Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Pogoń gotowa do 70-rocznicy

Pogoń Szczecin szykuje się do 70-rocznicy powstanie klubu, zaprezentowała pomysły na obchody rocznicy.

„Chcemy uciekać od formuł, gdzie robi się wzniosłe akademie ku czci” – mówił podczas konferencji prasowej poświęconej obchodom 70-lecia prezes Pogoni Jarosław Mroczek. – „Chcemy na szczeciński grunt przenieść formułę radosnego świętowania, gdzie wszyscy cieszymy się z okrągłej rocznicy naszej Pogoni.”

Klub zaprezentował pomysły na obchody 70-lecia. Pierwszym namacalnym efektem prac klubu nad 70-leciem są trykoty meczowe na sezon 2017/18. Granatowo-bordowy „pasiak” i biało-granatowo-bordowa koszulka wyjazdowa mają wkomponowane złote elementy z hasłem „POGOŃ 70”. Sam znak to połączenie nowoczesności z historią: użyta w nim czcionka żywo nawiązuje do tej, która była w herbie szczecińskiego klubu kilkadziesiąt lat temu.

Powołano też Ambasadora 70-lecia. Został nim legendarny Marian Kielec: – „Mam nadzieję, że dobrze wywiążę się ze swojej roli” – mówił podczas konferencji pierwszy król strzelców w granatowo-bordowych barwach. – „W Pogoni strzeliłem ponad 100 bramek i zawsze był to dla mnie klub bardzo ważny. Liczę, że te 70-lecie będzie dla nas wszystkich bardzo udane.”

Z okazji rocznicy przez cały sezon 2017/18 karnetowicze korzystać będą mogli z 15% upustu na zakupy w klubowych Fanshopach.

Od sierpnia Pogoni więcej ma być również w mieście. W dniu meczowym samochody korporacji Taxi4You jeździć po mieście będą z granatowo-bordowymi flagami. Na ulicach miasta znaleźć można będzie billboardy, które zachęcać będą do przychodzenia na mecze. – „Chcemy, żeby były to billboardy w widocznych i atrakcyjnych miejscach” – mówi prezes klubu.

– „Obchody mają objąć całe województwo, gdyż zależy nam na kibicach z całego regionu” – dodaje wiceprezes zarządu Tomasz Adamczyk. – „Dlatego też przygotowaliśmy atrakcje również dla fanów spoza Szczecina.”

Jednym z pomysłów jest rozpoczęta już „Bitwa regionów”, w której powiaty naszego województwa rywalizują o bilety na mecze w cenie 1 złoty. Mieliśmy już okazję pisać o akcji (LINK). Pierwszą z takich bitew wygrał powiat gryfiński i to właśnie jego mieszkańcy będą mogli oglądać inauguracyjne spotkanie z Wisłą Kraków w promocyjnej cenie. W najbliższych miesiącach kibice z województwa mogą liczyć również na wizyty Pogoni w ramach cyklu „Pogoń on Tour”. W różnych miejscowościach pojawiać się mają nie tylko piłkarze, ale również m.in. mobilny fanshop.

Kolejnym pomysłem jest jubileuszowa książka, która ma opisywać historię Pogoni nieco inaczej, niż dotychczasowe wydawnictwa. – „Chcemy, by ta książka mówiła żywym słowem, była pełna anegdot oraz ciekawych opowieści” – zdradza J. Mroczek. – „Pracujemy nad tym, by nie był to kolejny album, który po zakupie szybko ląduje na półce, ale by była to książka, którą czyta się z przyjemnością.”

Już w sierpniu tego roku na sklepowe półki trafi kolekcja odzieżowa i gadżety. Motywem przewodnim w jej przypadku będą granatowo-bordowe barwy, nazwa, herb, a więc najsilniejsze symbole Pogoni. Druga będzie z kolei bardzo mocno eksponować sam znak „Pogoń 70”. – „To kilkadziesiąt produktów, które cechować będzie jubileuszowy styl i które do nabycia będą tylko w sezonie 2017/18” – mówi prezes Klubu.

Kolejną inicjatywą jest internetowe muzeum Pogoni z galerią sław. – „Chcemy, żeby klubowa historia była dostępna dla kibiców ;tu i teraz’ w przystępny sposób” – mówi Krzysztof Ufland, rzecznik prasowy Pogoni. – „Stawiamy na to, by była interaktywna i przemawiała obrazem. Pracujemy już nad tym i myślę, że efekty będzie można zobaczyć na początku przyszłego roku.”

Punktem kulminacyjnym obchodów ma być parada i impreza plenerowa w maju 2018 roku. Po jednym z meczów ligowych ulicami miasta ma odbyć się wspólny przemarsz kibiców, piłkarzy i trenerów, dzieci trenujących w Akademii Pogoni, a także ludzi związanych z klubem. – „Chcemy, by był to radosny i roześmiany pochód, w którym ludzie będą cieszyć się z 70-lecia” – opowiada prezes klubu. – „Liczymy, że po jednym z majowych meczów ulicami Szczecina przejdziemy wspólnie w wielkiej liczbie i będziemy mogli cieszyć się z urodzin naszej Pogoni. Chcemy zrobić to w maju, kiedy pogoda będzie już pewniejsza.”

Parada ma się rozpocząć kilkadziesiąt minut po ostatnim gwizdku ligowego spotkania. Klub będzie rozmawiał z Ekstraklasą, by był to możliwie najbardziej dogodny termin dla kibiców.

– „10 lat temu organizowaliśmy 60-lecie, będąc w IV lidze” – mówił z kolei prezes Akademii Pogoni Dariusz Adamczuk. – „Był to najcięższy czas w klubowej historii. Dziś przeszliśmy długą drogę i zaczynamy szósty z rzędu sezon w najwyższej klasie rozgrywkowej. To pokazuje, że obraliśmy dobrą drogą, ale również to, że naprawdę mamy z czego się cieszyć i co świętować.”

Możliwe są również inne inicjatywy, konkursy i wydarzenia, o których podczas dzisiejszej konferencji nie poinformowano. – „Prowadzimy rozmowy w sprawie jubileuszowego sparingu, ale to są bardzo trudne kwestie” – mówi Jarosław Mroczek. – „Na pewno chcielibyśmy, żeby taki mecz się odbył, ale ograniczają nas terminy. Będziemy jednak starali się doprowadzić do takiego meczu, a o szczegółach będziemy informować na bieżąco.”

Klub zaprezentował również swoje pomysły na specjalnej prezentacji – LINK.

Źródło: Pogoń Szczecin

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›