Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Podolski i europejskie puchary windują ranking

Lipiec w polskim futbolu stał pod znakiem występów klubów PKO BP Ekstraklasy w europejskich pucharach. Widać to także w rankingu medialności, tak jak transfer Lukasa Podolskiego do Górnika Zabrze – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia Warszawa po raz kolejny okazała się najlepszym spośród klubów najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Stołeczny klub w lipcu rozegrał aż sześć meczów – dwa ligowe oraz cztery w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Widać to po zdecydowanym zwycięstwie w rankingu medialności. Warszawianie odnotowali zresztą także zdecydowanie najwięcej publikacji w social media.

W kontekście europejskich pucharów warto odnotować także wyniki innych polskich zespołów. Będący drugi w zestawieniu medialności Śląsk Wrocław rozegrał identyczną ilość spotkań ligowych i pucharowych co Legia, natomiast Raków i Pogoń obok spotkań ligowych rozegrały po dwa spotkania w eliminacjach Ligi Konferencji Europy. Ranking medialności odzwierciedla te wszystkie wydarzenia, choć pomiędzy pucharowiczów wdarły się jeszcze dwa zespoły.

O ile Lech Poznań często jest w ścisłej czołówce rankingu medialności, to tak wysoka pozycja Górnika Zabrze nie jest codziennością. Sprawa ma oczywiście związek z niezwykle głośnym transferem Lukasa Podolskiego do śląskiego klubu. Warta uwagi jest także pozycja Radomiaka, który poza znalezieniem się w pierwszej dziesiątce rankingu medialności jest także klubem, który w lipcu znajdował się najczęściej na okładkach gazet.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W lipcu czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I liga nie uległa znaczącym zmianom w stosunku do poprzednich miesięcy, pomijając oczywiście zespoły, które awansowały do wyższej klasy rozgrywkowej. W czołówce obok Widzewa Łódź i Korony Kielce od razu zameldował się także spadkowicz z PKO BP Ekstraklasy, Podbeskidzie Bielsko-Biała. W TOP 10 nie znalazł się natomiast żaden beniaminek.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, lipiec był wyjątkowo spokojnym miesiącem. Kończące się rozgrywki Euro 2020 i Copa America 2021 oraz okresy przygotowawcze spowodowały, że o polskich piłkarzach pisało się stosunkowo niewiele. Oczywiście po raz kolejny najlepszy okazał się Robert Lewandowski, a za jego plecami znaleźli się Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński. Po transferze do Unionu Berlin kolejny raz w pierwszej dziesiątce zameldował się Tymoteusz Puchacz.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lipcu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›