Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Pojedynek LOTOS-u Trefla Gdańsk i PGE Skry Bełchatów wzbudzają zainteresowanie

Spotkania Trefla Sopotu Gdańsk i PGE Skry Bełchatów wzbudzają jak zwykle duże zainteresowanie.

Mecze siatkarskich drużyn z Gdańska i Bełchatowa obejrzało w halach łącznie już ponad 100 tysięcy osób. W ostatnich dwóch sezonach była to nie tylko najchętniej oglądana rywalizacja w polskiej siatkówce, ale i we wszystkich sportach halowych w naszym kraju.

Spotkania LOTOSU Trefla Gdańsk z PGE Skrą Bełchatów to obecnie jedne z najbardziej elektryzujących pojedynków w PlusLidze. Rywalizacja ta nabrała rumieńców dopiero trzy lata temu, gdyż wcześniej bełchatowianie regularnie ogrywali zespół znad morza. Jednak w sezonie 2014/2015 gdańszczanie wyeliminowali faworytów w półfinale rozgrywek ligowych, m.in. dwukrotnie wygrywając w Bełchatowie, a później pozbawili potentata szans na wygranie Pucharu Polski. W sezonie 2015/2016 podopieczni Andrei Anastasiego rozbili PGE Skrę w ERGO ARENIE, utrudniając tym samym rywalom walkę o finał PlusLigi, jednak zespół Philippe’a Blaina nie pozostał dłużny i wyraźnie zdominował bełchatowsko-gdańską rywalizację o brązowy medal.

Niezależnie od stawki meczu pojedynki LOTOSU Trefla i PGE Skry są magnesem dla kibiców. W tym sezonie liczba widzów na wszystkich bezpośrednich meczach tych drużyn w historii stała się wartością sześciocyfrową i po rozegranym we Wrocławiu spotkaniu Pucharu Polski wynosi obecnie 100 946. Prawie 70 proc. tej liczby stanowią kibice zgromadzeni w ERGO ARENIE. Warto wspomnieć, że w dwóch poprzednich sezonach przy okazji potyczek obu ekip hale w Gdańsku i Bełchatowie wypełniały się średnio aż w 85 procentach.

Co więcej, w ostatnich latach żadna rywalizacja klubowych zespołów w sportach halowych nie gromadziła na trybunach większej widowni. Ligowe i pucharowe spotkania drużyn z Gdańska i Bełchatowa w sezonach 2014/2015 i 2015/2016 obejrzało łącznie 62 080 widzów. Drugie miejsce w tej klasyfikacji zajmują starcia gdańszczan z Asseco Resovią, które śledziło ponad 40 tysięcy sympatyków siatkówki. Dla porównania serie meczów rzeszowian z PGE Skrą oraz ZAKSĄ obejrzało na żywo nieco ponad 25 tysięcy kibiców, a pojedynki bełchatowian z Jastrzębskim Węglem – ponad 22,5 tysiąca. Wpływ na tę dysproporcję ma oczywiście to, że obie żółto-czarne ekipy spotykały się w ciągu dwóch lat aż dwunastokrotnie, ale uwagę zwraca fakt, że każdy z tych pojedynków śledziło średnio 5173 widzów. To wyniki nieosiągalne nie tylko dla innych par w PlusLidze, ale też dla ligowych klasyków w PGNiG Superlidze piłkarzy ręcznych, Polskiej Lidze Koszykówki, czy innych halowych dyscyplinach.

Najbliższy mecz ekip z Gdańska i Bełchatowa, jak wszystkie ligowe hity, transmitowany będzie przez Polsat Sport. W dwóch poprzednich sezonach telewizyjny przekaz ze spotkań LOTOSU Trefla i PGE Skry obejrzały łącznie prawie 3 000 000 widzów.

– „Przedsmak tego, co czeka naszych fanów podczas spotkania z PGE Skrą, zaprezentowaliśmy już w naszych mediach społecznościowych. Nie chcemy jeszcze zdradzać wszystkich szczegółów, ale skoro popisy siatkarzy, które zostaną zaprezentowane w trakcie meczu, zainteresowały aż ćwierć miliona odbiorców, to zaczynamy się obawiać, czy 11-tysięczna ERGO ARENA pomieści wszystkich chętnych do obejrzenia tego widowiska na żywo” – mówi z uśmiechem Justyna Gdowska, rzecznik gdańskiego klubu.

Źródło: Lotos Trefl Gdańsk

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›