Polacy coraz bardziej interesują się sportem
ARC Rynek i Opinia zbadał zainteresowanie sportem przez Polaków, jest ono coraz większe.
Ważne imprezy sportowe istotnie wpływają na wzrost zainteresowania sportem wśród Polaków, a tym samym oglądalność widowisk sportowych – odsetek osób oglądających takie widowiska wzrósł w okresie maj-sierpień 2016 w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 17 punktów procentowych. Najpopularniejszą dyscypliną pozostaje piłka nożna – wynika z badania Sponsoring Monitor przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Zainteresowanie sportem w okresie wiosenno-letnim wzrosło o 7 punktów procentowych. Coraz mniej osób deklaruje, że w ogóle nie interesuje się sportem.
Czy interesujesz się sportem? (2015 vs. 2016)
Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016
Ważne wydarzenia sportowe: EURO 2016 oraz Olimpiada w Rio spowodowały, że istotnie wzrosła oglądalność rozgrywek.
Czy oglądał/a Pan/i rozgrywki sportowe w telewizji (maj-sierpień 2016)?
Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016
Czołówka dyscyplin sportowych trzyma się mocno. Dyscyplinami, które zyskały najbardziej na zainteresowaniu są: piłka nożna oraz lekkoatletyka.
Top 5 dyscyplin sportowych (z wyłączeniem sportów zimowych)
[7-stopniowa skala, na której 1 oznacza w ogóle się nie interesuję, a 7- bardzo się interesuję]
Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016
„Wyniki naszego badania wyraźnie pokazują, że istotny jest wpływ dużych imprez sportowych – takich jak EURO 2016 czy Olimpiada w Rio na poziom zainteresowania sportem wśród Polaków. Co więcej, tam gdzie mamy szanse na medale – tak jak w przypadku polskiej lekkoatletyki – zainteresowanie rośnie. Z punktu widzenia potencjalnych sponsorów piłka nożna jest bezsprzecznie numerem 1 i jej pozycja się umacnia, jednocześnie jednak jest najbardziej „zatłoczona” jeśli chodzi o ilość sponsorów. Dlatego warto myśleć o innych dyscyplinach, które jeszcze nie są w czołówce, ale zyskują na popularności. Ta fala badania pokazała, że zainteresowanie sportem wśród Polaków jest wyższe. W kolejnych falach dowiemy się, czy jest to skok jednorazowy, związany z ważnymi wydarzeniami sportowymi czy też – czy będzie to stały trend” – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na epanel.pl). Próba N=1757, struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. Termin realizacji badania: maj-sierpień 2016.
Źródło: ARC Rynek i Opinia