Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polska koszykówka gra w jednej drużynie z „Niepodległą”

11 listopada Polska świętować będzie stulecie odzyskania niepodległości. Polski Związek Koszykówki oraz Energa Basket Liga Kobiet i Energa Basket Liga włączają się do obchodów tego wyjątkowego jubileuszu oraz współdziałają z Biurem Programu „Niepodległa”. Z tej okazji PZKosz oraz obie ligi będą do końca listopada używać specjalnie dostosowanych logotypów zawierających biało-czerwone barwy.

Logotypy w narodowych barwach to tylko jeden z elementów podkreślających ten historyczny moment. Podczas meczów rozgrywanych w weekend od 9 do 11 listopada, w EBLK i EBL zawodniczki i zawodnicy wyjdą do prezentacji w szalikach w barwach narodowych, które później przekażą kibicom. W halach zostanie odegrany hymn, a przed meczami telewizyjnymi dodatkowo wyprowadzona będzie flaga Polski.

– “Aktywnie włączamy się w obchody setnej rocznicy odzyskania niepodległości. To wyjątkowe święto, które wymaga wspaniałej oprawy. W ten weekend podczas meczów koszykówki jeszcze bardziej będziemy mogli podkreślić nasz patriotyzm. Pokażemy, że jesteśmy dumni z biało-czerwonych barw” – mówi Radosław Piesiewicz, Prezes Energa Basket Ligi.

W ramach akcji „Niepodległa do Hymnu” – ogólnopolskiego śpiewania Mazurka Dąbrowskiego – reprezentanci Polski odśpiewali hymn, zachęcając do udziału w projekcie.

– “Odzyskanie niepodległości i jej jubileusz to niezwykła uroczystość. Dla sportowca występowanie w barwach narodowych jest zaszczytem, a możliwość uczestniczenia w obchodach stulecia jeszcze większym prestiżem, dlatego w pełni wspieramy program Niepodległa” – mówi Grzegorz Bachański, Prezes Polskiego Związku Koszykówki.

Z kolei 13 listopada kadrowiczki odwiedzą Szkołę Podstawową nr 65 w Bydgoszczy, gdzie zostanie przeprowadzony „Trening z Energą w Barwach Narodowych”. Podczas tego spotkania wszyscy założą okolicznościowe koszulki. Poruszając aspekt historyczny, zawodniczki nawiążą do obchodów stulecia, skupiając się przede wszystkim na patriotyzmie sportowym.

Sto lat temu Polska wróciła na mapy Europy, zakończenie I wojny światowej przyniosło Polakom powód do świętowania – odrodzenie ojczyzny. – “W zaledwie rok od powołania Programu Wieloletniego „Niepodległa” udało nam się doprowadzić do sytuacji, w której obchodami stulecia odzyskania niepodległości mogą cieszyć się wszyscy Polacy. Na unikalne wydarzenia zapraszają duże instytucje kultury, jak i niewielkie organizacje lokalne” – opowiada Jarosław Sellin, Pełnomocnik Rządu do spraw obchodów Stulecia Odzyskania Niepodległości Rzeczypospolitej Polskiej, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W akcję Niepodległa do hymnu angażują się organizatorzy obchodów ogólnopolskich i wydarzeń lokalnych. Swój udział potwierdziły również publiczne i komercyjne stacje radiowe. W kalendarium wydarzeń na stronie niepodlegla.gov.pl można wyszukać wszystkie miejsca, w których organizatorzy zaplanowali wspólne śpiewanie hymnu – jest ich już blisko 500.

Obchody stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości to wyjątkowa okazja do wzięcia udziału we wspólnym i radosnym świętowaniu jednego z najważniejszych dni w historii kraju.

Najnowsze

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do platformy Sponsoring Sport.pl

Grający na co dzień w Ekstraklasie futsalu zespół Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do korzystających z platformy Sponsoring ...

Całość ›

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców

Kibice w głosowaniu przeprowadzonym na oficjalnym profilu KoszKadry na portalu Facebook wybrali zwycięski projekt koszulki, opracowany ...

Całość ›

Puchar Świata w skokach narciarskich ze świetnym wynikiem oglądalności

Drugi dzień konkursu Pucharu Świata był trzecim najchętniej oglądanym programem w minionym tygodniu W minionym tygodniu, tj w okresie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do naszej platformy, witamy serdecznie.
#sponsoringsport #ksacanafutsal #futsal https://t.co/5JC7SV3ef5

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców.
#sponsoringsport #koszykowka #konkurs https://t.co/hmMtrgHJgn