Polska Grupa Górnicza Partnerem Górnika Zabrze
W trakcie przedsezonowej prezentacji drużyna ogłoszono nawiązanie współpracy pomiędzy Klubem, a Polską Grupą Górniczą S.A. Firma została Partnerem Strategicznym 14-krotnego Mistrza Polski.
Podpisanie umowy ogłosił Prezes Górnika, Bartosz Sarnowski, który wspólnie z Panią Prezydent Małgorzatą Mańką – Szulik, wręczyli Wiceprezesowi Polskiej Grupy Górniczej, Jerzemu Janczewskiemu klubową koszulkę.
– „Nie chciałbym zabrzmieć górnolotnie, ale Górnik Zabrze i Polska Grupa Górnicza są jak jedność. Łączy nas zarówno nazwa, jak i górnictwo. Dlatego, gdy pojawiła się propozycja współpracy, nie mieliśmy chwili zawahania. Ważne dla nas było też wsparcie miasta dla klubu, atmosfera panująca na stadionie, którą widzieliśmy podczas prezentowanych filmów. Bardzo ważna jest dla nas praca klubu z młodzieżą i umiejętność współżycia klubu z lokalną społecznością. Wiem, że w Akademii Piłkarskiej Górnika trenuje ponad 700 dzieci” – tymi słowami zwrócił się do licznych kibiców Górnika Jerzy Janczewski.
Logo nowego Partnera Strategicznego zostało wyeksponowane między innymi na tylnej części koszulki meczowej. Oprócz tego branding PGG będzie obecny między innymi na bandach LED, reklamach statycznych i materiałach drukowanych takich jak, karnety, bilety itp.
Polska Grupa Górnicza to europejski lider w obszarze wydobycia węgla kamiennego. Wielowiekową tradycję łączy z innowacyjnym podejściem do produkcji i zarządzania. Kopalnie PGG umiejscowione są w centrum Śląska, historycznie związanego z węglem kamiennym. Firma rocznie produkuje 32 mln ton surowca przeznaczonego głównie dla sektora energetycznego i odbiorcy detalicznego. Unikalną wartością PGG jest aktywny udział w procesach restrukturyzacji polskiego sektora węglowego. Najcenniejszym atutem Polskiej Grupy Górniczej jest wiedza i doświadczenie 43 tysięcy osób zatrudnionych w PGG. To dzięki wykorzystaniu ich kompetencji oraz najnowszych rozwiązań technologicznych,firma jest w stanie efektywnie konkurować na światowym rynku surowcowym.