fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Po pierwszym tygodniu stadiony w Rosji zajęte w 96 procentach

Stadiony w Rosji zapełnione średnio w 96 procentach, najniższa frekwencja w Jekaterynburgu, podczas meczu Egipt – Urugwaj i rekordowa liczba ok. 9 mln telewidzów w Rosji oglądających mecz otwarcia z Arabią Saudyjską – to statystyka pierwszego tygodnia mundialu.

Z pierwszych podsumowań wynika, że średnia liczba widzów w Rosji jest niższa niż na mistrzostwach świata w Brazylii w 2014 roku, jak i w RPA w 2010 roku. Średnia liczba widzów w RPA wynosiła 49 268 osób, w Brazylii ten wskaźnik wyniósł 50 671, w Rosji jest to na razie 48 531.

Ale też, zapełnienie aren w 96 procentach, choć nie dorównuje danym z Brazylii (98 procent), to jest wyższe niż średnia z RPA, gdzie przeciętna frekwencja na stadionie wyniosła 80 procent.

W stu procentach wypełniły się moskiewskie Łużniki na meczu otwarcia 14 czerwca pomiędzy Rosją i Arabią Saudyjską. Taką samą frekwencję zebrały potem jeszcze dwa pojedynki: reprezentacji Niemiec i Meksyku oraz Portugalii i Maroka.

Na tym tle najsłabiej wypadł mecz Egipt – Urugwaj na stadionie w Jekaterynburgu, oglądany przez 27 tysięcy widzów, którzy zajęli 82 procent miejsc na stadionie. Stało się tak, choć według danych FIFA sprzedano wszystkie bilety na ten mecz. Federacja wyjaśniła później, że na stadionie zabrakło właścicieli biletów, którzy otrzymali je od organizacji partnerskich FIFA.

Rosyjski dziennik “RBK” podał w piątek, powołując się na rozmowy z “konikami” handlującymi biletami, że udało im się pozyskać pewną ilość wejściówek dzięki kontaktom z Rosyjskim Związkiem Piłki Nożnej, który otrzymał ich pulę od FIFA w celu rozprowadzenia wewnątrz organizacji. Jednak spekulanci przyznają, że z powodu zaostrzenia polityki FIFA otrzymanie biletów tą drogą stało się trudniejsze.

Ogółem, według danych FIFA, do 19 czerwca sprzedano na mecze w Rosji ponad 2,6 mln biletów.

Największą pulę – 36 procent – kupili gospodarze turnieju, czyli kibice z Rosji. Na kolejnych miejscach, jeśli chodzi o kraje, są kibice z Ameryki Północnej i Południowej. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych kupili 88 825 biletów, na kolejnych miejscach są Brazylijczycy (75 512 biletów) i Kolumbijczycy (65 234). Reprezentacja USA nie gra na mundialu; według amerykańskiej telewizji CNN takie zainteresowanie kibiców z USA wynika z tego, iż obywatele tego kraju, którzy mają korzenie południowoamerykańskie, pojechali do Rosji kibicować drużynom z Ameryki Łacińskiej.

Według danych firmy Mediascope, transmisję telewizyjną z meczu otwarcia Rosja – Arabia Saudyjska, który reprezentacja gospodarzy niespodziewanie wygrała 5:0, oglądało około 9 milionów Rosjan. Oznacza to, że mecz obejrzało ponad 14 procent mieszkańców wielkich miast w Rosji i blisko połowa (48,3 proc.) tych, którzy w tym czasie w ogóle oglądali telewizję. Dane te dotyczą jedynie odbiorników w mieszkaniach prywatnych. A więc, jeśli uwzględnić widzów oglądających transmisję np. w biurach, to oglądalność była jeszcze wyższa.

Rozpoczęty 14 czerwca mundial był jednym z najpopularniejszych wydarzeń wśród użytkowników internetu w Rosji. Świadczą o tym dane wyszukiwarek – w nich największa liczba wyszukiwań w języku rosyjskim dotyczyła meczu Rosja – Egipt. Jeśli chodzi o mecze bez udziału “Sbornej”, to internauci najczęściej pytali w wyszukiwarce Google o pojedynek Hiszpania – Portugalia oraz Niemcy – Meksyk.

Mundial również jest najpopularniejszym obecnie tematem na rosyjskich portalach społecznościowych, w tym na Twitterze. Tutaj również mecz Rosja – Egipt z 19 czerwca pojawiał się nawet częściej niż mecz otwarcia z Arabią Saudyjską. Rosyjscy użytkownicy Twittera najczęściej wyrażali poparcie dla swej drużyny albo komentowali przebieg meczu.

Najnowsze

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza

W sezonie 2018/2019 PGNiG Superliga zagra w zmienionej formule Dwie tabele w rundzie zasadniczej zamieni jedna zbiorcza Następnie ...

Całość ›

Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO Bankiem Polskim

Ekstraklasa rozpoczyna trzyletnią współpracę z dwoma markami należącymi do największych firm w Polsce: Totalizatora Sportowego i PKO ...

Całość ›

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza.
#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://t.co/SxLEG5zuD5

Ekstraklasa przedłuża umowę z Totalizatorem Sportowym i podpisuje kontrakt z PKO.
#sponsoringsport #lotto #pko https://t.co/XJAJPCbAZB