleksandra Ziemborska (wicemistrzyni świata U-23 w koszykówce 3×3): – „Mam nadzieję, że polskie koszykarki 3×3, wzorem męskiej reprezentacji, zakwalifikują się i zadebiutują w igrzyskach olimpijskich w Paryżu. Nasze kwalifikacje są nieco trudniejsze, ponieważ wiele naszych rywalek gra świetnie. Jednak nasz sport jest bardzo nieprzewidywalny i nigdy nie wiadomo co może się wydarzyć. My zrobimy wszystko, żeby uzyskać kwalifikację, a potem żeby zdobyć medal, bo on będzie naszym celem w stolicy Francji.”

Maria Stenzel (libero siatkarskiej reprezentacji Polski, brązowa medalistka tegorocznej Ligi Narodów): – „Rozpuścimy włosy, ubierzemy BIZUU i pojedziemy do Paryża z otwartą głową. Będziemy starać się wywalczyć tam najlepszy z możliwych wyników. Oczywiście mamy wielką motywację, bo polskie siatkarki dawno nie były na igrzyskach olimpijskich i zrobimy wszystko, żeby walczyć o najwyższe cele.”

Olimpijska Reprezentacja Polski w 100-letniej historii startów w letnich edycjach igrzysk olimpijskich wywalczyła 298 medali. Na trzy setny czekamy właśnie w Paryżu i liczymy, że będzie on złoty.

Najnowsze

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver Jeden z najlepszych siatkarzy na świecie zgarnął więc w tym roku pierwsze złoto ...

Całość ›

Drużyna Śląska w miniaturze

Erik Exposito, Matias Nahuel Leiva, Rafał Leszczyński, Patrick Olsen, Patryk Klimala, trener Jacek Magiera i prezes Patryk Załęczny ...

Całość ›

Paweł Jeż Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin

Rada Nadzorcza Zagłębia Lubin SA informuje, iż nowym Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin SA VII kadencji został Pan Paweł Jeż, który ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›