Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polacy kojarzą polskie marki z Mundialem

Agencja mediowa Starcom przeprowadziła badania na temat znajomości sponsorów Mistrzostw Świata, Polacy w większości kojarzą polskie z mundialem. 

W badaniu świadomości spontanicznej, ponad 60 proc. respondentów nie umiało wskazać żadnej marki kojarzącej się z piłkarskimi mistrzostwami świata Rosja 2018. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich: Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA.

Coca-Cola i Adidas były również najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej – uzyskały odpowiednio 50 proc. i 46 proc. odpowiedzi. Na trzecim miejscu znalazła się Nike, która dostarcza sprzęt dla polskiej reprezentacji. Na kolejnych miejscach respondenci wskazali marki sponsorujące rosyjski Mundial – McDonalds (40 proc.) lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/KIA (36 proc.).

Jeszcze niższą znajomość respondenci wykazali wobec marek związanych z polską reprezentacją piłki nożnej. Żadnego brandu nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), która wyprzedziła Coca-Colę (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.).

W badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos (głównego sponsora naszej reprezentacji) i Biedronkę. Na kolejnych miejscach uplasowały się Alior Bank i Ustronianka (po 42 proc.) i cinkciarz.pl (38 proc.). Na siódmym miejscu znalazła się marka Leroy Merlin (36 proc.), która jako sponsor wspiera polską reprezentację od sierpnia 2016 roku.

– „Nasze badanie przeprowadziliśmy równo miesiąc przed rozpoczęciem finałów mistrzostw świata w Rosji. A więc w momencie, kiedy działania marketingowe wokół mistrzostw świata 2018 dopiero się rozpoczynały. Wyniki potwierdzają tylko, że inwestycje w marketing sportowy przynoszą zamierzone efekty, gdy są rozpisane na lata i traktowane długofalowo. Najbliższe tygodnie pokażą, czy oprócz zestawu marek oficjalnie wspierających FIFA i PZPN pojawią się reklamodawcy, którzy będą potrafili wykorzystać to najważniejsze sportowe wydarzenie do zbudowania wystarczająco silnych asocjacji z ich markami” – mówi Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Badanie agencji Starcom z serii „HX Study” zostało przeprowadzone na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, powyżej 18. roku życia (N=1075). Termin badania: 11–13 maja 2018 r.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›