Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Polacy coraz bardziej interesują się sportem

ARC Rynek i Opinia zbadał zainteresowanie sportem przez Polaków, jest ono coraz większe.


Ważne imprezy sportowe istotnie wpływają na wzrost zainteresowania sportem wśród Polaków, a tym samym oglądalność widowisk sportowych – odsetek osób oglądających takie widowiska wzrósł w okresie maj-sierpień 2016 w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 17 punktów procentowych. Najpopularniejszą dyscypliną pozostaje piłka nożna – wynika z badania Sponsoring Monitor przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Zainteresowanie sportem w okresie wiosenno-letnim wzrosło o 7 punktów procentowych. Coraz mniej osób deklaruje, że w ogóle nie interesuje się sportem.

Czy interesujesz się sportem? (2015 vs. 2016) 

   

Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Ważne wydarzenia sportowe: EURO 2016 oraz Olimpiada w Rio spowodowały, że istotnie wzrosła oglądalność rozgrywek.

Czy oglądał/a Pan/i rozgrywki sportowe w telewizji (maj-sierpień 2016)?

Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Czołówka dyscyplin sportowych trzyma się mocno. Dyscyplinami, które zyskały najbardziej na zainteresowaniu są: piłka nożna oraz lekkoatletyka.

Top  5 dyscyplin sportowych (z wyłączeniem sportów zimowych)

[7-stopniowa  skala, na której 1 oznacza w ogóle się nie interesuję, a 7- bardzo się interesuję]

Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

„Wyniki naszego badania wyraźnie pokazują, że istotny jest wpływ dużych imprez sportowych  takich jak EURO 2016 czy Olimpiada w Rio na poziom zainteresowania sportem wśród Polaków. Co więcej, tam gdzie mamy szanse na medale  tak jak w przypadku polskiej lekkoatletyki  zainteresowanie rośnie. Z punktu widzenia potencjalnych sponsorów piłka nożna jest bezsprzecznie numerem 1 i jej pozycja się umacnia, jednocześnie jednak jest najbardziej „zatłoczona” jeśli chodzi o ilość sponsorów. Dlatego warto myśleć o innych dyscyplinach, które jeszcze nie są w czołówce, ale zyskują na popularności. Ta fala badania pokazała, że zainteresowanie sportem wśród Polaków jest wyższe. W kolejnych falach dowiemy się, czy jest to skok jednorazowy, związany z ważnymi wydarzeniami sportowymi czy też  czy będzie to stały trend”  komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na epanel.pl).  Próba N=1757, struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. Termin realizacji badania: maj-sierpień 2016.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›