Polska Hokej Liga wybrała w konkursie nowy logotyp
Doszło do rozstrzygnięcia ogłoszonego dwa miesiące temu konkursu na nowy logotyp dla Polskiej Hokej Ligi.
Dwa miesiące temu Polska Hokej Liga ogłosiła otwarty konkurs na nowy logotyp. Swoje propozycje zgłosiło 75 autorów. 10 grudnia jury złożone ze specjalistów w dziedzinie projektowania i przedstawicieli środowiska hokejowego wybrało zwycięzcę. To koncepcja logotypu zaproponowanego przez Szymona Marciniaka, studenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Zwycięski znak graficzny Polskiej Hokej Ligi przedstawia głowę orła trzymającego w dziobie kij hokejowy.
Logo wskazało w głosowaniu jury pod przewodnictwem dr. hab. Dawida Korzekwy z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach – projektanta graficznego i wieloletniego prezesa Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. – „Na pierwszy rzut oka widać, że autorem jest zawodowiec. To połączenie profesjonalnej typografii i znaku w stylu, który nazwałbym amerykańskim” – mówi Dawid Korzekwa.
– „W pracach konkursowych widzieliśmy wiele odmian orła, ale to w zwycięskim logo autor zachował umiar i subtelność w posługiwaniu się narodowymi symbolami” – ocenia Przemo Łukasik, kolejny z jurorów, architekt, współtwórca studia Medusa Group i autor koncepcji projektu Narodowego Centrum Sportów Lodowych. – „Zwycięskie logo, to znak graficzny, który dobrze się skaluje i odmienia w wyznaczonych kategoriach” – dodaje.
Propozycja Szymona Marciniaka była też wśród najlepszych projektów, które wskazał Mariusz Czerkawski, jeden z najwybitniejszych polskich hokeistów i pierwszy Polak, który zagrał w Meczu Gwiazd NHL. Orła z kijem hokejowym w dziobie wskazywali również przedstawiciele środowiska hokejowego: Marta Zawadzka, prezes Polskiej Hokej Ligi i Andrzej Gut, sekretarz Polskiego Związku Hokeja na Lodzie.
Zgodnie z regulaminem autor zwycięskiej koncepcji otrzyma nagrodę – 8 tys. zł. Liczba zgłoszeń pozytywnie zaskoczyła jurorów, a wyboru dokonali w dwóch etapach. – „W pierwszym jurorzy oceniali wszystkie prace. Do drugiego etapu trafiło sześć projektów z najwyższymi wynikami punktowymi. To spośród nich wybraliśmy zwycięską koncepcję. Dziękujemy wszystkim projektantom za włożony wysiłek i wiele godzin spędzonych nad projektami” – mówi Marta Zawadzka, prezes PHL.